Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Korwax

Diskussion i 'Goodguys & Badguys' startad av Korwax, 20 september 2016.

1. Korwax
    Trådstartare

Korwax Bonde

Från:
    Åhus
    Skriv gärna några rader om ni köpt eller sålt till mig.

2. bullen

bullen Bonde

Från:
    Västerås
    Har sålt en klocka till Korwax, inga konstigheter alls. Trevlig och smidig affär!

3. Svegard

Svegard Torpare

Har köpt en klocka av Korwax och det gick väldigt smidigt. Trevlig och informativ, rekommenderas!

4. Ebbot

Ebbot Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Köpte en BB av korwax. Beskriven som "komplett" och om något inte stämmer retur inom 24h.

Efter 3 veckor upptäcker jag att serienr saknas på klockan. Det skall sitta på bandhornen men är borttaget.
    Jag frågar korwax om varför, då jag tycker att serienummer är något som är självklart att det finns. Hans beskrivning är "jag kollade inte efter serienr när jag köpte den". Det finns heller inte beskrivet i annonsen överhuvudtaget. Jag vill göra lämna tillbaka klockan men korwax hänvisar till 24h regeln samt att beskrivningen av klockan stämmer (det står inget om saknat serienr där) och vill inte göra retur.

Jag förstår att köparen (jag) har ett ansvar och att jag skulle kollat serienr men har inte använt klockan under de tre veckorna som gått. + att säljer man en 6 månader gammal klocka är inte bortslipat serienr någonting man förväntar sig!

Är inte nöjd med bemötandet och kan inte rekommendera korwax som säljare.

Med vänlig hälsning,
    E

AdamST, Glusch, Jonte73 och 34 andra gillar detta.
  5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Den där är allvarlig.

Glusch, Dru, rillesnille och 14 andra gillar detta.
  6. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Solklar badgul. Omåttligt dålig stil. Permaban-varning skulle jag säga och outning av namn så hen inte kan omregga sig. Klockan är ju sannolikt stulen eller resultatet av ett försäkringsbedrägeri... Varför annars ta bort ser. nr... ?

Glusch, johnsoderberg och jefflods gillar detta.
  7. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
  8. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Man kan ju fortfarande undra varför det tog sån tid... Men bra att hen till slut tog tillbaka klockan.

Glusch gillar detta.