Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kristian Haagen och Linde Werdelin

Diskussion i 'Diskussion' startad av par, 6 december 2013.

1. par
    Trådstartare

par Friends of KS

Det finns säkert fler än jag som följer Kristian Haagen på instagram, facebook och läser det han skriver.

Är det någon mer än jag som reagerat på att han mer och mer blivit den största marknadsföraren av Linde Werdelin? Visst en dansk hyllar ett danskt varumärke precis som en svensk biljournalist skulle hylla Volvo i Sverige, men har det inte gått till överdrift?

Är det okej för en Journalist att göra "reklam" så hårt för ett varumärke? Blir det inte lite märkligt när han har ett så hårt ställningstagande?

Exempel som gick ut idag

Framsidan på hans bok

Jag kanske är helt ute o seglar, men har reflekterat över det ett par gånger nu.

2. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag har aldrig träffat honom men emailat med honom ett par gånger för länge sedan och även sett honom på TV. Han verkar vara en underbar entusiast och har en passion som smittar av sig för det han skriver om. Som klockintresserad, så kan jag bara tycka att det är roligt att det skrivs mycket om klockor.

par gillar detta.
  3. par
    Trådstartare

par Friends of KS

Jag håller med dig i allt till 100%, men ska man inte vara objektiv som journalist?
    Om en biljournalist på teknikensvärld blivit utsedd som hedersperson på Volvo, hade vi inte reagerat då?

4. POO

POO Präst

Är han verkligen journalist i ordets rätta bemärkelse? Snarare entusiast och skribent.

Whedda gillar detta.
  5. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Har får väl klockorna gratis mot att han bombar instagram och skriver om dom. Svårt att säga nej som klocknörd?

Sullstrom och P-A gillar detta.
  6. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  7. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Lite som att George Clooney skulle skriva om Omega...eller? Tyvärr kan ju sådant bli en boomerang...
    Men man har ju alltid sina favoriter, men alla ev förbindelser/relationer borde framgå om man gör någon journalistisk ansträngning. Bloggeri etc är väl en annan femma dock.

8. par
    Trådstartare

par Friends of KS

Absolut, har absolut inget imot varken LW eller Kristian. Tycker LW producerar riktigt balla klockor och Kristian gör massor av intressanta saker jag följer.

Man kanske ska skilja på klockjournalistik och tex biljournalistik. Det som står i klocktidningar är ju sällan något kritiskt vilket kanske inte passar typen, vad vet jag.

9. _jonte

_jonte Friends of KS

Ser inte problemet, han kan väl hylla vilka klockor han vill? Kanske han är sponsrad, och förmodligen vän med herrarna bakom, men likaså inga konstigheter...

10. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Varför ska en journalist vara objektiv?

11. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Ser inte heller problemet, men har väl också "reagerat" på att han gått från att posta bilder på diverse klockor till 90% lw och 10% pp.
    Inget fel i det, cash rules.

Mårtenssons ur Brookfield