Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

KS köp och sälj

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wristwatch, 30 september 2015.

1. Wristwatch
    Trådstartare

Wristwatch Torpare

Hur är era erfarenheter att sälja här på KS, är folk i allmänhet seriösa? Har försökt sälja nga klockor på Blocket, men man blir mörkrädd av alla förslag och skumma erbjudanden man får:woot:. Allt från flygande mattor, till hundar, fruar osv. Man har inte riktigt den tiden och lusten att messa med dessa människor.

2. leben

leben El Patrón

K o S är seriöst.
    Jag har aldrig fått ligga så mycket som när jag annonserat en vintage Rolex.

Sonos, ChazzReinhold, Equilibrium och 58 andra gillar detta.
  3. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    har bara bra erfarenheter

4. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har sålt och köpt här på KS, har bara positiva erfarenheter. Smidigt och tryggt. Kör säger jag :)

Wristwatch gillar detta.
  5. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Ett fåtal har strulat men definitivt ett mycket tryggt ställe för klockaffärer.

Erik1 gillar detta.
  6. meo_swe

meo_swe Biskop

Fått ett par udda erbjudanden, men överlag är det seriöst. Bra mycket bättre än blocket

7. Seikosthlm

Seikosthlm The Japanese Salesman

Från:
    STHLM
    Både fått och givit skambud. Vart med om del knasiga tvärvändningar osv men jag skulle säga att det är nätets bästa marknadsplats för klockor. 1000 x bättre än blocket och Tradera.

Quaker gillar detta.
  8. WBergdahl

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Majoriteten av annonsörerna är legit, sen finns det såklart pajasar också...

yonsson, Linkan, Icaras och 1 annan gillar detta.
  9. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Har enbart goda erfarenheter från de affärer jag gjort

10. alfgren

alfgren Biskop

Du behöver inte oroa dig för att bli blåst men förbered dig på en del besserwissers som kan dyka upp som inte nödvändigtvis är särskilt trevliga att hantera. Det är enkelt och gratis att annonsera, du har ju inget att förlora på att försöka?

Blocket är inte särskilt svårt att annonsera på tycker jag. Använd bara mejl och svara enbart på de som klarar av att formulera sig som folk så går det rätt lätt. Räckvidden är enormt mycket större där så det är lättare att få bra betalt. Det finns många som gillar dyra klockor utan att egentligen vara särskilt intresserade. Dessa finns på Blocket, inte här.

Jimpa, Hoarz och ScubaKing gillar detta.
  11. Alla mina affärer på KS har gått bra.
    Ett par gånger har jag vid försäjlning varit kontaktad av skojare men jag kunde se att deras konto var nyskapade (sådana personer försvinner troligen rätt snabbt också)
    Däremot tycker jag att fler än tidigare är veliga och håller igång diskussioner som man förstår inte kommer att komma någonvart
    Och sedan är prutandet en solklarhet numera tyvärr (varför jag numera gör likadant utan dåligt samvete), rätt ofta går det som @alfgren säger, dvs förståsigpåare som försöker övertala dig att gå ner i pris genom att slänga olika sorters argument

LadyA och Richispice gillar detta.
  12. JayLar

JayLar Borgare

Att köpa eller sälja på KS har varit en fröjd hittills för min del. Några enstaka trista synpunkter på prissättning och så har väl förekommit (vissa förstår inte principen om att lämna bud) men som sagt överlag en fröjd.

13. WHU

WHU Friends of KS

Från:
    Green Street
    Det lovar gott..........:rolleyes:

leben gillar detta.
  14. wayne

wayne Friends of KS

En flygande matta är väl aldrig fel;)

Equilibrium gillar detta.
  15. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    K&S är bra mycket bättre än Blocket, dock har vissa av dessa blocket fuckups hittat hit. Vilket märkts tydligare på senare tid.

Weasel, Jonte73, yonsson och 1 annan gillar detta.
  16. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Sålt och köpt en massa med lite lagom prut åt båda hållen, av 30-40 affärer här så kanske 1-2 personer betett sig lite skevt.
    Aldrig upplevt några blocketprutare här men det är antagligen vanligare när man handlar i lite högre prisklasser.

Blocket behövs inte när det gäller klockor... Med KS, TTT och WUS kan man både köpa och sälja det mesta.

17. KenKun

KenKun Biskop

Om man bortser från fantasipriser, och folk som bumpar sönder klockor som ingen vill ha, så tycker jag att K&S fungerar jättebra!

Icaras, galácticon, yonsson och 8 andra gillar detta.
  18. Shadyboy

Shadyboy Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Haha! "Bumpar sönder klockor som ingen vill ha". :) +1 på den! Så sant som det var sagt.

19. Hear hear...och det kommer bli värre ju större KS blir, dock så länge man håller sig till kända köpare och säljare så är det inga problem...men visst man kan få bättre betalt på blocket men oftas mer osäkert också...

Gummo och Asplund gillar detta.
  20. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag, som ny i gamet, känner mig väldigt trygg här på KS. Jag har aldrig behövt sälja via någon annan kanal då mina affärer alltid flutit på bra.

En sak dock. Använd Swish om du kan, då riskerar du inte att gå på en mina och bli blåst. ALLTID pengar på kontot innan klockan byter ägare. ALLTID!

Magnus Andersson gillar detta.
  21. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    Köp och sälj är stabilt!

22. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Fast då står ju köparen all risk. Chansen är ju lika stor att bli lurad som köpare....

Eurenius, eriksson850 och Gummo gillar detta.
  23. KenKun

KenKun Biskop

Mm, man får se det som en försäkring helt enkelt. I min värld kan det till exempel vara värt att "förlora" 1-2k på att sälja på KS jämfört med Blocket, för hey, vem har vid det här laget inte läst/hört om alla bedrägerier/stölder som är Blocket relaterade?

24. finnirgens

finnirgens Friends of KS

KS är seriöst. Jag har bara stött på seriösa, hjälpsamma och trevliga medlemmar. Har både sålt och köpt, jag har aldrig råkat ut för någon oseriös. KS känns lite som en garanti faktiskt. Möjligheten att kolla upp säljare finns dels genom referenstrådar och att du kan ställa frågan i forumet.:)

JayLar och Denke gillar detta.
  25. JayLar

JayLar Borgare

Det roliga med KS är också att de flesta är entusiaster som en själv. Man får således klockan i fint och välemballerat skick för det mesta. Plus lite trevlig kommunikation under köpprocessen.

26. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, det stämmer.

Ska kanske tillägga till TS att det kan vara bra att kolla Goodguy/Badguy-tråden innan sälj/köp. Vad är det ni veteraner brukar säja, "köp säljaren/köparen innan affär"?!

27. Spencer

Skulle säga att den som har lagts credd får stå risken.

Eurenius gillar detta.
  28. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det optimala är kanske att göra face-to-face-affärer!? Jag har dock själv aldrig gjort en.

Spencer gillar detta.
  29. Spencer

Nästan alla jag gjort har varit sådana.

JohnDoe och K-S gillar detta.
  30. KenKun

KenKun Biskop

Gillar F2F, kul att få prata klockor med någon klockintresserad :)

Mårtenssons ur Brookfield