• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS köp och sälj

Wristwatch

Breitling
Hur är era erfarenheter att sälja här på KS, är folk i allmänhet seriösa? Har försökt sälja nga klockor på Blocket, men man blir mörkrädd av alla förslag och skumma erbjudanden man får:woot:. Allt från flygande mattor, till hundar, fruar osv. Man har inte riktigt den tiden och lusten att messa med dessa människor.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hur är era erfarenheter att sälja här på KS, är folk i allmänhet seriösa? Har försökt sälja nga klockor på Blocket, men man blir mörkrädd av alla förslag och skumma erbjudanden man får:woot:. Allt från flygande mattor, till hundar, fruar osv. Man har inte riktigt den tiden och lusten att messa med dessa människor.
K o S är seriöst.
Jag har aldrig fått ligga så mycket som när jag annonserat en vintage Rolex.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Både fått och givit skambud. Vart med om del knasiga tvärvändningar osv men jag skulle säga att det är nätets bästa marknadsplats för klockor. 1000 x bättre än blocket och Tradera.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Du behöver inte oroa dig för att bli blåst men förbered dig på en del besserwissers som kan dyka upp som inte nödvändigtvis är särskilt trevliga att hantera. Det är enkelt och gratis att annonsera, du har ju inget att förlora på att försöka?

Blocket är inte särskilt svårt att annonsera på tycker jag. Använd bara mejl och svara enbart på de som klarar av att formulera sig som folk så går det rätt lätt. Räckvidden är enormt mycket större där så det är lättare att få bra betalt. Det finns många som gillar dyra klockor utan att egentligen vara särskilt intresserade. Dessa finns på Blocket, inte här.
 

mouqvist

Rolex
Alla mina affärer på KS har gått bra.
Ett par gånger har jag vid försäjlning varit kontaktad av skojare men jag kunde se att deras konto var nyskapade (sådana personer försvinner troligen rätt snabbt också)
Däremot tycker jag att fler än tidigare är veliga och håller igång diskussioner som man förstår inte kommer att komma någonvart
Och sedan är prutandet en solklarhet numera tyvärr (varför jag numera gör likadant utan dåligt samvete), rätt ofta går det som @alfgren säger, dvs förståsigpåare som försöker övertala dig att gå ner i pris genom att slänga olika sorters argument
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Att köpa eller sälja på KS har varit en fröjd hittills för min del. Några enstaka trista synpunkter på prissättning och så har väl förekommit (vissa förstår inte principen om att lämna bud) men som sagt överlag en fröjd.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hur är era erfarenheter att sälja här på KS, är folk i allmänhet seriösa? Har försökt sälja nga klockor på Blocket, men man blir mörkrädd av alla förslag och skumma erbjudanden man får:woot:. Allt från flygande mattor, till hundar, fruar osv. Man har inte riktigt den tiden och lusten att messa med dessa människor.
En flygande matta är väl aldrig fel;)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Sålt och köpt en massa med lite lagom prut åt båda hållen, av 30-40 affärer här så kanske 1-2 personer betett sig lite skevt.
Aldrig upplevt några blocketprutare här men det är antagligen vanligare när man handlar i lite högre prisklasser.

Blocket behövs inte när det gäller klockor... Med KS, TTT och WUS kan man både köpa och sälja det mesta.
 
Jag, som ny i gamet, känner mig väldigt trygg här på KS. Jag har aldrig behövt sälja via någon annan kanal då mina affärer alltid flutit på bra.

En sak dock. Använd Swish om du kan, då riskerar du inte att gå på en mina och bli blåst. ALLTID pengar på kontot innan klockan byter ägare. ALLTID!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag, som ny i gamet, känner mig väldigt trygg här på KS. Jag har aldrig behövt sälja via någon annan kanal då mina affärer alltid flutit på bra.

En sak dock. Använd Swish om du kan, då riskerar du inte att gå på en mina och bli blåst. ALLTID pengar på kontot innan klockan byter ägare. ALLTID!

Fast då står ju köparen all risk. Chansen är ju lika stor att bli lurad som köpare....
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hear hear...och det kommer bli värre ju större KS blir, dock så länge man håller sig till kända köpare och säljare så är det inga problem...men visst man kan få bättre betalt på blocket men oftas mer osäkert också...
Mm, man får se det som en försäkring helt enkelt. I min värld kan det till exempel vara värt att "förlora" 1-2k på att sälja på KS jämfört med Blocket, för hey, vem har vid det här laget inte läst/hört om alla bedrägerier/stölder som är Blocket relaterade?
 

finnirgens

Panerai
KS är seriöst. Jag har bara stött på seriösa, hjälpsamma och trevliga medlemmar. Har både sålt och köpt, jag har aldrig råkat ut för någon oseriös. KS känns lite som en garanti faktiskt. Möjligheten att kolla upp säljare finns dels genom referenstrådar och att du kan ställa frågan i forumet.:)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Det roliga med KS är också att de flesta är entusiaster som en själv. Man får således klockan i fint och välemballerat skick för det mesta. Plus lite trevlig kommunikation under köpprocessen.
 
Topp