• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

korwgate

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hasselnot

Cartier
2-Faktor
stämplat någonstans i portugal. och det står ett serienr där som jag beskrivit in GG/BG tråden.

Konstigt att skicka med cert innehållande serienumner och sedan slipa bort nummret på klockan. Av bilderna jag sett så ser den iaf äkta ut, men är ingen expert :S Blir intressant att se vad som bli av allt. Finns det ens en urmakare inom Sveriges gränser som skulle gå med på att slipa bort serienummer och samtidigt göra ett bra jobb som på bilderna ovan? Ser ju inte ut som en hobbyurmakare med en dremel.
 

månljus

Panerai
Jag har haft nån amerikaköpt bratte med bortsplipat nummer. Vill minnas authentic watches men kan ha fel på ställe. Anledningen till detta var som jag förstår det att de inte ville att ad ska kunna spåras, då ad säljer i bulk till gråhandlare alldeles för billigt. Det kan medföra att försäljningsrätten dras in för ad'n. Orgcertet slängdes och gråhandlaren skickade med eget cert med egen garanti. Detta var dock 10-15 år sedan. Jag tror inte det är vanligt förekommande hos de större handlarna längre, inget jag läst om på många år.
Har också hört att vissa gör det av samma anledning som du anger. Vet dock inte riktigt hur det verkligen ligger till.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Att den här Korwgubben inte försvarat sig ännu är ju ett tecken så gott som något att det inte står rätt till.

Ja det tyder kanske på att nått är lurt. Men tycker inte man ska döma någon förrän man verkligen vet, kanske jobbar nattpass eller dylikt. Hoppas iaf att det löser sig hur som, vet inte om det går att polisanmäla och hursom så skulle det aldrig bli utrett (sorgligt nog).
 
Det är lite förbryllande att Korwax inte la upp någon bild på baksidan av klockan, det känns som något de flesta annonserna har. Jag menar inte att Korwax själv har tagit bort serienumret men däremot så skulle han mycket väl kunnat vara medveten om att numret fattades. Det vore intressant om det var någon som hörde av sig till Korwax angående annonsen, frågade om numret men avstod ett köp p.g.a att serienumret fattades, vilket isåfall skulle betyda att Korwax ljuger och faktiskt var medveten om att serienumret fattades.
 
Det är lite förbryllande att Korwax inte la upp någon bild på baksidan av klockan, det känns som något de flesta annonserna har. Jag menar inte att Korwax själv har tagit bort serienumret men däremot så skulle han mycket väl kunnat vara medveten om att numret fattades. Det vore intressant om det var någon som hörde av sig till Korwax angående annonsen, frågade om numret men avstod ett köp p.g.a att serienumret fattades, vilket isåfall skulle betyda att Korwax ljuger och faktiskt var medveten om att serienumret fattades.

Det stämmer inte. Många annonserar utan bilder på baksidan.. ett o annat strap-shot men då är inte serie# synliga. Många är försiktiga med att lägga ut sånna bilder är min uppfattning.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Det stämmer inte. Många annonserar utan bilder på baksidan.. ett o annat strap-shot men då är inte serie# synliga. Många är försiktiga med att lägga ut sånna bilder är min uppfattning.

Går alltid att dölja serienummer på bakstycket med allehanda program som paint eller lilnande. Tycker att baksidan säger mycket om hur klockan skötts, man vill ju inte köpa en klocka som repats kraftigt pga smuts på natobandet :)

Edit: Såg nu att du redan nämnt att man kan dölja serienummer.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Sannolikt har han väl dynamisk ip så då åker ju bara bannen vidare till någon annan stackare vid nästa allokering. Det är ju lite lätt lynschmobstämning här nu dock. Tänkbart är ju att han kanske själv inte hade någon aning om detta, omedelbart gjorde sig av med köpeskillingen på exempelvis någon annan klocka och nu kanske inte så enkelt kan lösa en retur eller vad som helst. Det behöver ju inte nödvändigtvis handla om illvilja, även om det såklart luktar rätt unket.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Sannolikt har han väl dynamisk ip så då åker ju bara bannen vidare till någon annan stackare vid nästa allokering. Det är ju lite lätt lynschmobstämning här nu dock. Tänkbart är ju att han kanske själv inte hade någon aning om detta, omedelbart gjorde sig av med köpeskillingen på exempelvis någon annan klocka och nu kanske inte så enkelt kan lösa en retur eller vad som helst. Det behöver ju inte nödvändigtvis handla om illvilja, även om det såklart luktar rätt unket.
Absolut. Med att vara tyst brukar aldrig vara vägen frammåt, oavsett om man är politiker, "diskuterar" med hustrun eller säljer klockor på KS. Sen kanske det inte hjälper att lägga korten på borden men man är i slla fall ärlig.

