• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS:are siar om framtiden – klockåret 2014

aljung

Panerai
2-Faktor
Skrev senast i januari att det inte skulle bli några fler köp i år. Men har nu reviderat och insett att en Explorer 1:a med lugholes måste in under året (helst igår :))

Spåkulan visade uppenbarligen fel den här gången också, Explorer 1:an blev en DJ 1603 istället.

dagens69.JPG
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det känns som att det kan bli en trio.
Vilken trio föredrar ni? 16713 med dessa (16713 redan i hamn):

Zenith El Primero 1969 och Omega Speedmaster (månklockan)
eller
Pepsi & Coke.

Zenithen är helt sanslöst grym och Omegan är klassiker.
Medans det vore kul att ha hela "dryckesfamiljen".

Jag köper endast begagnat och jag vill inte att det ska gå ner i värde eller så och då väger Rolex högre.
Mycket att tänka på och lång tid på sig! :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Det känns som att det kan bli en trio.
Vilken trio föredrar ni? 16713 med dessa (16713 redan i hamn):

Zenith El Primero 1969 och Omega Speedmaster (månklockan)
eller
Pepsi & Coke.

Zenithen är helt sanslöst grym och Omegan är klassiker.
Medans det vore kul att ha hela "dryckesfamiljen".

Jag köper endast begagnat och jag vill inte att det ska gå ner i värde eller så och då väger Rolex högre.
Mycket att tänka på och lång tid på sig! :)
Jag hade personligen kört på Zenith och Speedmaster. Jag har själv gått i tankarna att köpa någon av dessa när jag får pengarna över och båda är riktigt fräcka!
 

Brogren

Cartier
I år blir nog ett serviceår tyvärr efter att ha inlett min klockkarriär förra året med 3st stabila klockor.


Ja precis... Zenithen är mycket riktigt på service men har inhandlat en ny klocka som prismässigt ligger på alla mina nuvarande tillsammans och lite till.
"Serviceåret" verkar gå bra..!
 
Topp