• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kränkande PM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Choppe

Rolex
2-Faktor
Retoriken från pm-et påminner ju mycket om det som skrivs i tråden, med prat om att kompensera för saker man inte har etc.

Hur som helst - stå på dig Philippe, jag tycker allt du skriver är kuk (även det som av vissa anses vara över gränsen), och att folk ber dig sluta vittnar bara om hur lågt i tak det är på detta forum vilket är trist.
Hahaha!
 
@Philippe Stern må vara jäkligt jobbig och dryg men det är ALDRIG ok att hota en annan, Punkt!

Personen i fråga har med all sannolikhet tagit illa vid sig av ditt dryga och ibland elaka sätt att kommentera saker och ting och kan inte hantera det på annat sätt än att hota dig via PM. Det är bara att beklaga.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Fruktansvärt osmakligt och jävligt töntigt.
Inte speciellt svårt sålla när @Philippe Stern roar sig och är seriös.
Sen kan jag också störa mig ibland men det hoppas jag folk gör på mig också. Blir ruskigt tråkigt med ständig konsensus.
 

RobVintage

Panerai
Inte ok! jävla trams! Vem är det dom skriver? Kan vara bra att veta så att man undviker att göra affärer med personen.
 

Andyrew

Cartier
Inledningsvis så vill jag säga att det här beteendet absolut inte är ok på något sätt och vis. Däremot kan jag säga att folk generellt sett borde fundera på hur de uttrycker sig på nätet. Vissa tar nämligen lika illa på en forumdiskussion som en diskussion f2f. Man vet aldrig heller vad för typ av person man snackar med. Hoppas det löser sig.
 

Gurgel

Cartier
Är väl rätt solklart. Om någon medlem går över gränsen i någon tråd så talar man ju om att man inte uppskattar det. Det kan man ju göra i tråden eller i ett PM till vederbörande. Om det inte hjälper och man känner ett behov av att få hjälp så påkallar man admins uppmärksamhet som förhoppningsvis tar upp det med den anklagade.
KS har ju högt i tak (och tur är väl det), admin är generösa och tillåtande. Så har vi ju det. Gillar man inte så kan man ju starta en tråd om det, gör en omröstning om hur högt taket ska vara eller gilla att forumet inte är precis så som du hade önskat. Starta ett eget forum eller börja samla på kottar istället. Att i denna tråd uttala sig om vad man tycker om en enskild medlem tycker jag är helt meningslöst. Har man problem med någons varande, ex om man känner sig påhoppad gång efter gång så är ju ett PM ett klart bättre sätt att tala om det tycker jag och som sagt, hjälper inte det är ett PM till admin (sakligt och utan töntigheter) bättre än offentlig lynchning.
Att skicka hot på PM är ju sjukt korkat. Jag hoppas att admin bannar medlemmen och hans ip. och hans mammas ip.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är väl rätt solklart. Om någon medlem går över gränsen i någon tråd så talar man ju om att man inte uppskattar det. Det kan man ju göra i tråden eller i ett PM till vederbörande. Om det inte hjälper och man känner ett behov av att få hjälp så påkallar man admins uppmärksamhet som förhoppningsvis tar upp det med den anklagade.
KS har ju högt i tak (och tur är väl det), admin är generösa och tillåtande. Så har vi ju det. Gillar man inte så kan man ju starta en tråd om det, gör en omröstning om hur högt taket ska vara eller gilla att forumet inte är precis så som du hade önskat. Starta ett eget forum eller börja samla på kottar istället. Att i denna tråd uttala sig om vad man tycker om en enskild medlem tycker jag är helt meningslöst. Har man problem med någons varande, ex om man känner sig påhoppad gång efter gång så är ju ett PM ett klart bättre sätt att tala om det tycker jag och som sagt, hjälper inte det är ett PM till admin (sakligt och utan töntigheter) bättre än offentlig lynchning.
Att skicka hot på PM är ju sjukt korkat. Jag hoppas att admin bannar medlemmen och hans ip. och hans mammas ip.
"stalkern" blev kränkt av Phille och skickade ett argt pm till honom.
Phille blev i sin tur kränkt av detta pm, ville gråta ut och få medhåll. Simple as that.
En varning kanske vore på sin plats istället för att banna direkt?
 

Gurgel

Cartier
"stalkern" blev kränkt av Phille och skickade ett argt pm till honom.
Phille blev i sin tur kränkt av detta pm, ville gråta ut och få medhåll. Simple as that.
En varning kanske vore på sin plats istället för att banna direkt?
Hmm.. Ja så kanske man kan tolka det. Men Mr stalker hotade trots allt med att avslöja Phillippes identitet och det är inte ok. Oavsett hur kränkt snubben blivit i okänd tråd. Och visst, Phillippe vill offentligt belysa att han blir illa behandlad, om det handlar om att gråta ut och få medhåll, några klappar på ryggen eller om det handlar om att belysa ett strukturellt problem (som knappast kan kallas strukturellt vid första tillfället) är ju svårt att svara på.
Huruvida en banning eller varning är rätt väg att gå får väl admin avgöra. Personligen skiter jag i vilket, men ingen ska behöva bli nervös för att få sin identitet avslöjad. De flesta av oss skiter förmodligen fullständigt i det, men för någon som har som hobby att utmana folk till bristningsgränsen är det kanske inte så kul. Och ja, man har rätt att anta en roll som utmanare, skithög eller vad man vill på ett öppet forum. Gillas det inte får man en varning eller blir avstängd.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
gör det enkelt, admin kollar avsändares / mottagares historik via pm, kanske finns mer under ytan än enbart det ena parten skriver här.
så kan alla hålla en god ton, då vi som är här delar samma intresse.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
" Stalkarens" PM känns väl ungefär lika genomtänkt som att dra ett hotmail till Kevin Spacey och be honom att genast avgå som president.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tycker det manar till eftertanke för TS mer än nåt annat. Som man bäddar får man ligga. Klart att nån till slut lackar. Sen kan man tycka vad man vill om förfarandet hos den som lackat. Men förvånad? Nej.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Förkastligt, sen är väl du inte helt oskyldig när det gäller hot via mail. Ex. En Blocket annons du svarade på/ svarade en spekulant?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp