• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronograf på mesh eller racing läder?

Mesh eller läder

  • Mesh

    Röster: 12 23.5%
  • Läder

    Röster: 32 62.7%
  • Båda funkar lika bra

    Röster: 7 13.7%

  • Totala väljare
    51

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Funkar finfint! Det enda som jag tycker är synd med mitt mesh (ser att du har samma problem) är att den inte smalnar av. Det finns ingen tapering på den. Hade varit mycket snyggare.



Jag tycker det ser bra ut!
Mmm, har ett 20mm mesh som smalnar, men det är lite tunnare än det här och passar bättre till en dressare, tycker jag, typ 38-39mm klocka. Tänkte prova den på DJ, men törs inte ;).
 

RDFG

Cartier
Blev lite inspirerad ;)
guda6u2a.jpg

Är det ett singularmesh? Om det är det får du gärna bjuda på ett par fler bilder med speedyn på!! :)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Mmm, har ett 20mm mesh som smalnar, men det är lite tunnare än det här och passar bättre till en dressare, tycker jag, typ 38-39mm klocka. Tänkte prova den på DJ, men törs inte ;).

Ja precis, problemet ligger i att jag vill ha ett grovt mesh som smalnar av ca 4 mm. Breitlings mesh är det enda som smalnar av sådär men den kostar lite för mycket.
 

isbjörn

Panerai
Tycker mesh funkar på dykare (grovt) och på klockor med 50-60-tals design. Även kronografer då, även om racing känns som det klassiska valet där. Leeedurrr är skönare på vintern, mesh på sommaren.

2ygepyma.jpg
2epege2u.jpg


aruzeda7.jpg


skickat via mobilen och Tapatalk
 
Topp