• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

janfre

Breitling
min tissot navigator yachting med lemania 1341 43mm numera nytt glas
12079318_10203302956814515_4570698527101217576_n.jpg
Ser väldigt bra ut! Kul!
 
  • Like
Reactions: ace

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
finns det någon som har en åsikt? silver eller byta tavla till denna blå , vad blir finast på denna omega?
12227562_10203419536088924_2955657543833673852_n (1).jpg
45161-e2b63ef26afd04426393f408f2ad39de.jpg
Silver va rätt udda och snygg kontrast mot det babyblå visarna och accenten med det blåa på subdialen:artist: Blå tavlan är också fräsch men det blir väldigt många blå nyanser som ska lira tillsammans! Är tachyringen också blå? Svårt att se på bilden om det är en reflektion i glaset bara?
 
  • Like
Reactions: ace

ace

Cartier
Silver va rätt udda och snygg kontrast mot det babyblå visarna och accenten med det blåa på subdialen:artist: Blå tavlan är också fräsch men det blir väldigt många blå nyanser som ska lira tillsammans! Är tachyringen också blå? Svårt att se på bilden om det är en reflektion i glaset bara?
nej den svart
12240121_10203429408695733_1671623009397243694_n.jpg
 
  • Like
Reactions: JLW

nöt

Vacheron
2-Faktor
Börjar ångra mitt köp av Zenithen, har annat i tankarna. Tycker ni jag ska ta hem den eller bara lämna in den på en ny auktion direkt? Kommer ju förlora en del då men är rädd att ingen skulle vara intresserad av den här på forumet eller i Sverige. Då kommer jag inte få den såld och då kommer jag få skicka iväg den tills slut alla fall. Tror ni den går att sälja här om man inte vill ha den?
249236-002-33.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Börjar ångra mitt köp av Zenithen, har annat i tankarna. Tycker ni jag ska ta hem den eller bara lämna in den på en ny auktion direkt? Kommer ju förlora en del då men är rädd att ingen skulle vara intresserad av den här på forumet eller i Sverige. Då kommer jag inte få den såld och då kommer jag få skicka iväg den tills slut alla fall. Tror ni den går att sälja här om man inte vill ha den?
249236-002-33.jpg
Ser ut att vara i riktigt bra skick, men lite beige modell enligt mig. Hur mycket pengar har du i den?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Ser ut att vara i riktigt bra skick, men lite beige modell enligt mig. Hur mycket pengar har du i den?
Inte fått kvittot än. Men runt 22 tror och hoppas jag efter alla avgifter. Sen betalar man ju VAT och grejer, kommer jag åka på moms utöver detta eftersom den är från USA?
Edit: Ja det verkar jag åka på. Fan att jag inte läste att auktionen var i NYC och inte i Berlin som vanligt...
 
Senast ändrad:

cjperry

Audemars
2-Faktor
Inte fått kvittot än. Men runt 22 tror och hoppas jag efter alla avgifter. Sen betalar man ju VAT och grejer, kommer jag åka på moms utöver detta eftersom den är från USA?
Edit: Ja det verkar jag åka på. Fan att jag inte läste att auktionen var i NYC och inte i Berlin som vanligt...
VAT är moms :) men du kanske menar moms och tullavgift?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
På tal om 70-tals kronografer. Finns det någon bra sida/forum där man kan göra några fund av lite billigare sort ( typ seiko, tissot etc)?
 
Topp