• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS:are bosatta I utlandet

M021

Rolex
2-Faktor
Tänkte stämma av hur många klocksnackare vi har i utlandet. Alltid roligt att stämma av när något reser i tjänsten eller kommer förbi på semester. Har träffat nya bekantskaper lite här och var tack vare forumet.

Sjäv bosatt sedan nära 5 år tillbaka i utlandet, snabbt hattande mellan Amsterdam och USA's östkust.

Så, till frågan, vart i utlandet bor du?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bor i Akureyri på norra Island, trevliga KS:are är välkomna att hälsa på. Slagga går fint det med :)
image.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Visst, jag jobbar dock inte med något flashigt. Jag jobbar på ett fritids för handikappade barn och ungdomar.
Har en arbetskamrat som jag tror gjorde samma sak på Island för ett antal år sedan, tror till och med han också var i Akureyri men i alla fall på norra delen av ön. Han var över för att spela handboll och jobbade med handikappade baran vid sidan av handbollskarriären. Han är pappaledig nu men kan höra med honom när han är tillbaka.
Men hur som helst så ska du ha stor credd för det du gör.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Har en arbetskamrat som jag tror gjorde samma sak på Island för ett antal år sedan, tror till och med han också var i Akureyri men i alla fall på norra delen av ön. Han var över för att spela handboll och jobbade med handikappade baran vid sidan av handbollskarriären. Han är pappaledig nu men kan höra med honom när han är tillbaka.
Men hur som helst så ska du ha stor credd för det du gör.
Tack skall du ha :)
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Bodde i Bangladesh i nästan ett år.
Jobbade med att utveckla ett vinstdrivande företag i ett av världens fattigaste länder är, intressant...
 
Längtar mer och mer efter att bo utomlands av flera anledningar. Jobbigt bara då jag inte har någon vidare gångbar kompetens samt ingen större språkbegåvning utöver ok engelska :)
 

Case

Panerai
Nu bor jag i Stockholm, ett tag igen. Men med tanke på hur kul frugan tycker att det är blir det nog Barcelona igen snart. Där har jag bott i elva år. Ett år i La Coruña, också.

Edit: Threadnomancy på hög nivå :confused: @The lord
 
Topp