• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS:are siar om framtiden – klockåret 2014

Andsan

Rolex
Jag har fastnat för Zenith och efter " kaptenen " jag köpte för några veckor sedan står en El Primero av den äldre sorten högt i kurs.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Minska antalet klockor och renodla. Köpa på mig några fler Seiko SQ. Sen blir det nog en godbit i slutet av våren början av sommar. Förmodligen införskaffas en 214270 eller 16610.

Kommer bli ett lagningsår också.

Laga farbrors gamla seiko
ImageUploadedByTapatalk1393312723.939068.jpg


Laga farmorsfars gamla Omega
ImageUploadedByTapatalk1393313074.740422.jpg
 

wlk

Omega
Jag väntar på att min butik i stan skall ringa och säga att min första riktiga klocka har anlänt...
 
I år har en RO och en Aquanaut lämnat.
En Röd 1680 och en GMT II C hunnit både komma in och lämna.
In och än så länge kvar är en 5513, en Daytona och en 15037.

Fan, det är inte förrän man skriver ner det så här som man inser vidden av ens galenskap.

Eventuellt ska en Reverso GT in i år och SKX007:an ska bytas mot något slitet.
Men sedan sitter jag nöjd. Ett tag. Tror jag.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
I år har en RO och en Aquanaut lämnat.
En Röd 1680 och en GMT II C hunnit både komma in och lämna.
In och än så länge kvar är en 5513, en Daytona och en 15037.

Fan, det är inte förrän man skriver ner det så här som man inser vidden av ens galenskap.

Eventuellt ska en Reverso GT in i år och SKX007:an ska bytas mot något slitet.
Men sedan sitter jag nöjd. Ett tag. Tror jag.

Bilder :hungry:
 

Snårtas

Rolex
Jag tänkte tokgneta för att få ihop till en sån här:
upuhydeq.jpg

Eller varför inte en
e3emeqe7.jpg

Eller kanske...
y4a4yhyb.jpg




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Brogren

Cartier
I år blir nog ett serviceår tyvärr efter att ha inlett min klockkarriär förra året med 3st stabila klockor.

Min Zenith behöver service då kronan verkar ha lossnat från kronhalsen känns det som.
elprimero2.jpg


Min Rolex DJ 1601 no-trit behöver ett par alphavisare, också no-trit (tips mottages gärna, har fått dille på just alpha..) och en liten städning.
Unboxing31.JPG


Visare lika dessa alltså (stulen bild):
red-datejust-011.jpg
 

fc2

Rolex
För första gången sedan jag började intressera mig för klockor vet jag inte vad jag verkligen skulle vilja lägga pengar på. Har som jag skrivit tidigare i tråden en vintage Lemania på radarn men dessa kommer upp så sällan att jag inte riktigt tar det målet så seriöst.

Annars finns det flera klockor som är fina och som jag gillar men som jag samtidigt inte gillar så pass mycket att jag är beredd att lägga de pengar som krävs.

Lägger ut lite tankar jag haft på klockor som intresserar mig:

Seamaster 321 stål/14K/18K
Omega 321 40-, 50-tal
Lemania Bullhead
Rolex sub, 70-tal
Omega flightmaster 145.036
Omega Geneve Dynamic gen I
Tissot med Lemania CH 27
Longines 13ZN i stål
Omega Pie-pan utan datum, stål/18K
Tissot/Lemania cal. 33.3
Heuer Carrera/Montreal
Omega Seamaster Skywalker
Omega Seamaster 1000m
Universal Valjoux 72
Generellt Lemania 1872/1873-klockor

Problemet med de flesta av dessa är att de är svåra (omöjliga?) att serva där jag itne vet hur framtiden för en Universal eller 13ZN ser ut om man tittar på tillgänglighet på delar.

Som ni ser är det relativt spridda skurar med lutning mot vintage Omega men om ni har några tips tas de emot med ett öppet sinne.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Skrev senast i januari att det inte skulle bli några fler köp i år. Men har nu reviderat och insett att en Explorer 1:a med lugholes måste in under året (helst igår :))
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
En vintagekronograf ska in. Sen får jag hålla mig lugn till efter sommaren. Inget ska ut.


En vintagekronograf, check. Frågan är hur jag tänkte när jag sa att jag skulle ta det lugnt till efter sommaren? Jag tar ju examen till sommaren, klart jag måste köpa något då!
 
Topp