• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS:are siar om framtiden – klockåret 2014

san

Cartier
2-Faktor
Hur ser KS:arnas planer ut i klockväg för år 2014? Vilka klockor ska flippas och vilka har ni hunnit göra plats för?

Och glöm inte:

This_thread_is_worthless_without_pictures.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Saker har ju en tendens att ändra sig, men för tillfället saknar jag fortfarande en seriös dykare. Köpte den här i början på året för att ha något medans jag funderar på vad jag verkligen vill ha:

Seiko-fredag.jpg


Har förstått att man förr eller senare kommer att äga en, så jag tyckte det var lika bra att få det avklarat. ;)

Sen fick jag ju i veckan en länk till min Sinn 104'a. Då den är vattentät till 200 m kan den ju nu även funka som "dykare", även om den egentligen är en flygarklocka:

Sinn 2014-02-21.jpg


Men sen är det ju en dykartrio som har hägrat länge. I stigande prisordning (oblygt snodda bilder från nätet):

Tudor Black Bay.jpg


IWC Aquatimer 3536-002.jpg

Rolex-Sea-Dweller-16600.jpg


Tudorn och Rolexen är ju lätta att hitta, medans IWC'n är rätt ovanlig. Givetvis är det därför IWC'n som lockar mest, men om "rätt" exemplar av någon av dom tre dyker upp under året lär jag nog slå till.
 

Apansson

Torpare
Flippas: ingenting

In:
46138002-20.png

som bör dyka upp under nästa vecka enligt herr gråhandlare.
Sen är jag nog rätt klar, fram till den dag jag har råd med en NY daydate YG/Platina på president, och den dagen är nog ett par decennier fram i tiden än så länge.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
I år är nog serviceåret, åkte in med Speedyn idag.
Dock inhandlades det en klocka för 2v sedan som det ännu inte blivit någon paketöppning på ;)

Nästa år däremot, då smäller det - högt :rolleyes:
 

Sond

Patek
Ska egentligen sitta still 2014. Har iofs ett lite hemligt beaterprojekt som eventuellt ska realiseras till sommaren. Annars är det så att en lite finare guldklocka, typ DD eller DJ saknas i klocklådan(skulle kunna spontanändras till en typ: "En TT 1675 från -71 med underbar nipple-tavla" ala easy rider) Helst skulle jag vilja plocka hem en VC men känner stor osäkerhet i ett sådant projekt. Dock är detta planlagt till sommaren /hösten 2015... Men jag har ju ändrat mig förut vad gäller klockplaner..:D.

Edit; Efter lunch GTG men Micke Ni har en tokig ide etsat sig fast i medvetandet. Han har ju en galet fin Tudor(som jag inte ens vet exakt vad den heter) med blekt bezel som han bar på svart Nato. Det fick mig att tänka på ett en 5513 med blekt bezel vore något. Det är en intressant kombination som går att använda som fritidsklocka men även som ett stilbrott till kostym. Kanke, kanske...

Ps. att planera nästa och näst nästa klockköp är en stor del av klocknöjet. Slås bara av att äga klockor..:cool:. Ds
 

fc2

Rolex
Hoppas på en vintage Lemania men den modell jag är ute efter kommer inte upp speciellt ofta så får se hur det blir. Annars fick jag in en Heuer Luftforsvaret som var nästan färdig för skroten. Inget jag hade planerat alls.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt omöjligt att sia om framtida klockaffärer både vad gäller köp och sälj. Otaliga är de "keepers" som helt plötsligt känns som man vill ge bort. Lika otaliga är de klockor som gått från kräkmedel till något man kan pantsätta fru och barn för..
Nää pöjkar å flickor trust me!! Låt det bara ske...:)
Men mitt år börjar ju jävligt bra i alla fall..
image.jpg


Men en IWC skulle vara kul att få in i lådan igen..
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ut
image.jpg

Ut
image.jpg

In
image.jpg

Så ser planen ut, den kanske håller...

Am in slight doubt... Gillar min dj enormt mycket och är rädd att dejtona inte kommer kunna fylla tomrummet. Så;

1. Behålla dj och satsa på 18238
2. Satsa på 118239
3. Köra på enl ovan

Dunno yet...
 

joh.jonsson

Panerai
Superfin klocka och allt sånt och du får inte ta illa upp men vad är grejen med att köpa vintage om man ändå byter ut alla delar till nya?

Nya delar eller inte,jag vill ha den för att den är snygg, sen är den såklart mer eller mindre charmig beroende på hur det ser ut!
(jag snabbsnodde den bilden på nätet bara)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Gavve

Greven
2-Faktor
2014 ska helguld in... det naturliga (och mest realistiskta) är en tråkig (?) Day-date:
(alla bilder lånade)

18238-rolex-day-date-president-ex-chs-f2.jpg



Men kan inte släppa en, något dyrare:
2680546gross.jpg


Eller varför inte? (lånad bild av Rolex1220, numera köpt av Aurum ?)

A3AE815F-C6C1-4869-A8D8-5A98FCB4ECE6-15769-00001996E55585A6.jpg


Flytta fram postionerna ytterligare ett steg vore att:
16618-l-sub-blue-yg-brace-l.jpg
 

Bilagor

  • 2654136d_s.jpg
    2654136d_s.jpg
    2.3 KB · Visningar: 89

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grymt om du styr det! Framförallt Numero ett och tre :)
Nja, var mer känslan jag var ute efter och har börjat tveka på om en enfärgad stella slår min DD.
2014 ska helguld in... det naturliga (och mest realistiskta) är en tråkig (?) Day-date:
(alla bilder lånade)

18238-rolex-day-date-president-ex-chs-f2.jpg



Men kan inte släppa en, något dyrare:
2680546gross.jpg


Eller varför inte? (lånad bild av Rolex1220, numera köpt av Aurum ?)

A3AE815F-C6C1-4869-A8D8-5A98FCB4ECE6-15769-00001996E55585A6.jpg


Flytta fram postionerna ytterligare ett steg vore att:
16618-l-sub-blue-yg-brace-l.jpg

Nope, det där med 16758 stämmer inte. Sedan är det fel sub du visade, antingen skall det vara nipplar eller keramik.
 
Topp