Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Krona till gammal Fortis

Diskussion i 'Vintage' startad av JAH42, 29 januari 2015.

1. JAH42
    Trådstartare

JAH42 Friends of KS

Hej.
    Hoppas någon har ett tips på var man kan tråla efter en orginalkrona till en gammal Fortis.
    Har hört med urmakarna i Malmö, svenska agenten och Fortis i Schweiz...no luck

Modellen heter Eastern Star 21 jewels och är märkt 6238N på bakboetten (kan vara serienummer).

Klockan har väl egentligen varken affektions- eller pengavärde men tavlan är så himla härlig att den förtjänar orginaldelar.

Visa bifogad bild 105737 Visa bifogad bild 105737

Bifogade filer:

2. chrand

chrand Bonde

Vet du hur originalet ska se ut ?

3. JAH42
    Trådstartare

JAH42 Friends of KS

Tyvärr inte.

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har några kronor här i en ask av olika märken . Men måste veta hur den ska se ut . Har ingen aning om hur en Fortis krona ska se ut . Diameter och bredd . Har betydligt fler av omärkta kronor annars

DSC02733.JPG DSC02732.JPG

5. JAH42
    Trådstartare

JAH42 Friends of KS

Ska se om jag kan hitta en bild. Återkommer!

6. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Här är en typisk Fortiskrona från tiden! Oftast - som så många andra tillverkare så använder dom loggan även på kronan!

DSCF2457.JPG

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Så här såg kronan ut på min Fortis Eden Roc, ca 60-tal? Cal ETA 2452. "Fortis" skrivet med lite snirklig text. Tyvärr den enda bilden jag hade... Ariste kanske har någon bättre?

8. JAH42
    Trådstartare

JAH42 Friends of KS

Tack för grävet!
    Har inte hittat någon bild på min modell där kronan syns.
    Uppskattar erbjudandet Rogart, men ska jag lägga de 3000 på en service jag blivit offererad, då vill jag återställa till orginalskick.
    Får leta vidare.
    Mvh Jah