• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krons webbshop, erfarenheter?

meo_swe

Audemars
Nej, då får du gå därifrån. Man hinner inte alltid prismärka alla spjut i tid osv. Shit happens och ingen är perfekt, men man kan inte ge bort saker för det.
Fast nu har det ju inget med att göra att de ger bort saker. De hae missat att uppdatera priserna. Antingen så accepterar man att man flunkat, eller så får kunden gå vidare. Jävligt dåligt gjort oavsett
 

JayJay

Rolex
För mig var det också självklart. När jag har beställt andra varor på nätet så har alltid det som står gällt, även om det har varit fel. Beställde t.ex. en ugn för 10.000:- i somras. Butiken kontaktade mig och erbjöd en bättre som kostat 14.000:- för samma pris på grund av att deras saldo varit fel. Generellt upplever jag att seriösa nätbutiker är väldigt måna om sina kunder. Men jag har förstått att Rolex inte är som andra företag, så jag kan inte påstå att jag hade några stora förväntningar.
Hur som helst så har jag nu fått svar från Krons där de informerar om att de inte får sälja via nätet, den är 3000:- dyrare än jag betalat och det är 1månads väntetid. Pengarna har jag också fått tillbaka. Jag är inte förvånad, man hade kanske trott att man skulle försökt leverera ändå, hade det varit något annat än en Rolex AD det handlat om så är jag övertygad om att de fixat det kunden beställt. Jag menar har man skickat en orderbekräftelse så bör man leverera...
Håller med dig. Om inte annat har du hjälpt dom att upptäcka en bugg i sin webbutik. Bara det borde kunna vara värt en slant. Skämsigt för Krons tycker jag.
Som sagt har man tagit emot order, pengar och bekräftat är det bara att försöka leverera... dock erbjudit återköp m h t oväntat lång leveranstid. Så tycker jag.
 

RobVintage

Panerai
För mig var det också självklart. När jag har beställt andra varor på nätet så har alltid det som står gällt, även om det har varit fel. Beställde t.ex. en ugn för 10.000:- i somras. Butiken kontaktade mig och erbjöd en bättre som kostat 14.000:- för samma pris på grund av att deras saldo varit fel. Generellt upplever jag att seriösa nätbutiker är väldigt måna om sina kunder. Men jag har förstått att Rolex inte är som andra företag, så jag kan inte påstå att jag hade några stora förväntningar.
Hur som helst så har jag nu fått svar från Krons där de informerar om att de inte får sälja via nätet, den är 3000:- dyrare än jag betalat och det är 1månads väntetid. Pengarna har jag också fått tillbaka. Jag är inte förvånad, man hade kanske trott att man skulle försökt leverera ändå, hade det varit något annat än en Rolex AD det handlat om så är jag övertygad om att de fixat det kunden beställt. Jag menar har man skickat en orderbekräftelse så bör man leverera...
Försökte du ens pruta de 3000kr det gällde? Låter osannolikt att det inte skulle gå
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Står det fel pris på lappen får privatkunden priset som står, allt annat är självmord i en pressad retail-sektor. I det här fallet skulle jag i Krons skor ta säljet, göra om/rätt och acceptera att jag hade en väldigt glad kund.

/Jobbar på en större elkedja.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
"
Reservationer
Vi reserverar oss för prisjusteringar och ev. skrivfel i produktbeskrivningar, priser eller annan information.
Vi förbhåller oss rätten att neka köp enligt lagen om avtalsrätt."

Det är alltid bra om man läser de villkor man accepterar i samband med köp :)
 

Daniel J

Omega
"
Reservationer
Vi reserverar oss för prisjusteringar och ev. skrivfel i produktbeskrivningar, priser eller annan information.
Vi förbhåller oss rätten att neka köp enligt lagen om avtalsrätt."

Det är alltid bra om man läser de villkor man accepterar i samband med köp :)

Funkar ju fram till dom bekräftar beställningen och det då uppstått ett bindande avtal.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Pinsamt att en etablerad butik inte har koll på försäljningsvillkor för Rolex, låter betalningen gå igenom och skickar orderbekräftelse.

Personligen hade jag som köpare försökt få det gamla priset som kompensation.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pinsamt att en etablerad butik inte har koll på försäljningsvillkor för Rolex, låter betalningen gå igenom och skickar orderbekräftelse.

Personligen hade jag som köpare försökt få det gamla priset som kompensation.

Fast, om jag förstått allt rätt, så visste ju köparen att det var något som inte riktigt stod helt rätt till med priset och dessutom hittade hen en glitch i tekniken som släppte igenom köpet. Då blir det väl lite märkligt att Kroons ska kompensera för att chansningen (även om den grundade sig i en miss från Krons) inte gick hem?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Beror ju helt på vad som står i orderbekräftelsen, att en orderbekräftelse automatiskt är samma sak som en accept köper jag inte.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Fast, om jag förstått allt rätt, så visste ju köparen att det var något som inte riktigt stod helt rätt till med priset och dessutom hittade hen en glitch i tekniken som släppte igenom köpet. Då blir det väl lite märkligt att Kroons ska kompensera för att chansningen (även om den grundade sig i en miss från Krons) inte gick hem?
Skulle inte kalla det för en glitch eller liknande då de medvetet visar/döljer information beroende på vart man kommer ifrån (via deras meny eller Prisjakt).

