• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krona lossnad på omega ploprof!!

Daytona96

Rolex
Köpte nyligen denna och säljaren hade servat den och allt men så händer detta!
3y5emene.jpg

Undrar vad det var för kass service tänker jag! Säljaren bor i Holland och med klockan så fick jag med 12 månaders garanti, får se hur det går.
Blir bara så himla trött på sånt här.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag servade en plopp hos Werner i Stockholm... När jag hämtade upp den och skulle ställa tiden hände samma sak, i butiken! Tror det är en känslig konstruktion (men vad vet jag, jag är ingen urmakare).

Efter att "Werner" fixade det den gången har jag aldrig haft något problem, men jag är riktigt försiktig när jag drar ut kronan. ;)

Mvh
Micke
 

Daytona96

Rolex
Jag servade en plopp hos Werner i Stockholm... När jag hämtade upp den och skulle ställa tiden hände samma sak, i butiken! Tror det är en känslig konstruktion (men vad vet jag, jag är ingen urmakare).

Efter att "Werner" fixade det den gången har jag aldrig haft något problem, men jag är riktigt försiktig när jag drar ut kronan. ;)

Mvh
Micke
Okej, jag kanske tog i lite för mycket.
Tack för svaret : )


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Trist, i värsta fall får du väl ta den till Werner på Hornsgatan i Sthlm.
Han har bra koll på dessa klockor.
Lycka till!
/j
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Köpte nyligen denna och säljaren hade servat den och allt men så händer detta!
Undrar vad det var för kass service tänker jag! Säljaren bor i Holland och med klockan så fick jag med 12 månaders garanti, får se hur det går.
Blir bara så himla trött på sånt här.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tråkigt, men är det inte en sk. split stem på dem? Dvs en hon- och en han-del? Då borde du bara kunna trycka tillbaka den om inget gått sönder. Hör med säljaren och fråga om han står för kostnaden att du löser det lokalt om du inte vill försöka själv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt, men är det inte en sk. split stem på dem? Dvs en hon- och en han-del? Då borde du bara kunna trycka tillbaka den om inget gått sönder. Hör med säljaren och fråga om han står för kostnaden att du löser det lokalt om du inte vill försöka själv.
Ser ju ut som bommen har gått av. Så kort är den väl inte?
 

DrDre

Patek
Vet inte exakt hur den funkar, men en gång hände samma sak för mig på en Certina DS-3 (Ltd Ed) med ETA 2824. Jag tryckte in den lite försiktigt och då fastnade den igen och efter det har den funkat som den ska. Så det är kanske inte så mycket att oroa sig för, men du bör kanske besöka en urmakare och höra hans syn på det i alla fall.
 

Daytona96

Rolex
Tråkigt, men är det inte en sk. split stem på dem? Dvs en hon- och en han-del? Då borde du bara kunna trycka tillbaka den om inget gått sönder. Hör med säljaren och fråga om han står för kostnaden att du löser det lokalt om du inte vill försöka själv.
Aa ska försöka med att få säljaren att betala det om jag gör det lokalt


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp