Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kronan blir trög

Diskussion i 'Diskussion' startad av Cryssarn, 28 augusti 2016.

1. Cryssarn
    Trådstartare

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    När jag vrider upp min eta 2824-2 baserade klocka så blir kronan efter ca 30 varv så trög att jag inte vågar dra upp den mer. Är det något som man borde gå till urmakaren med? Fram tills stoppet så är den hur smidig som helst att vrida upp. Kraftreserven är som den ska och den håller tiden inom 3 sekunder/dag.

2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Besök urmakaren. Hur pass uppdragen fjädern är ska inte påverka trögheten i uppdraget medelst kronan när det gäller ETA 2824-2.

Vänligen
    Forumets undersköterska

3. Cryssarn
    Trådstartare

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Lite det jag var rädd för. Någon idé om vad det kan vara?

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Verkar vara dags för en service.

5. Norra

Norra Borgare

Vrider du upp ett automatverk blir det något "trögare" efter siådär 20-30 varv, det är naturligt, men inte så att det inte går att vrida mer. Man kan inte övervrida automatverk, och finns det ett "stopp" så är något fel. Uris!

Aboynamedsue gillar detta.
  6. Cryssarn
    Trådstartare

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    OK. så nu när jag drog ut kronan helt och tryckte in den igen så funkade allt galant. Kommer dröja innan jag har möjlighet att kör till en urmakare så jag får experimentera lite

jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield