• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kristian Haagens tankar om smartwatches vs. service

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor

Asplund

Patek
2-Faktor
Artikeln ja, men nu är det är jag som frågar. :)

Såhär skrev jag (och tycker fortfarande)

Ja alltså jag ifrågasatt inte dig, jag menar rent allmänt så tycker jag att alla jämförelser som görs med Apple Watch är fel. Apple Watch jämfört med en klassisk klocka kommer alltid vara skit om man är ute efter en klocka på armen. Är man däremot ute efter massa annat tjafs så är istället en klassisk klocka skit. typ.
 

M.M

Cartier
Behöver fortf ingen apple watch
image.jpg


Men behöver dock fortf en 1665:a!
 

JohnDoe

Rolex
Säkerligen har hagen en rejäl bunt klockor. Men det han skrev var ju att någon skickar in sin klocka på service. Under tiden har denne någon en AW och sen blir AW kvar även efter service. Så då ser jag det som han refererar till OWG personer, inte sig själv specifikt.
 

Yo-han

Troll probationary
Har jag förstått det hela rätt om jag sammanfattar frågeställarens "poäng" så här: Det finns en risk att ägare av mekaniska ur i prisklassen ca 250.000 kr och uppåt (baserat på servicetid och pris i artiklen), dvs exempelvis VC, PP och AP (eller mer exklusiva märken), skulle köpa en Apple-Watch under servicetiden - för att ha någonting att mäta tiden med - och sedan bli så förtjusta i den, att de behåller den, på ena eller andra armen?

Låter lite långsökt... :)

:)
Ja, lite långsökt eller jättedumt beroende på hur man ser det. Bra på att köpa klockor, sämre på att skriva intressant eller föra en argumentation..
 
Topp