• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krogar/ uteliv

ScubaKing

Audemars
Vet inte om det räknas som ett ute-"ställe" men parken nedanför Stigberget vid Folkungagatan på Södermalm med en flaska Rosita eller två, där blir man sällan ensam en fredag eftermiddag.

Sedan hem till Roffe i Rågsved för hemkört och en holk.

Lördag alltid på Mickel Räv i Hökarängen om man inte är för packad för att få komma in, dem brukar ordna karaoke där.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Vet inte om det räknas som ett ute-"ställe" men parken nedanför Stigberget vid Folkungagatan på Södermalm med en flaska Rosita eller två, där blir man sällan ensam en fredag eftermiddag.

Sedan hem till Roffe i Rågsved för hemkört och en holk.

Lördag alltid på Mickel Räv i Hökarängen om man inte är för packad för att få komma in, dem brukar ordna karaoke där.

Nu börjar det likna något!!

Följer väldigt ogärna med ut oavsett hur arrangemanget ser ut när det kommer till klubbar.
 

Isodor

Audemars
I gamla stan kan jag rekommendera Tweed & Le Rouge.

Men allt beror ju på vad man är sugen på och tillfälle.. Knappast så man ä stammis.


Ibland smakar ölen bäst i parken med a-team som man brukar säga.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Är man uppvuxen med Baby på St:Eriksterassen, Booz bar, Key club, Ritz och Tritnas ursprungsform är det lite svårt att ta underground och klubbar av idag på allvar :D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor

Erik1

Patek
2-Faktor
Är man uppvuxen med Baby på St:Eriksterassen, Booz bar, Key club, Ritz och Tritnas ursprungsform är det lite svårt att ta underground och klubbar av idag på allvar :D
Det var bättre förr? ;) inte hört om de du nämner, svartklubbar? Någon som var runt under tiden Docklands körde?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det var bättre förr? ;) inte hört om de du nämner, svartklubbar? Någon som var runt under tiden Docklands körde?

Men Docklands var så där och blev lite väl mycket överhypat och mediaälskling. Det bästa "festerna" var inte där. Finns fortfarande gott om "illegala" fester i Stockholm men problemet med ställen som doc var att de drog till sig för mycket uppmärksamhet.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det var bättre förr? ;) inte hört om de du nämner, svartklubbar? Någon som var runt under tiden Docklands körde?
Baby var den första svartklubben i Sthlm. Paret Mats och Moa grundade den och det finns tom litteratur baserat på just Baby som föregångare till all annan alternativ klubbscen i Sverige. Slutet av 80-talet var rätt extremt vad gäller alternativa klubbar och vad som skedde på dom i kölvattnet av new romantic-genren. Droger och casual sex och champagne, det ljuva livet och alla försökte vara en kombo av en ung Johan Kinde korsat med Dave Gahan med en dragning åt body-synth och rätt mycket house. Kul som fan men sjukt destruktivt.

Övriga ställen jag nämnde, undantaget Bat club på Ritz, var bleka efterapningar och så även Docklands som försökte sig på rave-grejen men aldrig lyckades nå upp till eftersträvad London-nivå. En gemensam nämnare och något som länge, kanske tom fortfarande, genomsyrade Stockholms klubbliv var brukandet av nivågivande medlemskort. Ju fler desto coolare, ju högre nivå desto glassigare. Ett sådant ställe var Brats, ett klubbkoncept där medlemsskap baserades bisarrt nog på föräldrars inkomst och folkbokföringsort. Klubben hade öppet onsdagar på Pärlan på StEriksgatan och på lördagar på nåt ställe på BJ-gatan. Köttmarknad deluxe men ska väl försvaras med att vi alla var i gymnasieåldern och då är man väl inte alltför begåvad...

Nåväl, fun times men tröttsamt efter ett tag.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Baby var den första svartklubben i Sthlm. Paret Mats och Moa grundade den och det finns tom litteratur baserat på just Baby som föregångare till all annan alternativ klubbscen i Sverige. Slutet av 80-talet var rätt extremt vad gäller alternativa klubbar och vad som skedde på dom i kölvattnet av new romantic-genren. Droger och casual sex och champagne, det ljuva livet och alla försökte vara en kombo av en ung Johan Kinde korsat med Dave Gahan med en dragning åt body-synth och rätt mycket house. Kul som fan men sjukt destruktivt.

