• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kroppkakor

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Har knappt hämtat mig från uppgifterna om socker och kanel, när grädde nämns som ett legit tillbehör. Låter direkt vidrigt. Vispad?
Kanelen hade jag aldrig hört talas om själv förrän jag stötte på det där receptet igår. Men att toppa dem med socker däremot körde ju mormor med. :)

Fast jag kommer ändå att fortsätta med min vitsås till dem nu när man fått smak på att göra egna kroppkakor! (jag är ju för fasiken uppfödd med det) :) hoppas ni andra kan acceptera detta? :angel:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Från jord till bord.

image.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Själv lagar jag klimp nån gång per år. Bardomsmat. Klimp, fläsk och en klick smör.
Underbart. :D
 

Nexus

Panerai
Har just nu ett halvkilo kött mellan benen.
En Icakasse stekfläsk, allt annat vore ju vanskapt.
Om jag inte inne bli för full så blir det matlagning ikväll, annars gör jag bara förberedelser så allt får götta till sig i kylen under natten.
Och då jag dels grillar käket, är livrädd för Bojke och dessutom är bodysynthare så kommer jag framöver kalla mina kreationer för "Båddykakor"
Ok för JoberMan om jag härjar runt i hans tråd med mina bastarder, eller ska jag skapa en egen under hemslöjd?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har just nu ett halvkilo kött mellan benen.
En Icakasse stekfläsk, allt annat vore ju vanskapt.
Om jag inte inne bli för full så blir det matlagning ikväll, annars gör jag bara förberedelser så allt får götta till sig i kylen under natten.
Och då jag dels grillar käket, är livrädd för Bojke och dessutom är bodysynthare så kommer jag framöver kalla mina kreationer för "Båddykakor"
Ok för JoberMan om jag härjar runt i hans tråd med mina bastarder, eller ska jag skapa en egen under hemslöjd?
Kör på. Det värsta som kan hända är väl att någon pisstrist vän av ordning klagar till överheten om att kroppkaketråden ideligen bumpas och därmed tränger bort intressanta trådar om klockor :)
 
Topp