Trist när saker likt detta händer. Minns när det var en rödsub som hade fläckar på tavlan för några år sedan. Det löstes bra/proffessionellt har jag för mig, hittar inte tråden. Köpte själv en kvarts cwc för 1,5 år sedan. Efter tre veckor tappade den mycket tid. Säljaren tog tillbaks den utan problem och fixade den. (Batteri på sniskan)
 

Korwax

Omega
Jag har valt att inte kommentera förens jag och @Ebbot är klara med varandra gällande detta ärendet. Men vad jag kan säga är att jag inte manipulerat klockan eller försökt lura någon på något sätt. Innan försäljning hade jag klockan inne på Bergströms Ur i Malmö för justering av bezeln, då lämnade jag in certifikatet samt klockan. Detta åtgärdades på garantin.
I min värld så är detta fortfarande ett pågående ärende mellan mig och @Ebbot och innan detta är löst så finns det ingen anledning att kommentera eller spekulera.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Jag har valt att inte kommentera förens jag och @Ebbot är klara med varandra gällande detta ärendet. Men vad jag kan säga är att jag inte manipulerat klockan eller försökt lura någon på något sätt. Innan försäljning hade jag klockan inne på Bergströms Ur i Malmö för justering av bezeln, då lämnade jag in certifikatet samt klockan. Detta åtgärdades på garantin.
I min värld så är detta fortfarande ett pågående ärende mellan mig och @Ebbot och innan detta är löst så finns det ingen anledning att kommentera eller spekulera.
Bra att Ni reder ut det.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag har valt att inte kommentera förens jag och @Ebbot är klara med varandra gällande detta ärendet. Men vad jag kan säga är att jag inte manipulerat klockan eller försökt lura någon på något sätt. Innan försäljning hade jag klockan inne på Bergströms Ur i Malmö för justering av bezeln, då lämnade jag in certifikatet samt klockan. Detta åtgärdades på garantin.
I min värld så är detta fortfarande ett pågående ärende mellan mig och @Ebbot och innan detta är löst så finns det ingen anledning att kommentera eller spekulera.
Det verkade i din badguytråd som om du avslutat ärendet gentemot köparen.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag har valt att inte kommentera förens jag och @Ebbot är klara med varandra gällande detta ärendet. Men vad jag kan säga är att jag inte manipulerat klockan eller försökt lura någon på något sätt. Innan försäljning hade jag klockan inne på Bergströms Ur i Malmö för justering av bezeln, då lämnade jag in certifikatet samt klockan. Detta åtgärdades på garantin.
I min värld så är detta fortfarande ett pågående ärende mellan mig och @Ebbot och innan detta är löst så finns det ingen anledning att kommentera eller spekulera.
Vad är det att diskutera?
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Även om säljaren inte haft ont uppsåt är det ju uppenbarligen en så stor (och märklig) defekt att säljaren oavsett returpolicy borde ta tillbaka klockan och köparen återfå hela beloppet.

Sedan får säljaren kolla upp klockan ordentligt så att den inte är anmäld stulen innan han lägger ut den till försäljning igen med en korrekt beskrivning.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Även om säljaren inte haft ont uppsåt är det ju uppenbarligen en så stor (och märklig) defekt att säljaren oavsett returpolicy borde ta tillbaka klockan och köparen återfå hela beloppet.

Sedan får säljaren kolla upp klockan ordentligt så att den inte är anmäld stulen innan han lägger ut den till försäljning igen med en korrekt beskrivning.
Ja, ganska enkel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp