Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kronan sitter som sten.... Hjälp

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Simpa, 11 juli 2015.

1. Simpa
    Trådstartare

Simpa Torpare

Hallå!
    Köpte en Certina DS action Diver för lite drygt en månad sen. Den har gått utmärkt och igår stannade den(av naturliga skäl). När jag sen skulle vrida fram den så visade sig att kronan sitter stenhårt och jag kan inte få upp den. Finns det något hemligt knep eller verktyg man kan använda sig av?
    Tack på förhand!
    /rookie

2. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    den kronan är gängad, du skruvar ut som du skruvar ur en skruv!

Gummo gillar detta.
  3. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Har du provat att skruva ut den?
    Sitter ändå fast?

Kolla om du har någon skada på kronan, om den fått en smäll....

Har den det så behöver du nog söka upp uris.

4. Simpa
    Trådstartare

Simpa Torpare

Japp det är en skruvkrona men den sitter som berget. Vanligt problem? Har jag skruvat den för hårt? Vill ju inte att den ska läcka ;)

5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Låter som det finns risk för det :p. Kan du inte testa att försöka lägga nåt i mellan för att få bättre tag . Gummiduk ? .Risken är att du klämt ihop o-ringen så mycket att allt fastnat .

6. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Kronan blir inte tätare för att du skruvar åt kronan hårdare, känn på den då och då istället! testa och lägg någon i mellan, sämskskinn som inte blötts ner brukar jag använda och skruv med en tång försiktigt, detta har använt med framgång flera gånger när kunderna limmat eller skruva fast kronan .

Stomatologen, jabla, Gummo och 1 annan gillar detta.
  7. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hade en exp som kronan satt stenhårt på. Hade fått en smäll och någon tub hade blivit skev. Kostade 1300 att reparera

8. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Har hänt på min med ett par gånger, särskiljt när jag inte rört kronan på länge. Antagligen skruvar jag åt den för hårt..