• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS har förstört allt!

Asplund

Patek
2-Faktor
KS har brutit ner mitt genuina intresse för Omega och får mig mer och mer att tänka på min egentliga graal.

Fan ta er och fan ta Rolex Submariner 16800 alt. 16610 alt. 116610LN!!! :shock:

Bara att börja sälja ur mitt Omega skåp? :D

/Asplund
 
DSC_0437-2.jpg


Jag fick min levererad på posten idag, så du predikar för kören kan man säga. :lol:
 

Obeedoobe

Friends of KS
Ha ha, det är lätt att bli hjärntvättad här. Förstår att tyskarna hade det svårt att stå emot under andra världskriget;).
Avskydde själv Rolex när mitt intresse för klockor drog igång. Sitter nu och surfar rolex med högerhanden, i vänster...en toarulle ha ha.
Har själv ett par Omega, som får stanna.
Målet under 2013 är att dra upp byxorna och införskaffa en Rolex:).

Mvh
 

Camo00

Patek
Asplund skrev:
KS har brutit ner mitt genuina intresse för Omega och får mig mer och mer att tänka på min egentliga graal.

Fan ta er och fan ta Rolex Submariner 16800 alt. 16610 alt. 116610LN!!! :shock:

Bara att börja sälja ur mitt Omega skåp? :D

/Asplund

Kanske lika bra att skänka bort Dina Omegor?! PAX!!!
 

Ajax

Omega
Re: Sv: KS har förstört allt!

Jag minns en diskussion på ett annat forum om hur omega var svennebanan medan Rolex var mer exklusivt, ändå handlade nio av tio trådar om Rolex och precis alla hade en sub..... I rest my case :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Camo00

Patek
Jag blir mer och mer sugen på Omega för varje dag på KS! Förstår inte hur Ni kan fastna för Rolex mot Er vilja; det är ju bara att hoppa över alla Spencers inlägg?!
 

Ricrob

Patek
Re: Sv: KS har förstört allt!

Ajax skrev:
Jag minns en diskussion på ett annat forum om hur omega var svennebanan medan Rolex var mer exklusivt, ändå handlade nio av tio trådar om Rolex och precis alla hade en sub..... I rest my case :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Well said!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Re: Sv: KS har förstört allt!

Ajax skrev:
Jag minns en diskussion på ett annat forum om hur omega var svennebanan medan Rolex var mer exklusivt, ändå handlade nio av tio trådar om Rolex och precis alla hade en sub..... I rest my case :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Beror ju kanske på att alla VILL ha en sub.
 

Ajax

Omega
Re: Sv: KS har förstört allt!

slimjim skrev:
Ajax skrev:
Jag minns en diskussion på ett annat forum om hur omega var svennebanan medan Rolex var mer exklusivt, ändå handlade nio av tio trådar om Rolex och precis alla hade en sub..... I rest my case :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Beror ju kanske på att alla VILL ha en sub.
Inte jag. Formspråket tilltalar mig inte särskilt :) föredrar faktiskt omega.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Obeedoobe

Friends of KS
Anledningen till att man öppnar Spencer's trådar är i hopp om lite naket...Men man blir alltid lika besviken;).

Mvh
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: KS har förstört allt!

Ajax skrev:
Jag minns en diskussion på ett annat forum om hur omega var svennebanan medan Rolex var mer exklusivt, ändå handlade nio av tio trådar om Rolex och precis alla hade en sub..... I rest my case :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dude... Svennebanan sitter inte och surfar klockforum hela dagarna ;)
 

Ricrob

Patek
Ricrob skrev:
Fryken skrev:
@Ricrob: Lagt ner planerna på 116710 eller? :D Du låter nästan lite bitter. ;)

Vänta lite, ska bara slå upp "bitter" i ordboken och så återkommer jag med svar sen..


bitter
besk, skarp
nedstämd och hatisk
Det var en bitter debatt.

Nope, jag passar inte in på ngt ovan! Och ja, Rolexplanerna ligger rejält på is dels för att jag spontanköpte en bil igår och dels för att jag vet att en Rolle inte kommer leverera som min Plopp gör och därför vill jag inte byta. Står helt klart fast vid att jag kommer köpa Rolex så småningom men ingen jäkt här inte..

