Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

Diskussion i 'Lifestyle' startad av regnguden, 24 mars 2016.

Taggar:
  1. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Jag har noterat att det finnes en mängd studenter här på forumet, och bl.a. sett i tråden om vad ens kollegor(kursare mer specifikt i detta fall) har för klockor att det verkar finnas ett visst missnöje med mängden kvalitativa klockor runt om oss på lärosätena. Därför tar jag nu initiativet till att starta en tråd där vi kan diskutera främst klockor från en students perspektiv (med allt vad olika aspekter såsom begränsad budget, potentiella val av första klocka mm.), men även koordinera GTG:s på olika lärosäten samt diskutera hur vi kan sätta klorna i fler studenter och lura de in i denna underbara värld.

Hälsningar från en student i Umeå! :)

Olaola, JMolin, Arsius11 och 12 andra gillar detta.
  2. Tjänstemannen

Tjänstemannen Bonde

Kul tråd! Nu är jag inte student längre, men jag minns studietiden med glädje. Det enda rådet jag kan komma med är att samla ihop ett gäng med öppensinnade studenter, ta några öl och diskutera seikos, rolex, omegas och DW's in absurdum. Börja gärna bråka också. Att vara student är att vara radikal och flippa ur.

Och när ni tröttnat på det, spara ihop 25-30 och köp en beggad 16234

Zingo och regnguden gillar detta.
  3. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Det är just denna typ av studenskt beteende jag ville se när jag startade tråden, trevligt att även forna studenter kan finna glädje i denna tråd! :)

4. Tjänstemannen

Tjänstemannen Bonde

Kommer följa tråden stenhårt eftersom jag i sinnet fortfarande betraktar mig som student, med allt vad det innebär :))

bluetrain och regnguden gillar detta.
  5. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Då får jag bara se till att få lite liv i tråden, men det lär väl uppstå förr eller senare... :)

6. Joseph

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    Ser ni någon halvt sovandes med en Tudor/Omega på armen under en ekonomikurs på SU, så är det nog jag :angel:

Arsius11, Zalath, Savagear114 och 5 andra gillar detta.
  7. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Gör något liknande i Umeå på arkitekturföreläsningar... :D

Joseph gillar detta.
  8. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Pluggar Business Administration på en skola i London. Väljer min Major i slutet på året och det lutar mot Finance!

Depp-Erik gillar detta.
  9. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Har ni något bra klockutbud på folks armar, eller det lika illa ställt som i Sverige?

10. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    En brud i min klass har en AP i guld på länk. Fler AP än Rolex i plugget av någon anledning.

Falken, Zalath, BCKSTRM och 2 andra gillar detta.
  11. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Sista året på gymnasiet, blivande ingenjörsstudent, har länge funderat mellan arkitektur och civilingenjör men min nuvarande arkitektur lärare fick mig att bestämma mig helt :D funderar nu om man ska stanna i huvudstaden eller flytta ut. :)

Edit: Ingen klocckintressetad överhuvudtaget i min omgivning, en kompis till mig har en Zodiac Seadragon som är slut på batteri och han vägrar fixa det.

willbur gillar detta.
  12. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ska du flytta från Stockholm borde det vara utomlands om du frågar mig! Kolla upp vart det finns bra arkitekt skolor:) Har för mig att New York har några bra men även Danmark :s

Subby gillar detta.
  13. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Lite OT: Kan nog instämma i vad willbur säger gällande Danmark. De må ha ett oförståeligt språk men enligt folk på min skola lär de ha bra arkitektutbildningar där och det är en del som funderar på utbyte och liknande dit...

14. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Om jag nu flyttar utomlands så kommer det bli Technical University of Berlin. :)

willbur och regnguden gillar detta.
  15. Mforce

Mforce Biskop

Lifestyle?

