• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kosher Hublot?

Sledger

Cartier
Ser denna ok ut? Googlat runt lite och hittar ingen där urverket ser ut som detta med blå skruvar. Jag är inte van med titanium så tycker klockan känns lätt och plastig, men Hublot kanske ska kännas så? :) Har absolut inga djupare kunskaper om Hublot och mina googlingar har inte gett mycket.

WP_20150510_12_06_01_Pro.jpg


WP_20150510_12_06_06_Pro.jpg


WP_20150510_12_06_24_Pro.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Kan inte mycket om hublot men ska inte skruvarna bezeln linjer med 10,20,30 osv?
 

Rey

Rolex
och den nedersta bezel skruven borde väll ligga centrerat klockan sex?

Står stainless Steel på den undre sidan och Titanium på dem övre och många Hublots har flera metaller i sig. skruvarna är ej centrerade på Hublot så det är inte Heller någon fake-tell. AP har centrerade skruvar däremot! däremot låter ja bli att gissa om den är fake då det kan vara annat som är fel :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
jävligt svårt, har vi någon hublot expert här inne? Tänkte med kunskap att hitta tells bortsett från de uppenbara. Känns som det finns fler Hublot varianter än färgskalor på björn borg kallingar.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Svårt att säga då Hublot har oändligt många variationer..
Men jag reagerar på de blå skruvarna i urverket.
Dessutom så om man har en äkta Hublot ser man då inte till att fixa när ett gummiinlägg till en kronografknapp har lossnat? (Vid kl 4).

Jag tror också att den röda färgen på kronograf sekundvisaren ska fortsätta ner i "H". Annars ser det ju ut som ett A....

Sledger : är det din? Var har du i så fall köpt den?
 

Clocksauce

Cartier
Hublot är nog det märke som det läggs energi på att kopiera idag då. Tyvärr så finns det entusiaster på forum större än detta som lägger en massa tid och energi på frankens och highend fakes. Tillräckligt för att ibland kunna köpa originalen. Min poäng är att du är osäker så kommer bara en AD kunna svara med säkerhet, då det idag tyvär finns kopior betydligt bättre än vad du kan köpa på thaimarknaden.

Gällande just din klocka så måste jag tyvärr säga att jag tycker urverket inte alls liknar det som finns i hublots nuvarande klockor.

Tror dom kallar kalibern HUB44 när det är den varianten av valjoux.
Notera skillnaderna som rodiumplättering och mat finish istället för dålig perlage på bryggan. Skruvarna är inte heller blånerade på den garanterat äkta nedan.

2814205f_xxl.jpg


När det handlar om en variant där dom har bytt ut bryggan så heter urverket hublot 4100 och finishen liknar inte heller vad som finns i din klocka.

Big_Bang_Chronograph_301_SM_1770_RX_04_zps1c6ad3a3.jpg
 

Sledger

Cartier
Sledger : är det din? Var har du i så fall köpt den?


Den är inte min. En före detta kollega hälsade på på jobbet idag och eftersom han vet att jag gillar klockar så flashade han med denna. Tydligen inköpt i Dubai för 75k. Jag vet att han varit där och jobbat men han har även jobbat i Thailand. :) Han är lite oberäknelig och svår att sätta fingret på ibland så vet inte om jag ska tro på honom.

Jag har aldrig hållit i en Hublot förut så har ingen direkt jämförelse, men jag tyckte den kändes billig om man säger så. Man brukar ju kunna "känna" kvalitet när man kommer nära, men känslan i min billiga Seiko Sumo var mer gedigen än den klockan. kanske är det så med klockor i titan men hade väntat mig mer. Därför jag tänkte ställa frågan om den här.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Mig veterligen är det bara en Special Edition Morgan som har blånade skruvar i verket.

Sätter mina klockor på att denna är fake.
Lägg örat till den, sätter även en hel del på att det är ett 21600 verk i denna replika.

Dessutom som Niklas nämnde om avsaknad av gummi-pluppen på kronokmappen. Dessa är också fel storlek på, täcker större delen av kronoknappen på en äkta Hublot
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Det säger mig att man ska köpa Rolex istället... Hur kan man sälja klockor för hundratusentals kronor utan att se till att skruvarna sitter på rätt plats? :banghead:
Fast det där är en hel del orättvist, det finns ju en förklaring nu; Hublot använder faktiskt skruvarna till att fästa något och kan därmed inte centrera alla. T. ex. AP:s "skruvar" är endast dekoration och tjänar inget faktiskt syfte
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fast det där är en hel del orättvist, det finns ju en förklaring nu; Hublot använder faktiskt skruvarna till att fästa något och kan därmed inte centrera alla. T. ex. AP:s "skruvar" är endast dekoration och tjänar inget faktiskt syfte

AP:s skruvar är inte bara dekoration utan håller ju ihop hela caset. Sen har dem en smart lösning för att få främre skruvarna centrerade. :)
http://people.timezone.com/library/horologium/horologium631670172488072079

Hubloten är fake.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Fast det där är en hel del orättvist, det finns ju en förklaring nu; Hublot använder faktiskt skruvarna till att fästa något och kan därmed inte centrera alla. T. ex. AP:s "skruvar" är endast dekoration och tjänar inget faktiskt syfte

Edit: f-n. Tvåa på bollen. snoozarn Jag skyller på att det går långsamt att skriva på iPad..

Hold your horses, dear sir :)
AP skruvar fyller också en funktion. De är genomgående och håller ihop hela bezel/boett/bakstycke.
Men då de är genomgående så fästes de med muttrarna i bakstycket. Det är således dessa muttrar som skruvar fast skruvarna.
Rätt ska vara rätt! :D

Men du har rätt, Hublot's skuvar skruvar (kan man skriva så?) fast bezeln men de skruvas direkt i boetten. Därför kan de inte vara centrerade utan att bezeln skulle var lös eller för hårt skruvad.
En genväg kan jag tycka.
Med en liten justerbar mutter i boetten så hade de kunnat centrera skruvskallarna.
En enkel och elegantare lösning IMHO.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Edit: f-n. Tvåa på bollen. snoozarn Jag skyller på att det går långsamt att skriva på iPad..

Hold your horses, dear sir :)
AP skruvar fyller också en funktion. De är genomgående och håller ihop hela bezel/boett/bakstycke.
Men då de är genomgående så fästes de med muttrarna i bakstycket. Det är således dessa muttrar som skruvar fast skruvarna.
Rätt ska vara rätt! :D

Men du har rätt, Hublot's skuvar skruvar (kan man skriva så?) fast bezeln men de skruvas direkt i boetten. Därför kan de inte vara centrerade utan att bezeln skulle var lös eller för hårt skruvad.
En genväg kan jag tycka.
Med en liten justerbar mutter i boetten så hade de kunnat centrera skruvskallarna.
En enkel och elegantare lösning IMHO.
Woops då hade jag lite fel, My bad Niklas och snoozarn :) jag håller med om att Hublots lösning känns lite snabbfix
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fake.
1: Skruven kl 6 sitter knas.
2: Rotorfästet.
3: Enkelt (billigt) stötskydd vid balansen. Bör vara trepunktsfäste då jag knappast tror att Hublot använder något annat än top/COSC-ETA att modda utifrån.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Woops då hade jag lite fel, My bad Niklas och snoozarn :) jag håller med om att Hublots lösning känns lite snabbfix

Lite bonusinfo som inte har ett jota att göra med topic på denna tråd..

I Royal Oak och Royal Oak Chrono så är skruvarna av vitguld.
I Offshore så är de av stål för att man ska kunna dra åt dem hårdare för vattentäthetens skull.
 

Thorn

Friends of KS
Bara jag som tycker att numreringen ser helt kass ut med? På tiotalet är ju nollan mycket mindre? Ser kass ut.
 
Lite bonusinfo som inte har ett jota att göra med topic på denna tråd..

I Royal Oak och Royal Oak Chrono så är skruvarna av vitguld.
I Offshore så är de av stål för att man ska kunna dra åt dem hårdare för vattentäthetens skull.

Njaa, i Divern så är väl skruvarna iallafall i vitguld och det är en offshore...
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Njaa, i Divern så är väl skruvarna iallafall i vitguld och det är en offshore...

Är du säker på det? Jag har en bekant som i sin tur har en kompis (jag vet...) som arbetar hos AP i Bassus.
AP snubben påstod i varje fall att alla Offshore (inkl. Diver) hade stål skruvar för att de tål ett högre moment vid åtdragandet.

Då detta är en kompis till en kompis historia så kan den likväl vara i klass med råttan i pizzan och jag frisäger mig allt ansvar vid ev. felaktigheter. :D
 
Är du säker på det? Jag har en bekant som i sin tur har en kompis (jag vet...) som arbetar hos AP i Bassus.
AP snubben påstod i varje fall att alla Offshore (inkl. Diver) hade stål skruvar för att de tål ett högre moment vid åtdragandet.

Då detta är en kompis till en kompis historia så kan den likväl vara i klass med råttan i pizzan och jag frisäger mig allt ansvar vid ev. felaktigheter. :D

Skulle inte säga att jag är 100% säker men 99%...
 
Topp