• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS egna kalender 2015 Publicera era bilder!

Onelund

Rolex
Låter bra det Onelund ;), men skit i det, jag köper alla 50 kalenderna av dig osett :D! Blir en perfekt julklapp till mina nära och kära :rolleyes: .
Bra då behöver jag inte tänka på att ha en massa kalendrar liggandes osålda :) Trots jag aldrig träffat dig så tycker jag väldigt bra om dig ;)


Men 50st låter lite lite. Tror efterfrågan är större än så. Hur snabbt trycker ni upp fler annars? Vore ju roligt att kunna köpa flera stycken.
Har ingen erfarenhet av att sälja kalendrar för goda ändamål,(speciellt inte när priset inte är satt) tror inte det är något större problem att trycka upp fler, har bra kontakt med tryckeriet.


Ok. Men intresset i denna tråd kan ju indikera att en större upplaga kan tryckas? Eller?
Där har du en poäng såklart. Kanske ska kolla upp efterfrågan ordentligt för att sedan kunna få ner priset ytterligare iom en större upplaga. Ber om ursäkt för min okunskap i kalenderförsäljning :bag:
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Även om det kommer en ny tråd om det, vill jag nämna att jag är intresserad av 2 st.
Bara så du får en indikation hur många det kan bli :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra då behöver jag inte tänka på att ha en massa kalendrar liggandes osålda :) Trots jag aldrig träffat dig så tycker jag väldigt bra om dig ;)





Tack min vän, det var j... hyggligt sagt du verkar inte vara så dum heller Hehe, vi får se till att ta en öl tillsammans på nästa stora Gtg ;)! Är nog inga som har några kunskaper beträffande utgivning av kalendrar här på forumet, så be inte om ursäkt för det, jag tycker initiativet är strålande och du har gjort ett bra jobb so far Onelund. Men jag tror att det kan vara en bra att kolla upp efterfrågan som du skriver, är ju redan fler KSare i denna tråd som vill ha minst 2 kalendrar. Kan bli många som kanske blir utan, men som du skriver så kanske det inte är någon Big Deal att få fram i flera om dom första 50st tar slut. Känns som ett riktigt kul initiativ du dragit igång som sagt, och det kanske visar sig att det rent av kan bli en tradition här på forumet du startat. Och visar det sig att du trycker upp 50 kalendrar till så tar jag dom också, då kan jag sälja dom på köp och sälj för det dubbla priset :D.[/quote]
 

Onelund

Rolex
Tack min vän, det var j... hyggligt sagt du verkar inte vara så dum heller Hehe, vi får se till att ta en öl tillsammans på nästa stora Gtg ;)! Är nog inga som har några kunskaper beträffande utgivning av kalendrar här på forumet, så be inte om ursäkt för det, jag tycker initiativet är strålande och du har gjort ett bra jobb so far Onelund. Men jag tror att det kan vara en bra att kolla upp efterfrågan som du skriver, är ju redan fler KSare i denna tråd som vill ha minst 2 kalendrar. Kan bli många som kanske blir utan, men som du skriver så kanske det inte är någon Big Deal att få fram i flera om dom första 50st tar slut. Känns som ett riktigt kul initiativ du dragit igång som sagt, och det kanske visar sig att det rent av kan bli en tradition här på forumet du startat. Och visar det sig att du trycker upp 50 kalendrar till så tar jag dom också, då kan jag sälja dom på köp och sälj för det dubbla priset :D.


Du är onekligen den skönaste personen på detta forum, jag blir glad ända in till själen av det du skriver, kanske finns ett hopp för mänskligheten trots allt, jag drar en poll på antalet kalendrar samtidigt som pollen för bilderna startar. Borde bli denna veckan, ping Rockenfeller.

Min plan har ända från starten varit att vi ska ha en ny kalender för varje år, kontinuitet har ingen farit illa av, speciellt inte BCF vilket jag tycker är ett hedervärt ändamål i sig.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du är onekligen den skönaste personen på detta forum, jag blir glad ända in till själen av det du skriver, kanske finns ett hopp för mänskligheten trots allt, jag drar en poll på antalet kalendrar samtidigt som pollen för bilderna startar. Borde bli denna veckan, ping Rockenfeller.

Min plan har ända från starten varit att vi ska ha en ny kalender för varje år, kontinuitet har ingen farit illa av, speciellt inte BCF vilket jag tycker är ett hedervärt ändamål i sig.

Låter kanon, och BCF kan behöva vartenda öre, för allt och alla som stöder cancer stöder jag gärna. Jag beundrar folk som tar sig an denna sjukdom och försöker att bidra med något som kan hjälpa folk på sikt, pengarna kommer väl till hands. Då forskningen kostar mycket med allt vad det innebär.

Tack igen, jag håller med dig, ord kan göra underverk. Det värmer om någon uppskattar ens personlighet, ibland kan ord väga mer än en klapp på axeln. Hehe...hoppet är det sista vi får överge, behöver du hjälp med något angående kalendern Dude, så når du mig via PM.

Ha en trevlig kväll Mannen!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Du är onekligen den skönaste personen på detta forum, jag blir glad ända in till själen av det du skriver, kanske finns ett hopp för mänskligheten trots allt, jag drar en poll på antalet kalendrar samtidigt som pollen för bilderna startar. Borde bli denna veckan, ping Rockenfeller.

Min plan har ända från starten varit att vi ska ha en ny kalender för varje år, kontinuitet har ingen farit illa av, speciellt inte BCF vilket jag tycker är ett hedervärt ändamål i sig.


Du har inte funderat på att köra med förhandsbeställningar? Man anmäler intresse genom att betala vad den kostar. På så sätt vet du precis hur många du behöver trycka upp och du slipper ligga ute med pengar. Erfarenhetsmässigt brukar ju en del falla bort när det väl är dags att pynta...
 

Onelund

Rolex
Du har inte funderat på att köra med förhandsbeställningar? Man anmäler intresse genom att betala vad den kostar. På så sätt vet du precis hur många du behöver trycka upp och du slipper ligga ute med pengar. Erfarenhetsmässigt brukar ju en del falla bort när det väl är dags att pynta...

du har många rätt i det du skriver, litar dock på att KSfolket står vid sitt ord om att de är beredda att pynta. En ordentlig intresseanmälan kommer jag dock att köra, vill få ner kostnaden för trycket så mkt som möjligt för att maximera "vinsten"
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Vilket intresse det blev!
Målet är att allt ska vara klart för omröstning till helgen.
Så länge sonen ger mig lite tid att jobba med bilderna ;)
Nästan 100 bidrag har inkommit! Starkt jobbat!
 
Topp