Jonte73, AdmAndrssn och Mw79 gillar detta.
  16. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Var själv lite tveksam till var jag skulle lägga den, men i och med att jag iallafall vill lägga huvudfokus just på klockor så lade jag den under Diskussion, men om tråden nu skulle utveckla sig mer åt Lifestyle så är admin mer än välkomna att flytta den :)

Mforce gillar detta.
  17. MrSundstrom

MrSundstrom Friends of KS

Kul initiativ! Pluggar även jag i Umeå!

18. JoakimN

JoakimN Bonde

Några fler som pluggar i Örebro? :)

Labbo gillar detta.
  19. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Pluggar i Umeå jag med! Dock bara våren ut, sen väntar 3 år på klinik i östersund! Rätt glest med klockor på läkarlinjen, någon har en Omega SMP men annars är jag ensam i mitt intresse.

MrSundstrom gillar detta.
  20. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Om du har en blå BB kanske jag satt och käkade mitt emot dig igår (F-huset) :)

21. Sammeh

Sammeh Bonde

Från:
    Borås
    Vilken spännande tråd! Sätter en bevakning på denna direkt ;)

22. regnguden
    Trådstartare

regnguden Präst

Najs! Det finns alltså några fler likasinnade här uppe! :)

Schildfat och Rey gillar detta.
  23. Hallis

Hallis Borgare

Från:
    Stockholm
    Jepp, dock klar (förhoppningsvis) om drygt 2 månader! Örebro är faktiskt najs!

24. MrSundstrom

Glest med bra klockor på juristprogrammet också! Förstår inte hur folk prioriterar! :eek::D

25. Hallis

Hallis Borgare

Från:
    Stockholm
    Beror på var du läser, vi är några få med intresse på mitt lärosäte! :)

26. MrSundstrom

Umeå!

27. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Utav det jag har sett skulle jag definitivt söka Köpenhamn också, svårare att komma in har jag hört. I Sverige tycker jag Lund och KTH verkar bäst, Umeå sämst och Charlmers mer tekniskt, de har även arkitektur och byggnadsingenjör i samma utbildning.

Tar själv kandidat i arkitektur på KTH nu till våren, även om det stundtals varit lite stökigt tycker jag att det är en väldigt bra utbildning.

28. OxleyStateHigh

OxleyStateHigh Borgare

Innan jag såg att du läste i London, tänkte jag fråga om det var fejk-klockor. But I guess not? Jag antar det är mycket internationella studenter? Kan man se någon koppling mellan nationalitet och märke? T.ex. de från mellanöstern gillar AP?

29. OxleyStateHigh

OxleyStateHigh Borgare

Jag är inte arkitekt, och har inte läst till det, MEN:

En lärare till mig (kanske den mest intelligenta jag har haft) sade en gång att "Sverige är färdigbyggt", men han fick fel, mycket har hänt sedan dess och nu är ju Arkitekt ett hett yrke om något.

Självklart är det bra för kontaktnätet att läsa i Sverige. MEN om man skall utgå ifrån hur det som byggs i Sverige ser ut, och jämfört med andra länder, skulle jag INTE tveka att läsa i Danmark, Tyskland, Nederländerna, Schweiz eller USA. Mycket som byggs i Sverige är fult och fuskbyggt. Hur stort ansvar som vilar på arkitekterna här vet jag inte, kan hända att de är relativt oskyldiga.

Överväg också dubbelexamen, t.ex. arki + högskoleingenjör. Numera finns väl också lite mixade program på vissa ställen också.

30. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Baserat på? Smak är högst subjektivt, kan hålla med om att det är ganska tråkig arkitektur generellt i Sverige men det skulle jag säga beror på byggnormer, diverse krav, skönhetsråd osv. Fuskbyggt vet jag inte var du får det ifrån, det är väldigt hög byggstandard i Sverige, men väldigt rationell och industrialiserad.

Däremot kommer mer och mer spännande arkitektur så det rör på sig helt klart. Det som produceras på de svenska lärosätena är lika urflippat som alla andra länders utbildningar så det är inte här problemet ligger i iallafall :)