• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Gallup Höger vs. Vänster

Höger eller vänster


  • Totala väljare
    322

StrawberryFields

Sir Notalot
Frågan om vilken arm man bär klockan på har stöts och blöts många gånger här.
Men, jag tycker inte att någon av alla dessa trådar och omröstningar egentligen har gett något vettigt resultat.

Så, vad jag vill veta nu är huruvida ni är högerhänta eller vänsterhänta och på vilken arm ni bär klockan. Ca 10% av befolkning är vänsterhänta, jag är en av dessa 10%. Jag tror att vi klocksnackare är i det här avseendet är ganska genomsnittliga, men det vore väldigt spännande om vi inte är det.


Rösta bara på två av alternativen, och välj inte två i samma kategori.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
jag är högerhänt och bär klockan på vänster arm. Skulle vara rädd för att tappa klockan om jag tog på den med vänster hand...

man kan ju även vara dubbelhänt, eller ambidextriös...
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Är högerhänt men använder vänstern när jag inte orkar använda högern, därför har jag inga problem att ta kort med vänsterarmen.
Bär klockan på den rätta armen, dvs på vänster.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Högerhänt med den på vänstern. Jag blir brydd av människor som har den på sin "naturliga" sida, den måste ju vara i vägen hela tiden
 

tictac62

Cartier
Är Vänsterhänt har klockan på vänster hand inga problem, kör ofta en klocka på varje hand, lättaste sättet att fördubbla försäljningen;)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Hur ska du urskilja resultatet utifrån de röstningsmöjligheterna du givit? Redan nu så är det t ex någon som bara röstat om denne är höger eller vänsterhänt men inte om klockan sitter på höger eller vänster arm.

Jag är bara nyfiken :)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Hur ska du urskilja resultatet utifrån de röstningsmöjligheterna du givit? Redan nu så är det t ex någon som bara röstat om denne är höger eller vänsterhänt men inte om klockan sitter på höger eller vänster arm.

Jag är bara nyfiken :)
Jo, jag upptäckte det. My bad.

Alternativen borde ha varit:
Vänsterhänt, klockan på vänsterarm
Vänsterhänt, klockan på högerarm
osv.

Så det kommer inte att gå att urskilja, däremot kommer vi kunna se hur många som är vänsterhänt och hur många som bär klockan på högerhand. Alltid något antar jag..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hmm, kul idé men analysen blir ju lite haltande när man inte utan väldigt mycket bearbetning kan se det exakta sambandet mellan om man är höger/vänsterhänt och har klockan på vilken arm...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Högerhänt så klart. Yoo!

-gangsta-1317472420.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag är högerhänt och bär på vänster arm. Farsan är däremot vänsterhänt, men även han bär på vänster arm!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Vänsterhänt med klockan på vänster arm, såklart!

Får stabila wristshots ändå, kanske är "dubbelhänt", heh. Klipper med höger, kastar boll med höger, ruskar tupp med höger, men det är vänsterhanden som jag skriver med. Låter jag dum i huvudet?
 

Ponlarsson

Panerai
Jag är högerhänt och har klockan på vänster arm, något jag blev lärd som liten. Min flickvän är vänsterhänt och har även hon klockan på vänster, "det känns bäst".
 

Lithium

Cartier
Högerhänt och har klockan på vänster. Fick lära mig av pappa att det är så det ska vara. Funderar på vad jag ska lära min son som är vänsterhänt.
 
Topp