• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-andan fortsätter på forumet! Och det visar att detta forum äger...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hade gabbeolsen här från forumet på besök hos mig i helgen, och som en liten välkomspresent så fick jag denna boken (Vintage Rolex Sports Models 264 sidor) av honom! Helt underbar bok som är ett måste för alla oss Rolex entusiaster och samlare och för er andra också, Hehe ;) , står mycket matnyttigt i denna kan ja lova, allt från klockorna, länkar, booklets m.m. Tack som bara den gabbeolsen, för det värmde, och ett stort tack för sällskapet, vi hade det mycket trevligt från en klockbroder till en annan klockbroder. Vi syns och hörs mannen :cool:

Här kommer lite bilder på boken jag verkligen kan rekommendera.

DSC_9714_zps5c00935d.jpg


DSC_9715_zpsa19e7541.jpg


DSC_9716_zpseefd596b.jpg


Min lilla 16750 från 1984 fanns med i boken :cigar:
DSC_9717_zps55ea0f48.jpg


DSC_9752_zps0725a790.jpg


DSC_9753_zpsc4750b4e.jpg


DSC_9755_zps456dfd19.jpg


DSC_9756_zpsbc1e82e4.jpg


DSC_9757_zps07c59577.jpg


DSC_9758_zpscc1dc11a.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vilken present! Var får man tag på den boken så jag kan tipsa min fru vad hon ska ge mig nästa gång jag fyller år?

Inte det blekaste, den borde gå att få tag på här i Sverige. Denna jag fick har prislappen i dollar. Ebay borde den alla gånger gå att få tag på.

Jag köpte min på adlibris.

http://www.adlibris.com/se/bok/vintage-rolex-sports-models-9780764329814

Inte speciellt dyrt heller jämfört med många andra Rolex-böcker. Dessutom en av de matnyttigaste klockböcker iaf. jag äger.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
En "KS-anda" är väl kul, men jag är tveksam om den är applicerbar på en medlem som gjort sex inlägg på ett och ett halvt år, varav endast ett utanför annonsdelen...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En "KS-anda" är väl kul, men jag är tveksam om den är applicerbar på en medlem som gjort sex inlägg på ett och ett halvt år, varav endast ett utanför annonsdelen...


Haha...att du bara orkar englund, spelar väl ingen roll om medlemmen har 1 eller 10.000 inlägg, han är ju fortfarande medlem på forumet. I och med det så borde man väl kunna kalla det för KS-anda oavsett hur många inlägg man har, men då får väl jag och på gabbeolsen vägnar be dig om ursäkt ifall du mår så jävuls dåligt över detta inlägg Singular! Skall be admin ta bort inlägget om det får dig att må bättre.
 
Topp