Men om du eller ngn annan blir ledsen i ögat av att jag inte blint ställer mig in i Rolex-sekten, så kanske det är en tröst att jag inte postar så mycket Ploppbilder längre, just för att minimera risken att folk ska tröttna på den, precis som med Sub'sen.
 
Re: Sv: KS har förstört allt!

slimjim skrev:
Ajax skrev:
Jag minns en diskussion på ett annat forum om hur omega var svennebanan medan Rolex var mer exklusivt, ändå handlade nio av tio trådar om Rolex och precis alla hade en sub..... I rest my case :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Beror ju kanske på att alla VILL ha en sub.

Jag vill inte KÖPA en sub då jag inte tycker dom är prisvärda.
Vill ha en är en helt annan sak...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ricrob skrev:
Ricrob skrev:
Fryken skrev:
@Ricrob: Lagt ner planerna på 116710 eller? :D Du låter nästan lite bitter. ;)

Vänta lite, ska bara slå upp "bitter" i ordboken och så återkommer jag med svar sen..


bitter
besk, skarp
nedstämd och hatisk
Det var en bitter debatt.

Nope, jag passar inte in på ngt ovan! Och ja, Rolexplanerna ligger rejält på is dels för att jag spontanköpte en bil igår och dels för att jag vet att en Rolle inte kommer leverera som min Plopp gör och därför vill jag inte byta. Står helt klart fast vid att jag kommer köpa Rolex så småningom men ingen jäkt här inte..

Men om du eller ngn annan blir ledsen i ögat av att jag inte blint ställer mig in i Rolex-sekten, så kanske det är en tröst att jag inte postar så mycket Ploppbilder längre, just för att minimera risken att folk ska tröttna på den, precis som med Sub'sen.

Så ja. Hör vad du säger och funderar själv på diverse andra ur men kan inte släppa tanken på 216570. Gratulerar till E90n förresten! Riktigt skön bil.

Edit: E91 heter de visst.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Förstår mig inte på den här bitterheten mellan Rolex och Omega, finns det inte utrymme för båda på forumet? Personligen föredrar jag Rolex av dem men inte ger det mig behov att spotta på det andra märket.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tror nog att de flesta kör lite med glimten i ögat här på KS. Annat var det på TTT där kunde/kan det vara annat ljud i källan.
Tycker själv att subben är coolare än semestern. Men att speedmaster spöar daytona...
 

Kson

Patek
2-Faktor
Tycker det finns plats för båda. När jag köpte min första Omega var jag säker på att det inte kommer bli Rolex men nu sitter jag här och längtar efter att få köpa min första Rolex : )
 

Camo00

Patek
80talisten skrev:
Förstår mig inte på den här bitterheten mellan Rolex och Omega, finns det inte utrymme för båda på forumet? Personligen föredrar jag Rolex av dem men inte ger det mig behov att spotta på det andra märket.

Det är ju på skoj! Alla gillar väl lite rivalitet och gnabb, som mellan två fotbollslag? :D

Speaking of rivalitet så slår ju ingenting PloProf, så fler bilder tack!
 
C

Crowolf

Guest
Jeeeezzzzuuuuuzzzz!!
Omega Speedy, gamla 300 + ett gäng kostymare från JÄTTE-längesen: Superklockor!
Rolex gamla Daisys, 50-70'tals-dykare + gamla Explorer:
Superklockor!
Soooo, whats the point???

(Förutom att nästan allt annat båda märkena tillverkat är Bling-Skit......,,ok,Häng mig!)
: D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

par

Patek
2-Faktor
Re: Sv: KS har förstört allt!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2[/quote]
Dude... Svennebanan sitter inte och surfar klockforum hela dagarna ;)[/quote]

Haha är nog så=)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Så ja. Hör vad du säger och funderar själv på diverse andra ur men kan inte släppa tanken på 216570. Gratulerar till E90n förresten! Riktigt skön bil.

Edit: E91 heter de visst.

Lägg ner de där jävla planerna någon gång och tråna efter något vettigt istället.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Förutom PP jag ska köpa när jag uppnått karriärmålen så måste jag erkänna att KS har väckt ett absurdt sug efter en PO igen!

Min 14060M måste jag behålla då den var med när jag fick min förstfödde men POn som ett extra tillskott i familjen hade inte varit fel. PO har ett annat liv i glas och urtavla som jag kan sakna, min sub har dock en historiskt karaktär som inte pO kan slå... :(
 
Topp