• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Så fler äger en frack och inte smoking?o_O Undrar mest då det snart är dags för balen på gymnasiet och funderar på att köpa en smoking, trodde man skulle få mer användning av den på universitetet.

Så kan nog fallet vara i universitetsvärlden. Sen är det nog många fler som kan tänka sig att hyra en frack än att hyra en smoking som i mångas ögon är snarlik en kostym. Detta är dock spekulationer från min sida. ;)
 

JKanon

Omega
Kul tråd :). Pluggar sista terminen till civilingenjör, industriell ekonomi i Linköping. Finns en del schysta klockor på folks handleder. Någon mer som pluggar i Linköping?

Kul! Pluggar också industriell ekonomi i Linköping, går dock bara i tvåan. Kan verkligen hålla med om att det finns en hel del schyssta klockor man ibland ser i föreläsningssalarna
 

Mvnordlander

Cartier
Finns det några Uppsalastudenter här? Finns en oerhörd inflation på Aqua Terra med kvartsverk i denna stad och då främst på ekonomikum, eller är det bara jag som lagt märke till detta? Om någon ser en kille irra runt på stats/juridikinstitutionen med en 1601, kom fram och ge mig en KS-High Five så blir jag glad.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Köp dig en välsittande mörk kostym istället. Det kommer du få mycket användning utav.
Håller med ovanstående. Smoking kommer du enbart använda vid balen och kanske på någon annan tillställning, annars kommer den bara hänga hemma och inte användas. De flesta körde vanlig kostym på balen i gymnasiet, i alla fall på min skola. Mer värd investering. :)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Finns det några Uppsalastudenter här? Finns en oerhörd inflation på Aqua Terra med kvartsverk i denna stad och då främst på ekonomikum, eller är det bara jag som lagt märke till detta? Om någon ser en kille irra runt på stats/juridikinstitutionen med en 1601, kom fram och ge mig en KS-High Five så blir jag glad.
Uppsala ja, Ekonomikum njet. Snurrar själv runt på Polacksbacken :D
 

WilleK

Omega
Haha jag gillar Svante då jag fick ett AB :D Sjukt låg procent AB på den tentan dock, bara 20 % på en specialkurs
Stort Grattis! Ni kan ju inte varit mer än typ 5 pers som satte den där sjuka tentan. Då min flickvän läste den här kursen på rekommendation från mig så är jag jäävligt glad att även hon lyckades dra till med ett AB. Annars hade det funnits risk för att låset hade varit bytt när jag kom hem från kontoret :D
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Stort Grattis! Ni kan ju inte varit mer än typ 5 pers som satte den där sjuka tentan. Då min flickvän läste den här kursen på rekommendation från mig så är jag jäävligt glad att även hon lyckades dra till med ett AB. Annars hade det funnits risk för att låset hade varit bytt när jag kom hem från kontoret :D
Starkt jobbat av henne, det stämmer att vi var fem pers om mina uträkningar stämmer.. Helt sjukt obalanserat, familjerättarna hade 78 % AB:hilarious:
 
Finns det några Uppsalastudenter här? Finns en oerhörd inflation på Aqua Terra med kvartsverk i denna stad och då främst på ekonomikum, eller är det bara jag som lagt märke till detta? Om någon ser en kille irra runt på stats/juridikinstitutionen med en 1601, kom fram och ge mig en KS-High Five så blir jag glad.

De passar ju bra till ekonomikumuniformen, dvs Morriströja, Macbook med läderväska, ett par chelseaboots och snabba cash-frisyr :p
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Valborgsyra
image.jpeg
 

Fadeway

Omega
Ok! alla ni som pluggar/har pluggat behöver hjälp med att besluta mig om vad jag ska göra till hösten. Så här är läget, jag jobbar idag deltid inom logistik, bokar frakter och har kundkontakt för ett företag i Malmö. Till hösten har jag sökt ett program på Malmö Högskola (Transport Manager) som är på tre år och mer inriktat kring företagsekonomi/logistik. Sedan har jag även sökt en Yrkeshögskole utbildning som Internationell speditör på 2 år i Malmö där det är nästan ingen företagsekonomi. Jag är 26 år, är redan nu garanterad arbete inom logistik när jag är klar med mina studier. Är det extra året värt det? Ska man välja en Högskoleutbildning framför en YH-utbildning. Hur stor skillnad gör det senare i arbetslivet? Vad anser ni?
 

WBergdahl

Panerai
Ok! alla ni som pluggar/har pluggat behöver hjälp med att besluta mig om vad jag ska göra till hösten. Så här är läget, jag jobbar idag deltid inom logistik, bokar frakter och har kundkontakt för ett företag i Malmö. Till hösten har jag sökt ett program på Malmö Högskola (Transport Manager) som är på tre år och mer inriktat kring företagsekonomi/logistik. Sedan har jag även sökt en Yrkeshögskole utbildning som Internationell speditör på 2 år i Malmö där det är nästan ingen företagsekonomi. Jag är 26 år, är redan nu garanterad arbete inom logistik när jag är klar med mina studier. Är det extra året värt det? Ska man välja en Högskoleutbildning framför en YH-utbildning. Hur stor skillnad gör det senare i arbetslivet? Vad anser ni?
Jag skulle valt en högskoleutbildning framför en YH!
Visst, det är skönt att bli klar snabbt, men en högskoleutbildning väger tyngre än en YH-utbildning, så om du i framtiden skulle bli av med jobbet så (tror jag) att du kommer att ha lättare att hitta ett nytt jobb med en "riktig" utbildning och inte YH :)
 

Oniel

Panerai
Jag skulle valt en högskoleutbildning framför en YH!
Visst, det är skönt att bli klar snabbt, men en högskoleutbildning väger tyngre än en YH-utbildning, så om du i framtiden skulle bli av med jobbet så (tror jag) att du kommer att ha lättare att hitta ett nytt jobb med en "riktig" utbildning och inte YH :)

1+ alltid skönt med valmöjligheter. Du kanske inte vill vara kvar på det företaget hela livet?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ta inte en KY, det är inget värt i det långa loppet. Även om du i en ky-utbildning läser exakt samma kurser man gör på ett "riktigt" program kan man inte tillgodoräkna de poängen om man någon gång vill ha en examen som i många fall krävs för bättre jobb. Mina vänner som gjort det har ångrat sig när de märkt det och i vissa fall varit tvungna att läsa 3 år på universitetet för att få en examen = 2 år bortkastade.
 
Topp