• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronaby (nytt Svenskt klockmärke) Scweiziskt urverk med digital touch.

Raddan

Breitling
Gillar hela "mysteriet" kring klockorna, hoppas bara inte det är en åtgärd för att säkerställa viss försäljning även efter en eventuellt misslyckad launch o_O
 

Maro

Audemars
IMG_8682.JPG


Svart boett kanske?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kommer det alltså dröja 54 dagar till man får se klockan ordentligt? Tack och god natt i så fall. Bevakade precis tråden, fick uppfattningen att det skulle smälla till när som helst.
KlockORNA. Dagens bilder har ju sagt mer än hela deras hemsida gjort sedan Baselworld... Får väl ändå anses som en händelserik dag? Inte omöjligt att det kommer fler bilder innan releasen, någon borde ju smygfotat kan man tycka.
 

månljus

Panerai
KlockORNA. Dagens bilder har ju sagt mer än hela deras hemsida gjort sedan Baselworld... Får väl ändå anses som en händelserik dag? Inte omöjligt att det kommer fler bilder innan releasen, någon borde ju smygfotat kan man tycka.
Försöker förställa mig hur tråkig deras webbplats måste varit tidigare. :D Händelserik dag ja säkert men fick uppfattningen att det skulle smälla till i nästa vecka typ. Inte om 54 dagar.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Är jag den enda som är helt sval inför connectade klockor? Jag får så otroligt mycket mejl i jobbet varje dag och det räcker med att mobilen plingar hela tiden, jag behöver inte flytta notiserna ännu närmare min kropp.

Nä det är nog rätt många med dig, jag tex. En del saker kan säkert vara coolt, men bara om 30år när det blir vintage
I den vanliga stora världen, utanför Klocksnack, så är smarta klockor gigantiskt. En marknad som växer så att det knakar.
Jag har sett många huvuden i sanden här, men jag har valt att embrace:a istället för att döma ut.

Öppen för det mesta. Tycker inte att någon riktigt lyckas knäcka koden än. Ska som sagt bli intressant att se om de är något på spåren eller inte.
 

Maro

Audemars
I den vanliga stora världen, utanför Klocksnack, så är smarta klockor gigantiskt. En marknad som växer så att det knakar.
Jag har sett många huvuden i sanden här, men jag har valt att embrace:a istället för att döma ut.

Öppen för det mesta. Tycker inte att någon riktigt lyckas knäcka koden än. Ska som sagt bli intressant att se om de är något på spåren eller inte.
Nä men det stämmer ju klart, många kommer att köpa en sån hybrid framöver och det med all rätt. Allt annat digitaliseras så så klart måste även denna assessoar framåt och ut till massan
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nä men det stämmer ju klart, många kommer att köpa en sån hybrid framöver och det med all rätt. Allt annat digitaliseras så så klart måste även denna assessoar framåt och ut till massan
Jag har inte bestämt mig för vad jag tycker om hybrider än. :) Kanske för att ingen fått till det än, och jag vet inte hur en lyckad skulle se ut om jag ska vara ärlig.
Därav nyfikenheten.
 

Maro

Audemars
Jag har inte bestämt mig för vad jag tycker om hybrider än. :) Kanske för att ingen fått till det än, och jag vet inte hur en lyckad skulle se ut om jag ska vara ärlig.
Därav nyfikenheten.
Nä jag vet inte heller. Jag hade köpt en Aerospace om dom får in allt man får in i en apple watch i den utan att talla på storlek eller utseende.
 

Camo00

Patek
I den vanliga stora världen, utanför Klocksnack, så är smarta klockor gigantiskt. En marknad som växer så att det knakar.
Jag har sett många huvuden i sanden här, men jag har valt att embrace:a istället för att döma ut.

Öppen för det mesta. Tycker inte att någon riktigt lyckas knäcka koden än. Ska som sagt bli intressant att se om de är något på spåren eller inte.
Men rykten säger att Du embraceat så långt att Du ENBART kör smartklockor nuförtiden... :watching:
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
I den vanliga stora världen, utanför Klocksnack, så är smarta klockor gigantiskt. En marknad som växer så att det knakar.
Jag har sett många huvuden i sanden här, men jag har valt att embrace:a istället för att döma ut.

Öppen för det mesta. Tycker inte att någon riktigt lyckas knäcka koden än. Ska som sagt bli intressant att se om de är något på spåren eller inte.
Jag kan bara skriva mina åsikter. Jag älskar prylar och ny teknik men all ny teknik är inte bra teknik. Vad är fördelarna med en smartwatch jämfört med mobiltelefon idag förutom att den sitter fast på armen? Absolut ingen. Träningsklockor fyller ju däremot en praktisk funktion när man inte kan ha en mobiltelefon på ett praktiskt sett och dessutom inte behöver alla dess funktioner.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan bara skriva mina åsikter. Jag älskar prylar och ny teknik men all ny teknik är inte bra teknik. Vad är fördelarna med en smartwatch jämfört med mobiltelefon idag förutom att den sitter fast på armen? Absolut ingen. Träningsklockor fyller ju däremot en praktisk funktion när man inte kan ha en mobiltelefon på ett praktiskt sett och dessutom inte behöver alla dess funktioner.
Absolut. Och jag skulle kunna säga emot dig, berätta min åsikt om varför en smart klocka är bra. Tänker dock inte ens öppna den diskussionslådan i den här tråden. :)

Diskussionen om smarta klockor är intressant, men den här tråden handlar specifikt om Kronabys klockor.
Jag kommer säkert sticka ut näsan och skapa en allmän tråd om smarta klockor någon dag. Där kan vi diskutera. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror ni gör klokt i att skilja på smarta klockor och connectedklockor. Har man tittat på bilderna i tråden så inser man att de skiljer sig mycket från både TAG Connected, Breitling Exospace, Garmins "vad den nu heter" och Apple Watch.

Tekniknördar vill ha alla funktioner, klocknördar vill ha grymma klockor och Kronaby verkar sikta in sig på personerna som hamnar någonstans däremellan, alltså vill ha en snygg klocka med roliga funktioner. Hur folk här på KS kommer motta klockorna är ju omöjligt att veta men jag gissar att ganska många "normala" människor kommer tycka att dessa klockor faller dem i smaken.

Det finns en hel del nackdelar med de connectedmodeller som finns på marknaden idag. Kan Kronaby undvika dessa fallgropar så kan det bli riktigt bra.

Exospace: Kostar 86 papp.
TAG: Batteritid.
Apple Watch: Techklocka
Casio: Storleken
Garmin: Ful

G-Shock har rätt många blåtandmodeller, har ingen aning om hur de slagit på marknaden.
 
Topp