• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronaby (nytt Svenskt klockmärke) Scweiziskt urverk med digital touch.

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sedan munkavel och fotoförbud.

Inte riktigt... Kronsklockan var ju en sak. Men annars så stämmer ju inte det där. Det finns dessutom en avgörande skillnad, SS existerar ju redan och har lite utrymme att teasa.

Men vi får väl se vad det blir av detta... ;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Inte riktigt... Kronsklockan var ju en sak. Men annars så stämmer ju inte det där. Det finns dessutom en avgörande skillnad, SS existerar ju redan och har lite utrymme att teasa.

Men vi får väl se vad det blir av detta... ;)
Innan jag släcker lampan för i kväll vill jag ändå runda av. SS släpte teasers på både Royal Capital och Worldtimer innan lansering, och de som något visste fick inget berätta eller fota. Kronsklockan har ingen bild publicerats på men däremot har den visats, dock med fotoförbud.
Men visst, SS är etablerat. Hindrar dock inte ett nystartat märke att följa efter.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Innan jag släcker lampan för i kväll vill jag ändå runda av. SS släpte teasers på både Royal Capital och Worldtimer innan lansering, och de som något visste fick inget berätta eller fota. Kronsklockan har ingen bild publicerats på men däremot har den visats, dock med fotoförbud.
Men visst, SS är etablerat. Hindrar dock inte ett nystartat märke att följa efter.

De stod mig veterligen inte på öppna, publika mässor och ålade fotoförbud. (Det är det vi fånar oss om.)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska vi dra igång en kickstarter för att investera i spionutrustning för att kunna smygfotografera den? :)
Jag tänker göra det till min livsuppgift att bli först i världen med att recensera denna. :D

De stod mig veterligen inte på öppna, publika mässor och ålade fotoförbud. (Det är det vi fånar oss om.)
Klart man vill ta beställningar innan lansering. :)
 
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ny dag, nya krafter. För en oinvigd, vad var/är Precious-mässan? Och om de nu visade klockan där, borde det väl ändå finnas någon information, även utan bilder( förutom teasern).
 

audotcom

Panerai
Känns väl ändå som att kronaby har ganska dålig lansering? Är det enda sättet att märka att dom finns/har något på gång, när man läser det på KS som någon snappat upp?
 

Ola G

Cartier
De menar att 70 pers. pyntat in vars en tusing på vinst och förlust för hyran av båset på Precious och sedan beställer de en Tag-Heuer Look-a-like från Kina som vagt påminner om den photoshoppade bilden om intresset verkar bra
Med vänlig hälsning
Ola G
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns väl ändå som att kronaby har ganska dålig lansering? Är det enda sättet att märka att dom finns/har något på gång, när man läser det på KS som någon snappat upp?
Jag hörde talas om dem innan Baselworld så de har hållit på med detta projekt ett tag. Sjukt knapphändigt med information däremot.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ny dag, nya krafter. För en oinvigd, vad var/är Precious-mässan? Och om de nu visade klockan där, borde det väl ändå finnas någon information, även utan bilder( förutom teasern).
Precious är "Ur- och smyckesbranchens" mässa. Ganska parfymigt urval av klockor, men kvalitet finns också. Jag brukar vara där, men i år lutar det år förlossning i stället...
 

Peppo

Omega
Normalt är jag bra less på att se orden "nytt svenskt klockmärke" i en rubrik men det här är jag åtminstone lite nyfiken på. Lär aldrig köpa en, men vill iaf se skiten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har tydligen snackat med någon som var där (i fredags?), fick de ingen annan information än att det var fotoförbud?
Någon annan? I dag är tydligen sista mässdagen.
Hörde bara att de var på mässan och att det var fotoförbud, mer än så vet jag inte. Jag frågade inte heller i och för sig.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Hittade ett foto från innan de gjorde om designen...

gizmondo_cmyk.jpg
 

Skeeter

Panerai
Känns lite magert, om man har ett företag "Anima" med 70 medarbetare så skulle jag förvänta mig lite mer substans på hemsidan än detta:
http://www.animaconnected.com/

Det en enda info som finns är att de är 70 och att de ska presentera en klocka och länk till Kronaby sidan som är lika tom den.. Kan det vara så att de under utvecklingsfasen köpt tjänster av 70 olika personer, allt från några timmars webbdesign och uppåt :)

Nåväl, lite mer bakgrundsinfo går ju att luska fram och mellan raderna verkar det finnas en hel del kompetens (och kapital)
https://8till5.se/2015/11/13/8till5...inesiskt-riskkapital-till-nytt-skanskt-bolag/


BOKSLUT & NYCKELTAL 2015-12
Antal anställda 16
Omsättning (TKR) 1 500
Res. e. finansnetto (TKR) -20 581
Årets resultat (TKR) -16 064
Summa tillgångar (TKR) 86 561
1px.png

Löner till styrelse & VD (TKR) 0
Löner till övriga anställda (TKR) 7 442

1px.png

1px.png

Vinstmarginal
Kassalikviditet 1 130,37 %
Soliditet 92,02 %
 

Stålkrull

Breitling
Fick en smygtitt på mässan. Tveklöst höjdpunkten i mina ögon :) vet inte vad jag får dela med mig av, men den känns-, ser ut- och håller kvalitén som en instegs-sweitzare (Tissot, certina, longines) + att den har lite roliga funktioner.
 
Topp