• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krona till Tudor 7021

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Det ska ju vara en vanlig Rolex twinlock så en Rolexkrona passar. Tudor hade inga egna kronor. Har dock för mig att det finns två utföranden på twinlock.

Vill man uppgradera till triplock måste man byta kronhalsen också.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har min Tudor Snowflake 7021 inne för service och kronan är kaputt och behöver bytas. Tydligen kan Rolex själv inte få fram en Tudorkrona men borde det inte funka med en krona från en 1680 eller motsvarande?
Experter, hjälp! @acce1999 @Per mfl.
Jag undrar även vad @yonsson säger..
Original så hade den nog en twinlock 700 Rolex-krona. Den heter 24-700. Kronhals till den heter 24-7000. Nuvarande triplock heter 24-703 tror jag och kronhalsen sedermera 24-7030. Aldrig hört talas om att dessa har Tudor-brandade kronor. Du måste dock ha rätt krona och kronhals. Går inte att sätta en senare krona på en äldre kronhals.

Edit: Nuvarande verkar heta 704 och 7040. Vilket fall så passar valfri av dessa och urmakaren bör ha dem.
 
Senast ändrad:

acce1999

Patek
2-Faktor
Har min Tudor Snowflake 7021 inne för service och kronan är kaputt och behöver bytas. Tydligen kan Rolex själv inte få fram en Tudorkrona men borde det inte funka med en krona från en 1680 eller motsvarande?
Experter, hjälp! @acce1999 @Per mfl.
Jag undrar även vad @yonsson säger..
Tror att du redan har fått svar...

Edit: tror och tror... Står i ju i klartext i Pers inlägg...
 
Topp