• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kris....

obiwan

Cartier
Man brukar kunna värma med gas eller dylikt.
Dock inte så lämpligt om det gäller en klocka...........men det gör det väl inte ??
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja du. Har samma problem med några boettskruvar. Värme vill jag inte använda för då kan glaspackningen sabbas. Tricket ligger delvis i att ha ett verktyg som passar PERFEKT i kombination med mycket tryck nedåt skulle jag chansa på. Har även försökt superliga fast verktyget i skruven, men loc titen var starkare än superlimmet.

Lyckades få loss en av tre sedan gav jag upp. Loc tite är ett rent h-vete. Säg till om du lyckas.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Länken på dagens nytillskott är för lång och skruvarna sitter som berg... Och jag vill ju använda den ju :(
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Värme. Som sagt. Kokande vatten är en mjukstart. Högre värme från tändare om vattnet inte hjälper.

Och nytillskottet har du postat bilder på i en tråd jag inte har läst än?

Lycka till!

Mvh A
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
acce1999 jo, ja, hmm....i den där väntantråden slängde jag in en bild på de senaste dagarnas två köp... Det kommer fler senare...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
acce1999 jo, ja, hmm....i den där väntantråden slängde jag in en bild på de senaste dagarnas två köp... Det kommer fler senare...
Och då är det Datejusten som stretar emot, förstås. Se upp så du inte drar sönder skruvarna. Bäst att fila till skruvbladet så att det passar perfekt när du väl ska lossa skruvarna. Koka länken, om du inte redan har gjort det.

För övrigt en skön tavla på den modellen!

Grattis.

A
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Liknande problem med min OQ gick bara inte... hur jag än tryckte och vred, fick lämna in på Bergströms Mö som löste detta, utan kostnad dessutom... tack för det, inte skönt när man slinter med skruvmejseln.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Tror jag skiter i trixandet och försöker hinna förbi Eriksons i morgon förmiddag istället. Jag vill ju börja bära Sveriges snyggaste dj :)
 
Topp