• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronaby (nytt Svenskt klockmärke) Scweiziskt urverk med digital touch.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6123.JPG

First contact has been made. Anima bekräftat att hela teamet (70st) på ett eller annat sätt i dagsläget arbetar med utvecklingen och lanseringen av klockan. Majoriteten av de anställda kommer från Sony och teamet utvecklar tillsammans hårdvaran i Malmö. Det finns en lång och bred erfarenhet i teamet av att arbeta med uppkopplade produkter.

Kronaby är namnet på klockmärket och modellen som lanseras i januari kommer att ha smarta, enkla funktioner samt blåtandsuppkoppling vilken används i kommunikation med en app. Användaren kommer att kunna välja vilka funktioner klockan ska ha. Lansering i klockbutiker kommer att ske första kvartalet 2017.

IMG_6126.GIF

To be continued...
 
Senast ändrad:

Maro

Audemars
IMG_6123.JPG

First contact has been made. Anima bekräftat att hela teamet (70st) på ett eller annat sätt i dagsläget arbetar med utvecklingen och lanseringen av klockan. Majoriteten av de anställda kommer från Sony och teamet utvecklar tillsammans hårdvaran i Malmö. Det finns en lång och bred erfarenhet i teamet av att arbeta med uppkopplade produkter.

Kronaby är namnet på klockmärket och modellen som lanseras i januari kommer att ha smarta, enkla funktioner samt blåtandsuppkoppling vilken används i kommunikation med en app. Användaren kommer att kunna välja vilka funktioner klockan ska ha. Lansering i klockbutiker kommer att ske första kvartalet.

IMG_6126.GIF

To be continued...
Kul att kontakt finns så vi får lite mer info! Tankarna går klart mot TH connected hur som.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
IMG_6123.JPG

First contact has been made. Anima bekräftat att hela teamet (70st) på ett eller annat sätt i dagsläget arbetar med utvecklingen och lanseringen av klockan. Majoriteten av de anställda kommer från Sony och teamet utvecklar tillsammans hårdvaran i Malmö. Det finns en lång och bred erfarenhet i teamet av att arbeta med uppkopplade produkter.

Kronaby är namnet på klockmärket och modellen som lanseras i januari kommer att ha smarta, enkla funktioner samt blåtandsuppkoppling vilken används i kommunikation med en app. Användaren kommer att kunna välja vilka funktioner klockan ska ha. Lansering i klockbutiker kommer att ske första kvartalet 2017.

IMG_6126.GIF

To be continued...
Kul med folk från Sony, det här blir bara bättre och bättre :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
top-secret.jpg

Tystnaden är bruten! Kronaby finns på riktigt och likaså gör klockorna vilka kommer att lanseras i slutet av januari. Nu i helgen träffade jag en representant för Kronaby som visade mig olika prototyper samt bilder på resterande modeller i sortimentet.

Kronaby har alltså inte valt att lansera en modell utan har istället tagit fram ett helt sortiment med unisexmodeller. Utöver de jag fick klämma på fanns fler intressanta klockor i det kommande sortimentet. Kan inte berätta mer om klockorna än att de verkade lovande både vad gäller design och funktion.
 

vandahl

Breitling
Precis som föregående talare så håller jag med om att smartwatch funktionerna blir utdaterade efter en väldigt kort tid. Det jag däremot kan se som en lösning är om det endast innehåller t.ex. stegräknare. Dessa drar ju inte jättemycket batteri och fyller ju en funktion som uppskattas av konsumenter inom hemelektronik. Man kan ju alltid hoppas på en stilfulla linjer och high end verk. Men man har ju levt tillräckligt länge för att bli besviken allt för ofta!
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
top-secret.jpg

Tystnaden är bruten! Kronaby finns på riktigt och likaså gör klockorna vilka kommer att lanseras i slutet av januari. Nu i helgen träffade jag en representant för Kronaby som visade mig olika prototyper samt bilder på resterande modeller i sortimentet.

Kronaby har alltså inte valt att lansera en modell utan har istället tagit fram ett helt sortiment med unisexmodeller. Utöver de jag fick klämma på fanns fler intressanta klockor i det kommande sortimentet. Kan inte berätta mer om klockorna än att de verkade lovande både vad gäller design och funktion.

Spännande!
Ska inte leka för mycket detektiv med respekt för din integritet, MEN, kan du säga om du gillar dem personligen?
Är det Din typ av klocka så att säga? :)

Å det ödmjukaste
-Anatta-
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
top-secret.jpg

Tystnaden är bruten! Kronaby finns på riktigt och likaså gör klockorna vilka kommer att lanseras i slutet av januari. Nu i helgen träffade jag en representant för Kronaby som visade mig olika prototyper samt bilder på resterande modeller i sortimentet.

Kronaby har alltså inte valt att lansera en modell utan har istället tagit fram ett helt sortiment med unisexmodeller. Utöver de jag fick klämma på fanns fler intressanta klockor i det kommande sortimentet. Kan inte berätta mer om klockorna än att de verkade lovande både vad gäller design och funktion.
Troll
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spännande!
Ska inte leka för mycket detektiv med respekt för din integritet, MEN, kan du säga om du gillar dem personligen?
Är det Din typ av klocka så att säga? :)

Å det ödmjukaste
-Anatta-
Uppkopplade klockor är ju inte riktigt min grej men rent klockmässigt tyckte jag de såg bra ut, framförallt fick jag se en bild på en modell som jag tycker ser riktigt lovande ut. Den modellen är ganska långt ifrån hur en connected klocka brukar se ut. Rent klockmässigt tycker jag både utseende och kvalitet såg bra ut på samtliga klockor jag klämde på och funktionerna känns logiska.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Uppkopplade klockor är ju inte riktigt min grej men rent klockmässigt tyckte jag de såg bra ut, framförallt fick jag se en bild på en modell som jag tycker ser riktigt lovande ut. Den modellen är ganska långt ifrån hur en connected klocka brukar se ut. Rent klockmässigt tycker jag både utseende och kvalitet såg bra ut på samtliga klockor jag klämde på och funktionerna känns logiska.
Tack ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Uppkopplade klockor är ju inte riktigt min grej men rent klockmässigt tyckte jag de såg bra ut, framförallt fick jag se en bild på en modell som jag tycker ser riktigt lovande ut. Den modellen är ganska långt ifrån hur en connected klocka brukar se ut. Rent klockmässigt tycker jag både utseende och kvalitet såg bra ut på samtliga klockor jag klämde på och funktionerna känns logiska.
Kanske nämnts tidigare i tråden men vilken prisklass pratar vi om, mellan tummen och pekfingret?
 
Topp