• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

Smp15

Omega
Började studera i Gävle idag. Behöver köpa en ny dator för studierna, någon som har något tips? Budget ca 10k. Har i dagsläget en MacBook PRO från 2012 men den börjar bli seg efter 4 hårda år. :D

Edit: Mac eller PC spelar egentligen ingen roll
 

Izze

Cartier
Började studera i Gävle idag. Behöver köpa en ny dator för studierna, någon som har något tips? Budget ca 10k. Har i dagsläget en MacBook PRO från 2012 men den börjar bli seg efter 4 hårda år. :D

Edit: Mac eller PC spelar egentligen ingen roll

Började själv studera från och med i måndags på SU, köpte en macbook 12 till det och är supernöjd. Tror att det landade på 13k med rabatt från mecenat och man fick ett par trådlösa hörlurar på köpet. Skulle rekommendera det ifall du klarar dig med en mindre skärm!
 

Smp15

Omega
Började själv studera från och med i måndags på SU, köpte en macbook 12 till det och är supernöjd. Tror att det landade på 13k med rabatt från mecenat och man fick ett par trådlösa hörlurar på köpet. Skulle rekommendera det ifall du klarar dig med en mindre skärm!
Okej, grymt! Jo jag har spanat på dom. Föredrar mindre skärm dessutom. Vi får se vad det landar på.. Lite sugen på en PC nu efter några år med Mac dock :rolleyes:
 

Makkanxd

Rolex
Började studera i Gävle idag. Behöver köpa en ny dator för studierna, någon som har något tips? Budget ca 10k. Har i dagsläget en MacBook PRO från 2012 men den börjar bli seg efter 4 hårda år. :D

Edit: Mac eller PC spelar egentligen ingen roll
Köp en Asus för 5k räcker gott å väl! Se till att ha ssd bara och håll dig borta från Acer
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tredje och sista året på Systemvetenskap.
Lite SOA, informationssäkerhet och kanske lite datamining beroende på ifall jag orkar plugga 150% med tanke på att jag har tagit på mig ansvaret att vara IT-ansvarig för ett rätt så stort projekt vi anordnar årligen på skolan som kräver i runda slingor 10-20h i veckan beroende på hur ambitiös jag vill vara.
 

Schildfat

Cartier
Började studera i Gävle idag. Behöver köpa en ny dator för studierna, någon som har något tips? Budget ca 10k. Har i dagsläget en MacBook PRO från 2012 men den börjar bli seg efter 4 hårda år. :D

Edit: Mac eller PC spelar egentligen ingen roll
Kan varmt rekommendera att köpa en SSD hårddisk och uppgradera RAM minnet istället. Går lös på ca 2k men datorn kommer kännas som helt ny! Har haft min Macbook Pro 2011 sedan den kom ut, fick den av skolan, har sedan dess uppgraderas SSD och RAM och använder den än idag dagligen :)
 

WBergdahl

Panerai
Tredje och sista året på Systemvetenskap.
Lite SOA, informationssäkerhet och kanske lite datamining beroende på ifall jag orkar plugga 150% med tanke på att jag har tagit på mig ansvaret att vara IT-ansvarig för ett rätt så stort projekt vi anordnar årligen på skolan som kräver i runda slingor 10-20h i veckan beroende på hur ambitiös jag vill vara.
Systemvetenskap i Lund, "IT-projektet"?
 
Student på Malmö Högskola.

Det enda jag lagt märke till är en massa DWs i princip. Får mest kommentarer om att jag måste vara miljonär eller dum i huvudet när folk frågar om mina klockor =)
 
Började studera i Gävle idag. Behöver köpa en ny dator för studierna, någon som har något tips? Budget ca 10k. Har i dagsläget en MacBook PRO från 2012 men den börjar bli seg efter 4 hårda år. :D

Edit: Mac eller PC spelar egentligen ingen roll

Om det kvittar så är Asus det som jag varmast rekommenderar. Beror ju lite på vad du ska göra men jag kör själv en Zenbook för att kunna koda och grejer på.
 

Smp15

Omega
Kan varmt rekommendera att köpa en SSD hårddisk och uppgradera RAM minnet istället. Går lös på ca 2k men datorn kommer kännas som helt ny! Har haft min Macbook Pro 2011 sedan den kom ut, fick den av skolan, har sedan dess uppgraderas SSD och RAM och använder den än idag dagligen :)
Låter ju rimligt, ska jag då mecka själv eller lämna in den någonstans? :)
 

Olaola

Panerai
image.jpg
Rolig tråd! Dock snålt med bilder på skolböcker och klockor :D
Är student på Högskolan Väst i Trollhättan, har några i klassen som är klockbitna, finns det någon mer på forumet som läser på HV? :)
 
Topp