• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kostnad för safirglas till day date 18038?

TimeDealer

Cartier
Hej.
Jag har en Rolex day-date 18038 på ingång. Men nu i efterhand har jag sett på bilderna att det är en liten repa i glaset. Men är det onödigt att byta glaset och gör jag min klocka mindre eftertraktad då den inte är helt orginal. Vad kostar ett safirglas till den + byte.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej! Har för mig att det kostar runt 1000-1500kr ink trycktest. Så länge det görs av AD tror jag inte du förlorar något värde på klockan. Så ring en AD och fråga:)
 

TimeDealer

Cartier
Fick precis en prisuppgift på 4000kr ink byte på safirglas hos Bergströms ur i Malmö. Sedan fanns det ett par variationer på olika glas man kunde välja som kostade upp till 8-9000kr.
Skulle även köpa till ett original Rolex armband med törnlås. Kalv kostade runt 2500kr, 1månads leveranstid och krokodil kostade runt 4-4500kr men hela 4 månaders väntetid...... Får fundera över hur jag ska göra :D

Nu lärde vi oss kanske lite mer.
Tack för era inlägg :)
 

Icaras

Rolex
Fick precis en prisuppgift på 4000kr ink byte på safirglas hos Bergströms ur i Malmö. Sedan fanns det ett par variationer på olika glas man kunde välja som kostade upp till 8-9000kr.
Skulle även köpa till ett original Rolex armband med törnlås. Kalv kostade runt 2500kr, 1månads leveranstid och krokodil kostade runt 4-4500kr men hela 4 månaders väntetid...... Får fundera över hur jag ska göra :D

Nu lärde vi oss kanske lite mer.
Tack för era inlägg :)
Checkade du aldrig med Bergströms? :)
 
Topp