• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kroppkakor

Sond

Patek
Nu borde man börja sälja kroppkakor på eBay. Det skulle få hela KS att gå banan och köpa. Ungeförsom när 1000 av oss eller något sådant köpte några objektiv till mobilen..:D
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Riktiga män från Norrland äter PALT. Receptet på palten har dock en hel del olika lokala variationer, dock är det ett måste att de ska rullas i en varm hårig armhåla så kallat The original palt making. Sen om de avnjutes med tillbehör så som lingonsylt, Kalles kaviar eller hjortron är upp till var och en. MEN palten skall nedsköljas med minst ett rejält glas vargtass= 2dl Explorer samt ett fryst lingon.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Här nere i Blekinge hävdas det mycket hårdnackat att kroppkakan är uppfunnen här och att riktiga kroppkakor måste komma härifrån, lite som grekerna och fetaost.
 

Icaras

Rolex
Har just nu ett halvkilo kött mellan benen.
En Icakasse stekfläsk, allt annat vore ju vanskapt.
Om jag inte inne bli för full så blir det matlagning ikväll, annars gör jag bara förberedelser så allt får götta till sig i kylen under natten.
Och då jag dels grillar käket, är livrädd för Bojke och dessutom är bodysynthare så kommer jag framöver kalla mina kreationer för "Båddykakor"
Ok för JoberMan om jag härjar runt i hans tråd med mina bastarder, eller ska jag skapa en egen under hemslöjd?
Totally EBM... ;)

Koker du "Båddykakorna" innan grillen eller det är all in med Weber-grillen? Hehe
 
Skulle säga att dem inte är så vanliga i Karlshamn o söderut, aldrig hört något om kroppkakor varken från äldre eller yngre och jag är från karlshamn. Är nog någon brytgräns vid Ronneby. Men jag ska lätt baka en sats i morgon.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Sveriges blåsigaste stad med fantastiska vattenhål som PM, Playbar och Nivå. Hör av dig om du kommer tillbaka till dina gamla kvarter någon gång så får vi ta och dra av en sydost GTG.

Det låter kanon! :) jag har skämmigt nog knappt varit ute kring Karlskronas uteställen då jag flyttade därifrån 2004, precis efter när jag fyllde 20 år, snart 10 år sen nu.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Piraten har tyvärr lagt ner. Annars borde det väl vara som förr. Statt har helt och hållet tagit över nattklubbsmarknaden och Harrys, ja ingen vet. Dit går bara småbarnen..
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Inget går upp mot de mormor gjorde från scratch när hon levde...ännu godare stekta!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det har tydligen redan läckt ut en bild.. Hittar ni mig?

usa.jpg

Japp....det är du i moppemuschen i terrelen slipovern....filmjölks....eller vitsåssträngen är en give away......du sitter mellan grisklubban i grå sälskinnstalg och sägrökaren som ser ut som en viltolycka.....

12 sidor grisamat och en groda på avtändning.....medan bomberna regnar över Sinai.....gud bevars....
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Skitväder i Visby då blir det kroppkakefest!
ehupeha5.jpg


Återkommer med resultat :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Topp