• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krons Ur blir AD till Rolex

bergroth

Breitling
Vad är det för bra med att Krons blir Rolex AD?
Går ju förbi dem både till och från jobbet, redan nu tar det ca 5 min extra för att bara komma förbi affären, så när de öppnar nya delen lär det väl ta minst 20 min extra. Får helt enkelt prata med min chef om man inte kan ta det på arbetstiden, eller så får jag nog börja fundera på ny väg till jobbet :/
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Konstigt, inte så att det direkt behövs.
Förövrigt nonchalant personal där i temporära butiken bredvid.
Förmodligen är det ett större sug än dom två befintliga ADs klarar av, Rolex väljer med noggrannhet sina ADs och expansion och dom skulle nog inte satsa på fler i Stockholm om inte behovet fanns.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Visserligen samma ägare, men har alltid upplevt servicen och bemötandet hos Krons som riktigt bra till skillnad mot hur jag blivit bemött hos Nymans.
 

Pistol_Pete

Panerai
Grattis till Krons Ur!
Jag har alltid fått bra service där, även under ombyggnaden och ser fram emot nästa besök.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Visserligen samma ägare, men har alltid upplevt servicen och bemötandet hos Krons som riktigt bra till skillnad mot hur jag blivit bemött hos Nymans.

Håller med till fullo! Jag har riktigt bra feelings för dem! Köpte ett armband och de fick mig nästan att stanna hela dagen, då de gladeligen ville visa upp alla möjliga klockor - så jag hade en trevlig stund, till slut fick jag avbryta då tiden rann iväg. Grattis till Krons!
 

Apansson

Torpare
Jag var där första gången när du kröp omkring i blöja och var även där idag.
Slut på diskussionen.

J
Alright, då är ditt påstående relevant! Minns bara det vi pratade om på GTGn om något som var för hundra år sen (när jag kröp i blöja), och det är kanske inte riktigt relevant idag för nya medlemmar. :) Allt gott.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Inte läst hela tråden men ifall det inte nämnts.

FYI: krons och nymans har samma ägare numera
 

JohnDoe

Rolex
Har varit inne på krons flera gånger och tittat på klockor. Senast idag. Alltid blivit trevligt bemött.
 

ThomasG

Omega
Känner att det är läge att berätta att jag fick en alldeles förträfflig service på Krons för ett par veckor sedan. En service som övertäffade vad man kan förvänta sig av någon AD.
 

Jens

Greedo
Jag ska inte stå ivägen om nån vill gynna Krons och därmed Nymans. Jag sover gott om nätterna och får bättre rabatt och service hos "min" AD.
I slutändan så handlar det ju om personliga erfarenheter, dock så tycker jag att det handlar om lite mer om man gynnar Nymans/Krons.
Valet är fritt, luften är fri och alla är lyckliga.

Nu tar vi och lever lyckliga i alla våra dagar ist!

J
 

JuBi

Omega
2-Faktor
Mycket trevligare bemötande på Krons än på Nymans! Känns så mycket mer avslappnat och casual på Krons, framförallt personalen.
 

Kairo

Panerai
Jag har för mig att Krons, eller om det var Nymans, personal har sagt att Rolex inte tillåter AD som huserar i köpcentrum (malls) vilket PK huset räknades som. Därför var de inte Rolex AD.
Antingen var det bara snick-snack eller så har Rolex ändrat kraven för att bli AD?

Hur som helst, kul med en till Rolex AD i city även fast det är samma ägare som Nymans.
Måste vara snick snack, Rolex finns ju i KaDeWe.. :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Måste vara snick snack, Rolex finns ju i KaDeWe.. :)

Idag funkar det uppenbarligen att köra som Rolex AD i varuhus/store in store, inget snack om den saken då det finns många exempel. Om vi backar bandet 15år så var "snacket" annorlunda, Rolex AD skulle ligga som egna butiker på gatuplan med A- läge, undantaget var Galeries Lafayette i Paris. Bull eller ej så gick snacket alltid förr.
 
Topp