• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korwax

Ebbot

Cartier
Köpte en BB av korwax. Beskriven som "komplett" och om något inte stämmer retur inom 24h.

Efter 3 veckor upptäcker jag att serienr saknas på klockan. Det skall sitta på bandhornen men är borttaget.
Jag frågar korwax om varför, då jag tycker att serienummer är något som är självklart att det finns. Hans beskrivning är "jag kollade inte efter serienr när jag köpte den". Det finns heller inte beskrivet i annonsen överhuvudtaget. Jag vill göra lämna tillbaka klockan men korwax hänvisar till 24h regeln samt att beskrivningen av klockan stämmer (det står inget om saknat serienr där) och vill inte göra retur.

Jag förstår att köparen (jag) har ett ansvar och att jag skulle kollat serienr men har inte använt klockan under de tre veckorna som gått. + att säljer man en 6 månader gammal klocka är inte bortslipat serienr någonting man förväntar sig!

Är inte nöjd med bemötandet och kan inte rekommendera korwax som säljare.

Med vänlig hälsning,
E
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Köpte en BB av korwax. Beskriven som "komplett" och om något inte stämmer retur inom 24h.

Efter 3 veckor upptäcker jag att serienr saknas på klockan. Det skall sitta på bandhornen men är borttaget.
Jag frågar korwax om varför, då jag tycker att serienummer är något som är självklart att det finns. Hans beskrivning är "jag kollade inte efter serienr när jag köpte den". Det finns heller inte beskrivet i annonsen överhuvudtaget. Jag vill göra lämna tillbaka klockan men korwax hänvisar till 24h regeln samt att beskrivningen av klockan stämmer (det står inget om saknat serienr där) och vill inte göra retur.

Jag förstår att köparen (jag) har ett ansvar och att jag skulle kollat serienr men har inte använt klockan under de tre veckorna som gått. + att säljer man en 6 månader gammal klocka är inte bortslipat serienr någonting man förväntar sig!

Är inte nöjd med bemötandet och kan inte rekommendera korwax som säljare.

Med vänlig hälsning,
E

Den där är allvarlig.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Köpte en BB av korwax. Beskriven som "komplett" och om något inte stämmer retur inom 24h.

Efter 3 veckor upptäcker jag att serienr saknas på klockan. Det skall sitta på bandhornen men är borttaget.
Jag frågar korwax om varför, då jag tycker att serienummer är något som är självklart att det finns. Hans beskrivning är "jag kollade inte efter serienr när jag köpte den". Det finns heller inte beskrivet i annonsen överhuvudtaget. Jag vill göra lämna tillbaka klockan men korwax hänvisar till 24h regeln samt att beskrivningen av klockan stämmer (det står inget om saknat serienr där) och vill inte göra retur.

Jag förstår att köparen (jag) har ett ansvar och att jag skulle kollat serienr men har inte använt klockan under de tre veckorna som gått. + att säljer man en 6 månader gammal klocka är inte bortslipat serienr någonting man förväntar sig!

Är inte nöjd med bemötandet och kan inte rekommendera korwax som säljare.

Med vänlig hälsning,
E

Den där är allvarlig.
Solklar badgul. Omåttligt dålig stil. Permaban-varning skulle jag säga och outning av namn så hen inte kan omregga sig. Klockan är ju sannolikt stulen eller resultatet av ett försäkringsbedrägeri... Varför annars ta bort ser. nr... ?
 

007

Cartier
Har handlat av Korwax. Allt enligt beskrivning. Trevlig kommunikation och snabbt skickat.
Skulle inte tveka att återkomma. 100% Goodguy.
 
Köpte en klocka av Korwax. Annonsen var väl beskriven och stämde bra överens med vad som levererades. Kommunikationen var trevlig och informativ.
Snabbt levererat. 100% good-guy.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Sålt till herrn och inga konstigheter, trevlig och snabb betalning.
Tvekar inte att ha att göra med honom igen i framtiden :)
IMG_2722.JPG
 

Sjobedan

Rolex
Gjorde ett byte med @Korwax här i dagarna, bra tydlig kommunikation. Klockan kom väl förpackad.
Inga konstigheter, gör gärna fler affärer med honom.

100% good guy!
 

Apollo1884

Cartier
2-Faktor
Gjorde ett byte med korwax, klockan överensstämde med beskrivningen .
Bra och snabb kommunikation och snabb leverans, bra förpackad.
Rekommenderas att göra affärer med!
100% Goodguy
 

JoeBravoe

Cartier
Köpte en klocka av Korwax. Betalning med swish. Väldigt trevlig pojk med snabb kommunikation. Skickade klockan så snabbt som var möjligt. Rekommenderas 100%
 
Topp