• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

Dexter86

Cartier
image.jpg
 

Schildfat

Cartier
Har haft min Hugo Boss korthållare i kanske 2-3 år nu. Är dock sugen på antingen en Burberry eller en LV. Tänker att Burberry skulle matcha min nyinköpta trench coat men det kanske skulle bli för mycket Burberry?

Sedan undrar jag ifall folk verkligen har sitt leg/körkort i plastfickan på korthållarna? Jag har låtit hugo boss kortet/reklamen sitta kvar bara..?

image.jpeg

image.jpeg
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Har haft min Hugo Boss korthållare i kanske 2-3 år nu. Är dock sugen på antingen en Burberry eller en LV. Tänker att Burberry skulle matcha min nyinköpta trench coat men det kanske skulle bli för mycket Burberry?

Sedan undrar jag ifall folk verkligen har sitt leg/körkort i plastfickan på korthållarna? Jag har låtit hugo boss kortet/reklamen sitta kvar bara..?

image.jpeg

image.jpeg

Har fått bilden av att LVs kvalitet på korthållarna tyvärr inte är så mycket att hurra för. Kolla in Mulberry eller Goyard, verkar ha bäst kvalitet. Den bilden jag fått av denna tråden samt andra plånbokstråden.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Har kört Mulberry i 6 år typ. Köpte en ny för någon vecka sedan då förra började bli ganska kass. Men kan rekommendera Mulberry.
image.jpeg
Hade en exakt likadan som jag reklamerade, var helt slut i kanterna efter knappt ett år. Dom har förövrigt lagat den nu men ej hämtat ut den, blir intressant att se resultatet.
 
  • Like
Reactions: CLT

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Det jag syftade på iaf, en helt värdelös teknik då den aldrig håller. Skulle aldrig köpa en dyrare skinnprodukt med sådana kanter, samma på klockband. Målade, vaxade eller "brända" är det so gäller. Åldras med värdighet.
Yes, riktigt skräp.

Såhär ser nuvarande ut, lär hålla bättre.

image.jpeg
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Har fått svar från goyard beträffande möjligheten att få korthållare skickade till Sverige. Jag får beställa två stycken i olika färger och frakten går på 90 euro. Classic colors (classic är enbart de två längst till vänster mellan den röda) kostar 210 euro och special colors 270 euro. Jag är ska beställa den längst till vänster på bilden nedan.
GOYARD Saint Sulpice (déclinaisons chromatiques variées).jpg


Min fråga är om någon annan här är sugen på någon av de andra färgerna? Isåfall kan jag styra upp beställningen och överlämna korthållaren till dig i Stockholm så fort jag får den. Betalning till mig sker vid överlämnandet ofc och enda villkoret är att vi splittar frakten, du får alltså köpa den till affärspris (210 euro eller 270 euro) och jag försöker alltså inte göra mig en hacka på detta bara minska fraktkostnaden. Om ingen är sugen får jag bita i det sura äpplet och punga ut 90 euro i frakt men förhoppningsvis slipper jag! Skicka PM om ni har några funderingar.
 
Senast ändrad:
Topp