Övriga ställen jag nämnde, undantaget Bat club på Ritz, var bleka efterapningar och så även Docklands som försökte sig på rave-grejen men aldrig lyckades nå upp till eftersträvad London-nivå. En gemensam nämnare och något som länge, kanske tom fortfarande, genomsyrade Stockholms klubbliv var brukandet av nivågivande medlemskort. Ju fler desto coolare, ju högre nivå desto glassigare. Ett sådant ställe var Brats, ett klubbkoncept där medlemsskap baserades bisarrt nog på föräldrars inkomst och folkbokföringsort. Klubben hade öppet onsdagar på Pärlan på StEriksgatan och på lördagar på nåt ställe på BJ-gatan. Köttmarknad deluxe men ska väl försvaras med att vi alla var i gymnasieåldern och då är man väl inte alltför begåvad...

Nåväl, fun times men tröttsamt efter ett tag.

Du är uppenbarligen äldre än mig men du summerar det väldigt bra. Det var det där vi fick ta över. Sedan blev det bara pajas av allt med Mona Sahlin som skulle gå på Docklands och dans och hela mediacirkusen efter det.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Du är uppenbarligen äldre än mig men du summerar det väldigt bra. Det var det där vi fick ta över. Sedan blev det bara pajas av allt med Mona Sahlin som skulle gå på Docklands och dans och hela mediacirkusen efter det.
Ja att döma av ditt nick så är jag hela nio år äldre. Jag smög runt i klubbsvängen ett par år under gymnasietiden och i början av lumpen. Sen eskalerade det på helger när jag kom hem till stan under studietiden på OHS i Umeå samt vid arbete på regemente söderöver. All den där friskluften tarvade ett periodiskt destruktivt leverne. Omkring -92 fick jag totalnog av nersupna tomtar med kokain i hela huvudet sniffandes poppers tamigfan överallt. Jag tror säkert det är fler här som kommer ihåg griserierna på dessa klubbar.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ja att döma av ditt nick så är jag hela nio år äldre. Jag smög runt i klubbsvängen ett par år under gymnasietiden och i början av lumpen. Sen eskalerade det på helger när jag kom hem till stan under studietiden på OHS i Umeå samt vid arbete på regemente söderöver. All den där friskluften tarvade ett periodiskt destruktivt leverne. Omkring -92 fick jag totalnog av nersupna tomtar med kokain i hela huvudet sniffandes poppers tamigfan överallt. Jag tror säkert det är fler här som kommer ihåg griserierna på dessa klubbar.

Började själv gå ut först -94. Med mitt falskleg, som inte var så lätt att få tag på då, så var man kung. Med tanke på att jag bara var 14 då så kommer jag aldrig våga skaffa barn. Tänk om de blir som mig.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Började själv gå ut först -94. Med mitt falskleg, som inte var så lätt att få tag på då, så var man kung. Med tanke på att jag bara var 14 då så kommer jag aldrig våga skaffa barn. Tänk om de blir som mig.
Jag har två fina och välartade gossar vilka jag ser är en positiv mix av deras mors goda omdöme och min savoir faire och joie de vivre vilket gör att de säkert kommer att kliva utanför den smala stigen vid tillfällen men med måttlighet och stil :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har två fina och välartade gossar vilka jag ser är en positiv mix av deras mors goda omdöme och min savoir faire och joie de vivre vilket gör att de säkert kommer att kliva utanför den smala stigen vid tillfällen men med måttlighet och stil :)

