• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronograf-begär... Tips?

För nån/några lappar upp borde tudor chrono vara inom räckhåll? Tror det låg en för 16? På gripenbro förut


Vad för tudor var det? Gillar inte de med datumbubbla, däremot är Heritage (?) rätt nice :)

Fastnade för denna lite: (Edit: Davosa Vigo Chronograph)
16543_16147654_ULP-182715%20(10).JPG_1.jpg

Tickar alla mina boxar egentligen. Djup i tavlan, lite färg, lagom sportig, finns med länk. 40 mm dia.

Har ingen kunskap om Davosa dock, ser ju på hemsidan att de är lite som Steinhart, dvs "lånar" väldigt mkt design. Just denna har väl en del från Omega Railmaster. Men sitter ju ett Valjoux 7750 i, så borde väl finnas något andrahandsvärde kanske. Hm.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte att andrahandsvärdet på en sån går att jämföra med en Omega Railmasters eller med någon annat av kvalitetsmärkena.

Köp det du gillar men om du vill behålla värdet i den klocka du köper så är det ett begagnat kvalitetsur som gäller.

Mitt råd är att spara lite till, vara lite kall och leta efter en bra begagnad kronograf och slå till.

Jag bygger det rådet på egen tidigare erfarenhet och önskar att jag inte köpt några klockor så här i efterhand och jag gissar att många här delar den erfarenheten.
 
Tror inte att andrahandsvärdet på en sån går att jämföra med en Omega Railmasters eller med någon annat av kvalitetsmärkena.

Köp det du gillar men om du vill behålla värdet i den klocka du köper så är det ett begagnat kvalitetsur som gäller.

Mitt råd är att spara lite till, vara lite kall och leta efter en bra begagnad kronograf och slå till.

Jag bygger det rådet på egen tidigare erfarenhet och önskar att jag inte köpt några klockor så här i efterhand och jag gissar att många här delar den erfarenheten.

Nej, givetvis går det inte jämföra med andrahandsvärdet på en Omega, det är jag klar över. :)

Ja, många ger rådet att spara lite till och köpa något dyrare. Men, handlar inte om brist på kapital. Handlar mer om vad jag tycker är maxgräns för mig att lägga på en klocka, "oavsett" mitt sparkonto (Förstår givetvis att olika prioriterar olika :) )

Givetvis är det värdeminskning som är den riktiga kostnaden, man ska inte vara dumsnål, vilket jag gissar är en del av det du syftar på.

Well, jag har en månad på mig att fundera på hur jag ska ta göra.
Tack för input iaf :)
 
Topp