• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krogar/ uteliv

Erik1

Patek
2-Faktor
Passar väl ypperligt i den här forumdelen?

Tänkte höra vart folk helst huserar när ni är ute och flänger. Dovas eller Tavernan? Lion bar eller Obaren? Ni fattar vinkeln.

Kan väl namedroppa några ställen själv..
Kåken
- Riktigt bra häng samtliga kvällar man kan tänka sig befinna sig på krogen (alltså inte måndagar och tisdagar).
Taverna Brillo
- Hipster och 'kändistätt' ställe om man gillar det. Jag går hit för att vi känner bartendern och det är trevlig miljö och musik!

När man fått i sig någon drink för mycket bär det ju vidare såklart! Vart?
V*****/ Wall
- Favoritstället men som bekant har Compagniet värst vakter i hela Stockholm.. Men om allting går smidigt är det väldans trevligt!
Suite
- Går man bet på ovannämnda hamnar man ju oftast här. Gör inte så mycket iofs, kul det med men snäppet sämre musik och varmt..
Berns/2.35:1
- Favoritstället (också)! Se till att ha löst inträdet till källaren innan ni ens går in på Berns så man slipper stå och hetsa bland alla andra vid 3. Bra källare som gör sitt bästa för att vara underground och övriga lokaler lämnar ju inte mycket att önska de heller.
F12
- Sommartid är det väldigt bra häng i trappen!

Fyll på, vart har man störst chans att stöta på en fräsch dinka?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Bra initiativ!

2.35:1 är favoriten här med, skön underground känsla och bra musik. Såg/lyssnade på Axel Boman tidigare i år, precis sånt man vill höra där nere.
F12 är nice på sommaren som sagt.

Annars riktigt trött på vanliga klubbar och det stuket det blir där.. Blivit en del slakthuset och diverse underground events på senaste, en helt annan kärleksfull stämning med härliga människor.
 

Nexus

Panerai
Hänger en hel del på Belgobaren, Bishops Arms och Akkurat då jag går igång på lite roligare ölsorter och svindyr whisky. De gånger jag får mina lätt hybriskantade psykoser och vill stresstesta sparkontot så besöker jag gärna Pappa Ray Ray (Som trots sitt otroligt ljusskygga namn är en fullt legitim krog) och går loss på deras champagne-lista.
Annars är Vurma på Östermalm förbannat trevligt...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bra initiativ!

2.35:1 är favoriten här med, skön underground känsla och bra musik. Såg/lyssnade på Axel Boman tidigare i år, precis sånt man vill höra där nere.
F12 är nice på sommaren som sagt.

Annars riktigt trött på vanliga klubbar och det stuket det blir där.. Blivit en del slakthuset och diverse underground events på senaste, en helt annan kärleksfull stämning med härliga människor.
Fett! Hade gärna sett Boman.. Sist jag var där var det någon kass Rumänsk(??) dj. Men kul hade vi ändå.

Vilka underground klubbar/events? En i klassen som är med och styr Pangea eventsen. Sen kör ju Lighthouse och Stockholm underground med Kenneth och de. Inte tagit mig iväg på något event än då de oftast är ute i någon förort längre bort än jag pallar ta mig, men man kanske borde ta sig dit ändå?

Hade gärna svängt förbi The Office eller Kruthuset när det begav sig.. Men när det omskrevs som hipstermecka i Metro hade ju skeppet seglat så att säga, hehe.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Nype är ett värdelöst hål som bär undvikas till varje pris

Stures är kungligt bra, särskilt på torsdagar då man slipper alla posörer. Ljudsystemet är det bästa jag upplevt ute i Stockholm

Oxide har jag bra erfarenheter av, kul varierad musik och rimliga vakter. Dock ofräsch toa

Pure har ofta riktigt otrevlig personal och höga priser. Annars bra musik

Ett ställe är rätt kul, ett bra reservställe om man är på söder. Deras alkoholutbud är dåligt men man får ett bra intryck av lokalen

White room var riktgt packat när jag var där. Klientelet är inte min stil utan det är mycket ragga, grindea hångla desperat klockan 3 på morgonen
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Det låter som en lista på ställen som man inte ska ha med sig en klocka dyrare än 99 kr om man inte vill bli av med den ;)

Skämt åsido så är det helt ok barer när man bara vill ha en öl för rimligt pris och lite snack!

Drar gärna runt i gamla stan och besöker barer och restauranger. Annars något klassisk sture-p ställe om man ska på klubb.
 
