• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kostnad för äkthetsbevis till Rolex

adress

Friends of KS
Vad brukar det kosta att få ett Äkthetsbevis utfärdat ex hos Robert Engström.
Gör dom det medan man väntar - eller vill dom behålla klockan.
Har en bekant som kommer till Stockholm från Göteborg nästa vecka och skall titta på urtavlor och kanske få ett äkthetsbevis utfärdat också.
 

Strauss

Omega
2-Faktor
ringde dit idag faktiskt, 950 kronor och dom behåller klockan i 2-5 arbetsdagar beror på när deras värderare är där.
 

Vincent

Cartier
1800 fick jag betala hos bergströms i Göteborg bara för några veckor sedan, han ville inte riktigt samarbeta när han såg certet det stod Rob på hehe men efter lite tjöt från min sida och förklaring till att jag hade kört en ganska lång sträcka bara för att få det där pappret så kunde jag hämta klockan 1 timma senare.
Förstod aldrig varför det skulle vara så ''meckigt'' för dem att kolla klockan, är ju 1800 skit enkla kronor för dem.
 

Marckus

Panerai
1800 fick jag betala hos bergströms i Göteborg bara för några veckor sedan, han ville inte riktigt samarbeta när han såg certet det stod Rob på hehe men efter lite tjöt från min sida och förklaring till att jag hade kört en ganska lång sträcka bara för att få det där pappret så kunde jag hämta klockan 1 timma senare.
Förstod aldrig varför det skulle vara så ''meckigt'' för dem att kolla klockan, är ju 1800 skit enkla kronor för dem.

Vad betalade du 1800kr för? Äkthetsbestämmande av...?
 

paradis

Audemars
Det trodde jag inte ,:eek: 1800 kr för Äkthetsintyg . Det är inte så länge sen som dom tog ,500 höjde till 1000 ock nu till 1800 Nu får ni säga vad ni vill , men detta är sjukt för mycket. Hur långt tid tar det att , ta bort armbandet, öppna baksidan ock se på urverket......
 

jabla

Sarlacc
Det trodde jag inte ,:eek: 1800 kr för Äkthetsintyg . Det är inte så länge sen som dom tog ,500 höjde till 1000 ock nu till 1800 Nu får ni säga vad ni vill , men detta är sjukt för mycket. Hur långt tid tar det att , ta bort armbandet, öppna baksidan ock se på urverket......
...samt förhoppningsvis trycktesta den efteråt. :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det trodde jag inte ,:eek: 1800 kr för Äkthetsintyg . Det är inte så länge sen som dom tog ,500 höjde till 1000 ock nu till 1800 Nu får ni säga vad ni vill , men detta är sjukt för mycket. Hur långt tid tar det att , ta bort armbandet, öppna baksidan ock se på urverket......

Någon som kan bekräfta att det är 1 800 kr och inte 2 000 kr?
 

Vincent

Cartier
Det var ju det priset jag fick betala men sen såg dem säkert mig som "enkla pengar" har man redan köpt en eller två nya klockor hos dem och är en trogen kund får man säkert ett bättre pris är ju inte jätte mycket jobb för dem att skriva ett sånt intyg
 
Topp