• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krogar/ uteliv

Erik1

Patek
2-Faktor
Oj, är han FORTFARANDE ute i svängen den gode greven? Han ger sig nog aldrig.
Japp.. Såg han senast för några veckor sedan i baren på White. Han verkar ganska vidrig faktiskt. Stod och surra med en bekant som jobbar i baren varpå greven börjar knäppa med fingrarna och hojta typ "hallå, shooots!" ifrån andra sidan baren..
 

Wi

NLA
2-Faktor
Japp.. Såg han senast för några veckor sedan i baren på White. Han verkar ganska vidrig faktiskt. Stod och surra med en bekant som jobbar i baren varpå greven börjar knäppa med fingrarna och hojta typ "hallå, shooots!" ifrån andra sidan baren..

Ja, han är jävligt oskön.
Ville dansa med mitt ex, som tackade nej, då kallade han henne för "vidrig slyna" eller något i den stilen...Typiskt Gavve
 

ScubaKing

Audemars
Ja, han är jävligt oskön.
Ville dansa med mitt ex, som tackade nej, då kallade han henne för "vidrig slyna" eller något i den stilen...Typiskt Gavve


Jag hoppas det var det sista han gjorde före du kastade ut honom med huvudet före :blackeye: . Någon måste sätta stopp för grevens framfart innan det är försent :D. Han var med på TV3 där dem snackade om "pappas pengar", han förklarade stolt att han fick en veckopeng av sin far om han gjort något bra, notera snubben var väl 30 år då :cool:
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag hoppas det var det sista han gjorde före du kastade ut honom med huvudet före :blackeye: . Någon måste sätta stopp för grevens framfart innan det är försent :D. Han var med på TV3 där dem snackade om "pappas pengar", han förklarade stolt att han fick en veckopeng av sin far om han gjort något bra, notera snubben var väl 30 år då :cool:

Var tyvärr inte på plats, hade annars varit kul att talas vid.

Hehe nja skulle nog snarare säga "jävla" och inte "vidrig"

Såklart..såklart du skulle ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ja, han är jävligt oskön.
Ville dansa med mitt ex, som tackade nej, då kallade han henne för "vidrig slyna" eller något i den stilen...Typiskt Gavve
Fyfan. Om du vill skratta åt honom kolla hans instagram (@fogstrand). Han verkar vara på samma nivå som en 12-åring mentalt.

Men nog om det.. Fler ställen! Bara Stockholmare här? Vart hänger man i hamnen (götlaborg)?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Fyfan. Om du vill skratta åt honom kolla hans instagram (@fogstrand). Han verkar vara på samma nivå som en 12-åring mentalt.

Men nog om det.. Fler ställen! Bara Stockholmare här? Vart hänger man i hamnen (götlaborg)?

Tror ärligt talat att han är lite förståndshandikappad.
Om Gbg kan jag väl rekommendera Yaki-Da, flera våningar med tydligt musiktema på varje, våningen längst upp serverar mat hela natten. Har ätit ett bättre lammlägg (kanske var väldigt berusad) klockan 02.30 :)
Även Puta Madre är trevligt. Knacka på tavlan i entren, uppge lösenordet och bjuds på en trevlig kväll
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Fyfan. Om du vill skratta åt honom kolla hans instagram (@fogstrand). Han verkar vara på samma nivå som en 12-åring mentalt.

Men nog om det.. Fler ställen! Bara Stockholmare här? Vart hänger man i hamnen (götlaborg)?
Men för helvete, nu kollade jag ju på insta... Inte tu tal om att det föreligger någon form av förståndshandikapp där...
 

hollow123

Rolex
Fyfan. Om du vill skratta åt honom kolla hans instagram (@fogstrand). Han verkar vara på samma nivå som en 12-åring mentalt.

Men nog om det.. Fler ställen! Bara Stockholmare här? Vart hänger man i hamnen (götlaborg)?

Jag rekommenderar Push från 23:30-03, efter det kan man gå till peacock eller park lane.
Sen kan även Lounge vara trevligt som aw och i tidigt skede på kvällarna :)
 

almeyero

Panerai
Tror ärligt talat att han är lite förståndshandikappad.
Om Gbg kan jag väl rekommendera Yaki-Da, flera våningar med tydligt musiktema på varje, våningen längst upp serverar mat hela natten. Har ätit ett bättre lammlägg (kanske var väldigt berusad) klockan 02.30 :)
Även Puta Madre är trevligt. Knacka på tavlan i entren, uppge lösenordet och bjuds på en trevlig kväll


Både jag och flera vänner har tyckt Yaki-Da har varit hemskt de gånger man hamnat där när man varit i Göteborg. Men kanske bara har haft otur.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Både jag och flera vänner har tyckt Yaki-Da har varit hemskt de gånger man hamnat där när man varit i Göteborg. Men kanske bara har haft otur.


