• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-hälsning/tecken?

Kairo

Panerai
Sträck bara upp händerna så här i folkmassan:
ehKA0ep.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag har en pin. Har ingen Rååålex, förstått att man borde ha en sådan.

Hugande spekulanter kan PM'a bytesförslag. Keramiskt och guld ligger bra till ;)


Är det Rååålex som är kravet för att få tag på en av dessa exklusiva pins, borde det krylla av dom på forumet...så många Rollar som det finns här!:D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag röstar för att man halar fram sitt kön och viftar lite med det.

Eller

Så sträcker man ut vänster arm rakt framför sig, med cirka 30 graders lutning från horisontalplanet samtidigt som man håller ihop fingrarna. Samtidigt vrålar man "HÄRLIG HÄLSNING!" eller kort och gott "H H!".
 

EmKay

Omega
Jag rekommenderar en sån här härligt mjuk, fin och totalt intetsägande och handledsvänlig kunglig vinkning med klockarmen så båda kan se fin-dinkan ordentligt.
 

Mattias79

Cartier
Jag tycker att vi ska köra ett klockvänligt armband med nån specifik färg. Lite som Kabbala-tramset men utan att man tror på tomtar och troll. Jag skulle absolut använda ett snyggt armband till klockan OM det kunde leda till att man identifierade andra KS:are, eller att någon identifierade mig snarare.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Köper pin om det kommer ut till försäljning, men tror mer på "klocksnack mot cancer" armbandet. Jag är själv inget jättefan att ha band vid klockan, men man kan ju tar på det när man känner för det. Pin blir liksom lite omständigt, oftast spottar (stavning?) man klockan hos någon, kan bli lite omständigt se om vederbörande har en ks pin... Under jackor, rockar, kavajer eller vad det nu är.
Annars kör vi bara på en tatuerad ks-logga under ögat, det blir svårt att missa.
Offtopic, fan vad skönt det är att mc-åkare äntligen fått sina egna dagar på nordslingan....
images-1.jpeg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Såg en kille på Coop Sockenplan igår med en seamaster och fuck cancer armband. Anar att han möjligtvis är medlem här.

Hur som helst, som Mattias79 skrev vore ett ks armband coolt tycker jag:)
 

Nexus

Panerai
Jag tycker att vi ska köra ett klockvänligt armband med nån specifik färg. Lite som Kabbala-tramset men utan att man tror på tomtar och troll. Jag skulle absolut använda ett snyggt armband till klockan OM det kunde leda till att man identifierade andra KS:are, eller att någon identifierade mig snarare.

Varför inte gå balls deep i nyandlighetsflummandet ? Jag kan tänka mig en livsstil med tantrisk klockwinding, reinkarnerade läderarmband (Min rocka var en kubansk frihetskämpe i sitt förra liv) och estoteriska cali-tavlor.
Vi kan kalla skiten för "Klockala" och sälja det dyrt till Hollywood när vi tröttnat.
 
Topp