• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS:are bosatta I utlandet

Ryttaren

Rolex
Vilamoura på Algarve kusten. Blev lite inpulsköp tidigare i år. Nu vill man bara ner hela tiden, men det är lite dåligt med semester tyvärr...

Kul! Ska ner dit med sambon om ett par veckor.
Drömmer om att flytta ner till Algarve, hatar vintern i sverige! Frågan är vad man ska pyssla med bara, har många år kvar till pension. :)
Måste vinna på lotto först också, har ingen stockholmslägenhet att belåna tyvärr.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Kul! Ska ner dit med sambon om ett par veckor.
Drömmer om att flytta ner till Algarve. Hatar vintern i sverige! Frågan är vad man ska pyssla med bara, har många år kvar till pension. :) Måste vinna på lotto först också, har ingen stockholmslägenhet att belåna tyvärr.
Hehe, säg till om du kommer på nåt, har väl typ 20 år kvar tyvärr. Får hoppas på spelvinst eller nåt istället kanske... Algarve är grymt trevligt.
 

Ryttaren

Rolex
Hehe, säg till om du kommer på nåt, har väl typ 20 år kvar tyvärr. Får hoppas på spelvinst eller nåt istället kanske... Algarve är grymt trevligt.

Kan tänka mig att köra buss bara för att slippa svensk vinter :D
Vi var i Lagos förra året, en av våra bästa semestrar. Gillar verkligen portugiser och miljön där nere.
 

Jimpa

Panerai
Tänkte köpa i Kroatien, i så fall är målet att bo där så mkt som möjligt helt enkelt. Synd på 30år kvar innan pension :arghh:
 

Snilsson

Cartier
Det lutar åt att jag får permanent visum till USA så har någon tips på bra områden samt tips och tricks så är jag intresserad!
 

n1tro

Panerai
Bor i Köpenhamn sedan 1.5 år tillbaka, född i Sthlm. Mycket trevligare atmosfär här, och människor för den delen som accepterar en oavsett bakgrund till 100. Inge fulspelande osv.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Har bott i London 5.5 år. Kommer dock högst antagligen att flytta hem till Finland igen i juli-augusti.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Någon som befinner sig i London under kommande vecka? Kommer vara på kurs mellan måndag-torsdag och träffas mer än gärna upp över en öl och klocksnack:)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Bor i en "liten okänd" stad på 10 miljoner invånare i Indien, nära Mumbai. Har öven hunnit med Tanzania och Libyen.
Välkomna förbi :)
 
  • Like
Reactions: Ako

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag har startat ett lokalkontor här åt företaget jag jobbar för, skrämmande och spännande. Snart inne på 3 årer. Frun fick jobb här på hennes företag, kom hit med 2 väskor och har nu adopterar 2 Streetdogs och fått tvillingpojkar. Hur fanken gick det till? :) skulle bara starta upp ett kontor :)

Har du någon koppling till Indien också? :)

Edit. Skulle citerat dig @Rearden :)
 

Rearden

Cartier
Jag har startat ett lokalkontor här åt företaget jag jobbar för, skrämmande och spännande. Snart inne på 3 årer. Frun fick jobb här på hennes företag, kom hit med 2 väskor och har nu adopterar 2 Streetdogs och fått tvillingpojkar. Hur fanken gick det till? :) skulle bara starta upp ett kontor :)

Har du någon koppling till Indien också? :)

Edit. Skulle citerat dig @Rearden :)
Jobbar mot/på sri lanka men har lite kunder sittande i Indien. Så mer att jag är allmänt nyfiken på hur folk lyckas ta sig in i expatlivet och hur det funkar.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jobbar mot/på sri lanka men har lite kunder sittande i Indien. Så mer att jag är allmänt nyfiken på hur folk lyckas ta sig in i expatlivet och hur det funkar.
SL är bara ett stenkast bort från mig, relativt sett :)

Ett par raka frågor men inte så enkla svar tror jag :) Men kortfattat så skulle jag nog säga att med målvetenhet och "rätt" branch så går det. Är det något du vill uppleva så jobba mot det så kommer du dit. Möjligheterna är många men det svåra är att få första uppdraget, iaf med det jag gör. Kan berätta mer om du PMar mig

Hur det är? Iaf för mig det bästa jag gjort och kommer göra :) nackdelar är avstånd till familj och vänner samt om du som jag blir luftlandsatt som första person på plats men otroligt utvecklande.

Vad jobbar du med?
 

Rearden

Cartier
SL är bara ett stenkast bort från mig, relativt sett :)

Ett par raka frågor men inte så enkla svar tror jag :) Men kortfattat så skulle jag nog säga att med målvetenhet och "rätt" branch så går det. Är det något du vill uppleva så jobba mot det så kommer du dit. Möjligheterna är många men det svåra är att få första uppdraget, iaf med det jag gör. Kan berätta mer om du PMar mig

Hur det är? Iaf för mig det bästa jag gjort och kommer göra :) nackdelar är avstånd till familj och vänner samt om du som jag blir luftlandsatt som första person på plats men otroligt utvecklande.

Vad jobbar du med?
Skickar PM :)
 

Jooiie

Omega
Bor inte här på pappret men har de senaste 2,5 åren spenderat 85% i USA, östkusten för att vara mer specifik. Nästa år så går arbetstillståndet ut, får se om det blir förnyelse eller nya äventyr.
 

Leafvalley

Cartier
Jobbar mot/på sri lanka men har lite kunder sittande i Indien. Så mer att jag är allmänt nyfiken på hur folk lyckas ta sig in i expatlivet och hur det funkar.

Åker till Colombo i slutet av månaden, kommer spendera 4 veckor på ön. Jag har en del kontakter där bl.a. i xpat community om du behöver "komma in"?
 
Topp