Solidaritet om man är ute efter en dam att ha sönder sängen med, även bra musik, oftast. (Skett vid flertalet tillfällen)

Grand Escalier: Bra om man vill ha kvalitativa ingredienser i välblandade drinkar med ett acceptablet utbud av god öl. Trevliga donnor finns även här, dock lite äldre och krävande. (Främst på plånbok)

Collage: VAR bra. Nu: 18-21 åriga "överklass" tjejer. (Med andra ord, sketjobbiga, attityd till öronen och deras färdigheter i sängen är inte ens att tala om.)

Café Opera: Överlägset bästa stället om man vill festa rejält med sitt sällskap. Bäst om man ska ha bord. DJ:n Tim Henri är MYCKEt duktig och enligt mig en bästa i Stockholm.


Vi får annordna en kombinerad GTG-Middag med en kioskvältande utgång. (No limits, rock out with your cock out, bildligt dock.)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Skämt åsido så är det helt ok barer när man bara vill ha en öl för rimligt pris och lite snack!

Drar gärna runt i gamla stan och besöker barer och restauranger. Annars något klassisk sture-p ställe om man ska på klubb.

Medusa har jag hamnat på några gånger efter att vart på Liffey´s eller O´Connell´s och det stället fungerar. Men Citykrogen och Lion hoppar jag gärna över.
När vi ändå pratar Gamla stan så kan jag rekomendera Monks Porter House på Munkbron.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Annars så gillar jag Grodan eller Bar 101 (Scandic Hotel) om man är runt Stureplan. Är man redan på Östermalm så är Tudor arms en av de bästa engelska pubar jag vart på.
Pressklubben/ Duvel på Vasagatan har ett grymt utbud av öl.
 

OBRKV

Cartier
Stures är kungligt bra, särskilt på torsdagar då man slipper alla posörer. Ljudsystemet är det bästa jag upplevt ute i Stockholm
Känner dom som en gång installerade ljudet på Stures. Det var förvisso ett par år sedan och de kan ha bytt till annat. Däremot, det som en gång kallades för Magnumbaren (lilla baren till höger efter ingången) har ju katastrofalt ljud.

Riche är najs eftersom dom brukar spela disco. Alla ställen som spelar kommersiell house står på "nej tack"-listan för mig.

Story Hotel på Riddargatan är inte heller helt fel.
Berns, som en del ovan verkar gillar, har tyvärr tappat ALLT för mycket de senare åren. Bättre var det när dom körde klassisk hip hop på terassen och motown-ish inne i Asiatiska. Jag skyller på Stureplansgruppen.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hänger mest på Fasching - Bra musik och helt okej sortiment av öl och drinkar.
Annars funkar som Nexus sa, belgobaren eller pappa ray ray fint.
Tiki room i vasastan - Tropiska drinkar och rätt varmt (svettigt) bäst på vintern. Musiken och känslan är lite som blue hawaii.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Känner dom som en gång installerade ljudet på Stures. Det var förvisso ett par år sedan och de kan ha bytt till annat. Däremot, det som en gång kallades för Magnumbaren (lilla baren till höger efter ingången) har ju katastrofalt ljud

Riche är najs eftersom dom brukar spela disco. Alla ställen som spelar kommersiell house står på "nej tack"-listan för mig.

Story Hotel på Riddargatan är inte heller helt fel.
Berns, som en del ovan verkar gillar, har tyvärr tappat ALLT för mycket de senare åren. Bättre var det när dom körde klassisk hip hop på terassen och motown-ish inne i Asiatiska. Jag skyller på Stureplansgruppen.
Jag håller med om att den baren här halvkasst ljud. Jag menade dock det centrala dansgolvet och källaren :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Caféet är schysst, åtminstone den gången jag var där och då hade vi bord iofs men hade riktigt kul!

Däremot har jag hört en del skit om deras vakter och att det ibland är lite väl mycket kriminellt klientel. När vi var där lystes det med en ficklampa i folkhavet och någon stackare(?) flög ut genom nödutgången med några vakter. Inget slår dock Stures entrévärd som skrek och knuffade tre killar som var till synes lugna "om de ville slåss".. Aldrig haft problem själv dock då jag kan bete mig men slipper helst se det öht.

Tycker faktiskt Sture är ganska värdelöst om man inte slinker upp till någon av "vip"klubbarna och stures källare sätter jag inte min fot i trots att jag gillar hiphop.. Kåken regerar på den fronten ;) väldigt lätt att snacka med folk (och hooka..) på Kåken med.

Riche glömde jag helt, föredrar dock Lilla baren då jag inte är till åren igen. Ofta riktigt bra musik och inredningen får mig att känna som en av droughis. (Clockwork orange ang. Inredningen för att förtydliga)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fett! Hade gärna sett Boman.. Sist jag var där var det någon kass Rumänsk(??) dj. Men kul hade vi ändå.

Vilka underground klubbar/events? En i klassen som är med och styr Pangea eventsen. Sen kör ju Lighthouse och Stockholm underground med Kenneth och de. Inte tagit mig iväg på något event än då de oftast är ute i någon förort längre bort än jag pallar ta mig, men man kanske borde ta sig dit ändå?

Hade gärna svängt förbi The Office eller Kruthuset när det begav sig.. Men när det omskrevs som hipstermecka i Metro hade ju skeppet seglat så att säga, hehe.

Det var nice, dock har det som sagt ovan tappat lite på senaste vad jag hört. Har du nån länk till Pangea? Aldrig hört tidigare, intressant!
Blivit MB + Tillsammans hittills. Nästa blir Tillsammans/Stockholm Underground med flera , där bland annat Kenneth samt Andy Notalez spelar vilket de även gjorde på förra lite större eventet. Precis min musik, skickar dig ett PM om det och hoppas att vi ses där! :)
 

Galaxy

Rolex
Amba, Spy Bar, Laroy eller White Room... har man tur springer man på Gavve!
Greven.jpg
 

Roxen

Cartier
Inser att jag är alldeles för enformig när det kommer till att svira... Oftast är det endera bar på Sturehof eller tvärs över gatan på East. Är jag riktigt vild och galen masar jag mig till Brillo och smådamerna som gärna flockas där. Hängde mycket på Cafét förr, men där är det enbart (jätte)ungt klientel nu.

Någon som har ett favvo-nattamat-ställe?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Nosh and Chow är rätt bra också även om jag bara vart där två gånger. Sedan brukade East och Riche vara bra men har inte vart på någon av de två på ganska lång tid.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Ha
Fett! Hade gärna sett Boman.. Sist jag var där var det någon kass Rumänsk(??) dj. Men kul hade vi ändå.

Vilka underground klubbar/events? En i klassen som är med och styr Pangea eventsen. Sen kör ju Lighthouse och Stockholm underground med Kenneth och de. Inte tagit mig iväg på något event än då de oftast är ute i någon förort längre bort än jag pallar ta mig, men man kanske borde ta sig dit ändå?

Hade gärna svängt förbi The Office eller Kruthuset när det begav sig.. Men när det omskrevs som hipstermecka i Metro hade ju skeppet seglat så att säga, hehe.
Har axel blivit ett household name nu? Han brukade fixa spelningar på Morfar Ginko åt mig för ett gäng år sedan. Bra gung på honom.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Inser att jag är alldeles för enformig när det kommer till att svira... Oftast är det endera bar på Sturehof eller tvärs över gatan på East. Är jag riktigt vild och galen masar jag mig till Brillo och smådamerna som gärna flockas där. Hängde mycket på Cafét förr, men där är det enbart (jätte)ungt klientel nu.

Någon som har ett favvo-nattamat-ställe?

Då blir det alltså snart ett besök på brillo!

Amba, Spy Bar, Laroy eller White Room... har man tur springer man på Gavve!
Greven.jpg

Har du int hört att stekarna lämnade Laroy för typ ett år sen... Jag uppmärksammandes redan då av JakobZ
 

almeyero

Panerai
Alltifrån lokala barerna här i orten när man ska se fotboll till de mesta runt Stureplan där man känner vakterna. Den röda tråden är iallafall att det är billig alkohol ;)

Olika barer;

El Cocodrilo - Halvsunkigt men nice, hängt där sen 18 års åldern så det är lite nostalgi. Mycket latinohets.

Södra Sällskapet - Känner bartendern, billiga/gratis drinkar och öl. Halvsnofsigt för att ligga på söder.

La Vita - Lokal bar i Högdalen, bira 23 spänn, rökrum och 5 Jackvegas maskiner, skönt förortshäng.

Baltazar - Mest för nostalgin samt att det är juggar som driver stället så även där blir det billig öl och drinkar.

East och Malmen - Känner bartendrarna även där så billig öl och drinkar där med.

Klubbar;

F12, Spybar, Berns och Sture eftersom vi känner vakterna på de ställena. Ibland lönar det sig att vara från orten ;)
 

OBRKV

Cartier
Riche glömde jag helt, föredrar dock Lilla baren då jag inte är till åren igen. Ofta riktigt bra musik och inredningen får mig att känna som en av droughis. (Clockwork orange ang. Inredningen för att förtydliga)

Äh, ålder är ju irrelevant! :) Jag är inte ens 30 men trivs bättre i den stora. Men jag antar att det är tack vare musiken.
 
Topp