• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kreditgivare att erbjuda kunder, input?

Strindberg

Patek
2-Faktor
Här på KS finns ju en stor kompetens och erfarenhet inom alla möjliga och omöjliga områden, så jag slänger ut en fråga här (egentligen två).

Vi har en butik. Ibland vill folk delbetala, vilket jag inte lägger någon värdering i, utan jag vill kunna erbjuda tjänsten för att få till ett sälj.
Det bolag som vi samarbetat med tills nu har slutat erbjuda tjänsten, så nu ska det bli nytt. De rekommenderar PayEx (gissar att de fått pröjs för det :/ ).
Det handlar om summor från cirka 5-10k och upp till typ 50k, och i snitt kanske en eller två affärer i månaden, inga jättevolymer direkt.
Jag försöker jobba in mer avbetalning:pompus:, så det kanske ökar, men knappast så mycket.
Det är inte så noga med kickback och så, utan fokus ligger på att kunna erbjuda räntefri avbetalning med så små avgifter som möjligt för alla inblandade i upp till typ 48 mån eller så.

Till er som företagare som erbjuder eller erbjudit liknande tjänster:
Något speciellt bolag som fungerat extra bra/inte fungerat bra?

Till er som kunder:
Finns det någon av alla miljarders kreditbolag för småkrediter som känns mer attraktivt eller förtroendeingivande? PayEx, Wasa, Finax, något annat?

Skulle någon här vara i position att erbjuda någon bra tjänst så är ni välkomna att pm:a :D .
 

Bottega

Cartier
Varför ingen kickback?
Wasa kredit eller Resurs bank känner jag till. Annars är det Mymoney som kontaktar samtliga och lägger kredit där det blir godkänt. Men då tar de kickbacken.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Varför ingen kickback?
Wasa kredit eller Resurs bank känner jag till. Annars är det Mymoney som kontaktar samtliga och lägger kredit där det blir godkänt. Men då tar de kickbacken.
Alltså, jag gillar ju att få saker, men i och med att vi har ganska få affärer att förmedla så blir det inga jättesummor, och då fokar vi hellre på att vara billiga för kunden.
Har jag tänkt, men jag har ju tänkt fel förut...

@yepsson Kollade på Klarna nu, "alla" har ju Klarna nu för tiden. Visste inte att de hade en lösning för fysiska butiker, men det var helt klart intressant, tack!
 
Topp