Bara att säga grattis. Av de jag känner från den tiden så är (var) hälften DFG och resten hittade på annat dåligt och jag har sett ett och annat slut som inte resulterade i några välartade gossar.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Bara att säga grattis. Av de jag känner från den tiden så är (var) hälften DFG och resten hittade på annat dåligt och jag har sett ett och annat slut som inte resulterade i några välartade gossar.
Ja jag kommer särskilt ihåg en kille vars föräldrar arbetade utomlands och lät honom bo kvar i våningen samt skickade hem pengar hela tiden, pengar han snortade upp. Han fick problem med kriminella element, försvann några år senare, nämndes på Efterlyst och kirt därefter hittades han ståplats Nybroviken. Tragiskt. Det finns fler exempel men jag rörde mig endast i utkanten tillsammans med andra wannabees från den akademiska medelklassen vilka i grunden var rätt snälla ungdomar men som fascinerades av livet de med outsinliga resurser levde. Tack och lov har mina päron aldrig strösslat deg över mig och har alltid givit mig uppmärksamhet, kärlek och stöd vilket jag är säker på är och var problemet de mer destruktiva hade och har, frånvarande föräldrar med ett ljumt intresse för sin avkomma. #hobbypsykolog
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Den där recensionen var grym, sitter här i morgonrusningen på tunnelbanan och garvar högt för mig själv, med tanke på de blickar jag får så tro väl de flesta att jag har rymt från psyket :rolleyes:


Eller att du är på väg dit :hilarious: Fast jag är sugen på att träffa DJ Snisksnosk, känns som en bra DJ.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag tycker den är ok men kanske mest avseende delen om beathouse och baby. I övrigt ska jag erkänna mina bristande kunskaper och jag ska också villigt erkänna min avsky för den typen av musik som spelades och spelas. I was only in it for the drugs i viss mån och för brudarna i betydligt större mån.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
V/Wall är ofta kul! Suite not so much... F12 grymt på sommarn. Kåken blir man mest utrökt på tycker jag. Kafét kul om man har bord, annars sällan ASkul.
 

Erik1

Patek
2-Faktor

Wi

NLA
2-Faktor
Laroy, de va tider det. Nuförtiden vet jag inte.

Flickvän-syndromet ;)

Grand Garbo, skönt att slippa åka in till stan.

Har man tur lyckas man även ligga med polarens morsa ;)

Nää men själv surrar man runt på väldigt olika ställen, beroende på vilket "grabbgäng" man är med..Är väldigt trött på stureplan, men också väldigt trött på söder..

Inne på lite "riktiga" svartklubbar nu, lite mer spännande när man kan dö på så många olika vis.

Edit. Svartklubbar utomlands är också jävligt najjs
 

ScubaKing

Audemars
Angående svartklubbar så var väll 88:an/Blå tomat originalet på Regeringsgatan. Taher`s gamla klubb. Sedan låg ju Tritnaha på S:t Eriksgatan 89 (Frihetsfronten) för att sedan flytta till Nackagatan. Fanns även en del klubbar i gamla lugnet i industriområdet där (Snuten hade alltid span från Fogg`s hotell översta våning med kikare :D). Aquavit var även en klubb som låg på Kungsholmen där jag själv jobbade i dörren, drevs ett tag av den numera avlidne Mille Markovic.

Riddar Jacob var ett roligt ställe på 90-talet där jag även jobbade en del i dörren.
 

ScubaKing

Audemars
Amba, Spy Bar, Laroy eller White Room... har man tur springer man på Gavve!
Greven.jpg

Oj, är han FORTFARANDE ute i svängen den gode greven? Han ger sig nog aldrig.
 

ScubaKing

Audemars
Caféet är schysst, åtminstone den gången jag var där och då hade vi bord iofs men hade riktigt kul!

Däremot har jag hört en del skit om deras vakter och att det ibland är lite väl mycket kriminellt klientel. När vi var där lystes det med en ficklampa i folkhavet och någon stackare(?) flög ut genom nödutgången med några vakter. Inget slår dock Stures entrévärd som skrek och knuffade tre killar som var till synes lugna "om de ville slåss".. Aldrig haft problem själv dock då jag kan bete mig men slipper helst se det öht.

Tycker faktiskt Sture är ganska värdelöst om man inte slinker upp till någon av "vip"klubbarna och stures källare sätter jag inte min fot i trots att jag gillar hiphop.. Kåken regerar på den fronten ;) väldigt lätt att snacka med folk (och hooka..) på Kåken med.

Riche glömde jag helt, föredrar dock Lilla baren då jag inte är till åren igen. Ofta riktigt bra musik och inredningen får mig att känna som en av droughis. (Clockwork orange ang. Inredningen för att förtydliga)


Caféet`s Soul Train fredagar 17-22 är grymt som fan!
 
Topp