Om de inte får sälja Rolex via nätet borde det klart och tydligt framgå, framförallt när man kommer från Prisjakt.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nej, då får du gå därifrån. Man hinner inte alltid prismärka alla spjut i tid osv. Shit happens och ingen är perfekt, men man kan inte ge bort saker för det.
Så fungerar det inte alls i alla branscher.
Vi har som regel att höja priset i hyllan först så kunden får sig en positiv chock om varan går in billigare sen i datorn. Sänker vi priset så sänker vi priset i datorn först så kunden får sig en positiv chock om det står ett dyrare pris på hyllan.

Det är seriöst och service. På samma sätt som vi kompenserar extra utöver det kunden får tillbaka för fel pris om en vara ej blivit inlagd som den ska. Vilseledande marknadsföring och ingen kompensation är inte service
 

petke

Breitling
Fast, om jag förstått allt rätt, så visste ju köparen att det var något som inte riktigt stod helt rätt till med priset och dessutom hittade hen en glitch i tekniken som släppte igenom köpet. Då blir det väl lite märkligt att Kroons ska kompensera för att chansningen (även om den grundade sig i en miss från Krons) inte gick hem?
Ja jag misstänkte ju att det var fel. Men den misstanken grundade sig på vad forumet här informerat mig om. Men eftersom det står på prisjakt att de finns i lager så var jag ju ändå hoppfull. Hur som helst så ska inte Krons ha onödigt mycket skit för detta, jag har ju inte ens försökt pruta vilket säkert hade funkat, det är ju småpengar i sammanhanget. Jag inser bara att det finns inga Subbar, så oavsett vad jag säger så kan ju inte Krons trolla fram dem och att sätta mig först på väntelistan pga ett fel i nätbutiken känns inte rätt.
Det var en chansning, var roligt att se om det gick och blev en intressant tråd. Men arg på Krons är jag inte. Men som sagt, hade det vart något annat än en Rolex AD det handlat om så hade jag troligtvis redan haft min rabatterade vara hos postombudet för hämtning ;-)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ja jag misstänkte ju att det var fel. Men den misstanken grundade sig på vad forumet här informerat mig om. Men eftersom det står på prisjakt att de finns i lager så var jag ju ändå hoppfull. Hur som helst så ska inte Krons ha onödigt mycket skit för detta, jag har ju inte ens försökt pruta vilket säkert hade funkat, det är ju småpengar i sammanhanget. Jag inser bara att det finns inga Subbar, så oavsett vad jag säger så kan ju inte Krons trolla fram dem och att sätta mig först på väntelistan pga ett fel i nätbutiken känns inte rätt.
Det var en chansning, var roligt att se om det gick och blev en intressant tråd. Men arg på Krons är jag inte. Men som sagt, hade det vart något annat än en Rolex AD det handlat om så hade jag troligtvis redan haft min rabatterade vara hos postombudet för hämtning ;-)
Här har du drygt 40 st 114060 som kan skickas omgående och de går bra att köpa via nätet:
http://www.chrono24.se/search/index...ypes=U&usedOrNew=new&availability=Immediately
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle inte kalla det för en glitch eller liknande då de medvetet visar/döljer information beroende på vart man kommer ifrån (via deras meny eller Prisjakt).

Om de inte får sälja Rolex via nätet borde det klart och tydligt framgå, framförallt när man kommer från Prisjakt.

Oavsett vad vi kallar det så motsäger det inte min poäng. ;)
 

petke

Breitling
Som exempel på kundbemötande så kan jag ju nämna när jag köpte bil förra året..
Bilia körde en kampanj som lät jätteförmånlig typ "beställ innan helgen så får du massa extrautrustning". Jag beställde bilen, sedan kom måndagen. Ny kampanj "beställ före jul, få 3 års fri service och försäkring". Jag blev skit sne.... Ringde säljaren på Bilia, han ringde VOLVO torslanda och återkom sedan till mig och sa att VOLVO ger mig båda kampanjerna samtidigt. Jag blev jätteglad och kommer köpa VOLVO igen.

Men man kan väl inte jämföra en bil med en klocka :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, men Krons borde oavsett hur man kommer in på deras sida informerar om att produkten inte kan köpas via nätet och inte som i dag ta emot betalningen :)

Det gjorde de ju till slut. Men visst, om man alltid i varje läge kör en nolltoleranslinje mot varje liten miss ett företag kan tänkas göra i syfte att göra sig en hacka så har du ju helt rätt. Jag tycker annorlunda. Ingen biggie. ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det gjorde de ju till slut. Men visst, om man alltid i varje läge kör en nolltoleranslinje mot varje liten miss ett företag kan tänkas göra i syfte att göra sig en hacka så har du ju helt rätt. Jag tycker annorlunda. Ingen biggie. ;)
De har inte ändrat något på sin hemsida så det går fortfarande bra att beställa och betala vilket jag kan tycka är fel.
 
Topp