Så kan det vara ibland.
Nu var det 2 år sedan jag var där senast, så mycket kan ha hänt sen dess. Men de ggr jag har varit där har jag gillat det skarpt
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Både jag och flera vänner har tyckt Yaki-Da har varit hemskt de gånger man hamnat där när man varit i Göteborg. Men kanske bara har haft otur.


Så kan det vara ibland.
Nu var det 2 år sedan jag var där senast, så mycket kan ha hänt sen dess. Men de ggr jag har varit där har jag gillat det skarpt


Jag är där då och då. Det är generellt sett aldrig särskilt bra.

Det är typ 1000 människor som går upp och ner i trappor. Högst upp i restaurangen är dock trevligt, likaså utedelen.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Club i Sthlm är fan inte kul. Idel sura, maktmissbrukande arslen till dörrvakter och inträden som betalar shotrundor nere på kontinenten. Liksom almeyero frekventerar jag istället sen flera år El Cocodrilo men även där öppnar de i dagarna nattklubb så vi får se hur det blir...

Minns dock med glädje mina första år som myndig när man fimpade sönder sofforna på Claras, körde helrör på Laroy för studiebidraget och försökte få hemsläp från Nasty och Kök och bar, eller i värsta fall Karlsson & Co. Tider det...
 

ScubaKing

Audemars
Tror ärligt talat att han är lite förståndshandikappad.
Om Gbg kan jag väl rekommendera Yaki-Da, flera våningar med tydligt musiktema på varje, våningen längst upp serverar mat hela natten. Har ätit ett bättre lammlägg (kanske var väldigt berusad) klockan 02.30 :)
Även Puta Madre är trevligt. Knacka på tavlan i entren, uppge lösenordet och bjuds på en trevlig kväll


Berätta mer om Puta Madre :)
 

ScubaKing

Audemars
Men för helvete, nu kollade jag ju på insta... Inte tu tal om att det föreligger någon form av förståndshandikapp där...


10755959_305846346284004_1530628006_n.jpg
 

almeyero

Panerai
Club i Sthlm är fan inte kul. Idel sura, maktmissbrukande arslen till dörrvakter och inträden som betalar shotrundor nere på kontinenten. Liksom almeyero frekventerar jag istället sen flera år El Cocodrilo men även där öppnar de i dagarna nattklubb så vi får se hur det blir...

Minns dock med glädje mina första år som myndig när man fimpade sönder sofforna på Claras, körde helrör på Laroy för studiebidraget och försökte få hemsläp från Nasty och Kök och bar, eller i värsta fall Karlsson & Co. Tider det...


Haha så det är spikat att dom ska fixa klubb nere i källaren på heltid nu på Coco? Vet att de har haft halvstruligt med tillståndet till och från så det är ju en suprise isåfall :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Haha så det är spikat att dom ska fixa klubb nere i källaren på heltid nu på Coco? Vet att de har haft halvstruligt med tillståndet till och från så det är ju en suprise isåfall :)

Oklart. De har snackat om det i några månader iaf. Hade ingen koll på att tillståndet strulade. De har ju haft öppet där nere några gånger och fan vad mycket hetsigare stället blir då...
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Tycker personligen att nattlivet i Stockholm är rätt trist, kan bero på att man blivit äldre och inte är ute och stökar lika ofta. Det som betyder mest för mig för tillfället är sällskapet man är ute med, har t.o.m haft kul på pundarhaket Kvarnen på Södermalm. Annars är det trevligt att softa på tweed och loungea på Malmen eller Rival på Mariatorget (grymma drinkar). Klubbscenen känner jag inte till längre.

Förr om åren hängde jag mycket på sköna ställen som Trap Bar och Hyndans hörna - tror inte det finns såna hak längre.

Ska kanske ge det en chans igen, blir nog sånt till våren kanske - allt känns ju roligare då :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Club i Sthlm är fan inte kul. Idel sura, maktmissbrukande arslen till dörrvakter och inträden som betalar shotrundor nere på kontinenten.
Haha lär dig prata med vakterna, betalar aldrig inträde eller köar.. Om det kommer på tal går man ju vidare..

Underlättar att ha mer sig några tjejer eller restaurangare dock!
 

almeyero

Panerai
Aha, inte långt från Stigbergsparken. Frågan är om man får ta med in egen dricka? Man vill ju inte betala 25 kr för en Stöl när man kan köpa en hela Rosita på systemet för 55 kr.


Haha har haft egen dricka dit en gång när jag var påväg till en fest och stannade till på en öl. De tog påsen och la den på kylning, köpte en bira sen hämtade jag påsen när jag skulle gå, fantastisk service ;)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Haha har haft egen dricka dit en gång när jag var påväg till en fest och stannade till på en öl. De tog påsen och la den på kylning, köpte en bira sen hämtade jag påsen när jag skulle gå, fantastisk service ;)


De är jävligt sköna där. Bytt lite väl mycket serveringspersonal på sistone men grabbarna i baren som äger stället (antar jag) är klockrena.
 
Topp