• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronograftråden

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Så här i sommarvärmen sitter jag och slösurfar på komplikationer av olika slag.
Min favorit är helt klart Kronografer!

Så damma på med era favorit-kronografer både inom och utom samlingen.

Börjar med ett eget skott:
image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Verket är ett generiskt valjoux 7736. Det är en sk poor man's carrera som designades av heuer för hamilton bla.


Jag gillar ju PMH's, och äger därför en, men 3 registers är ju lite ovanligare och blev därför nyfiken på verket.

I min tickar ett Landeron 248.

zTyLjBs.jpg


Man ser hur mycket som är återanvänt mellan modellerna, visare, pushers, tavlan i grund och botten, förmodligen kronan etc.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar ju PMH's, och äger därför en, men 3 registers är ju lite ovanligare och blev därför nyfiken på verket.

I min tickar ett Landeron 248.

zTyLjBs.jpg


Man ser hur mycket som är återanvänt mellan modellerna, visare, pushers, tavlan i grund och botten, förmodligen kronan etc.
Snygg som fan! Ja de är väldigt lika fast inte så mycket poor man's carrera då de inte är direkt billiga längre:D
Min har tyvärr ett donatorverk i sig fast jag gillar den ändå:)
Jag tror din var en tidig pmh då den har Landeron verket samt en lite annorlunda boett jämfört med de flesta andra pmh jag sett
 
Topp