• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS köp och sälj

vonhall

Rolex
Tycker att det har fungerat otroligt bra att handla på KS! Nu har jag i och för sig bara handlat i från medlemmar som har varit med ett tag. Hade jag fått önska något så vore det att de som jag gjort affär med gärna skrivit några ord om detta i Good/bad guytråden! Som det nu är så är det bara drygt hälften som skriver!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tycker att det har fungerat otroligt bra att handla på KS! Nu har jag i och för sig bara handlat i från medlemmar som har varit med ett tag. Hade jag fått önska något så vore det att de som jag gjort affär med gärna skrivit några ord om detta i Good/bad guytråden! Som det nu är så är det bara drygt hälften som skriver!
Drygt, jag brukar påminna(tjata) till folk skriver :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker att det har fungerat otroligt bra att handla på KS! Nu har jag i och för sig bara handlat i från medlemmar som har varit med ett tag. Hade jag fått önska något så vore det att de som jag gjort affär med gärna skrivit några ord om detta i Good/bad guytråden! Som det nu är så är det bara drygt hälften som skriver!
Du får väl påminna folk om de glömmer.
 

Hugii

Audemars
Sälja? får man sälja, trodde det hela gick ut på att köpa så mkt men kan :)
Jag har köpt 2st på KS, och 1sy på TTT (f2f, funkade hur bra som helst)...
 
L

LadyA

Guest
@leben: du skulle ha skrivit Rolex Day-date direkt, annars lär väl KS bli spammat med gamla Rolexar :D

Är det inte främst män här? Vill inte säga något särskilt med det, men.... ;)
 

Jaguaren

Omega
Jag har aldrig haft några problem när jag köpt både billigt och dyrt på KS.
Väldigt trevliga människor och ibland har faktiskt mina prutförsök gått hem.

Ha det Blått !
 

Jimpa

Panerai
En flygande matta är väl aldrig fel;)
Jag blev lovad en handgjord flygande ryamatta från Havanna i utbyte mot en breitling och pengar imellan åt mitt håll en gång. Döm om min förvåning när efter vi bestämt tid och plats i baren på ishotellet i Jukkasjärvi han fanimej kommer inflygandes på en jätte sliten gammal trasa med en hög med pengar liggandes i en skattkista där bak. Vi skrockade och delade minnen från första världskriget och fantiserade om att åter igen få återse dessa fantastiska enhörningar vi så glatt red fram på mot fiendens front. Goda tider har ett slut och vi bestämde oss för att skita i taxi då mattan erbjöd sig köra hem oss båda och hen hade bara druckit två rengbågsshots och en svagare variant av päronlikör fast gjord utav en blandning av mandelkubb och buljong tärning. Han körde hem sin förra ägare först och sen tog både jag mattan och kistan full med pengar en enkelresa hem till Carlsson på taket för jag tänkte att imorgon ska jag fan utmana honom på ett flygrace mellan skorstarna på söder.. Antog att han skulle vara vaken då jag hört att han fastnat i The walking dead och mig veterligen så knarkar han serierna tills dom är slut så efter en drive in på McDonalds med plusmeny och dubbeldipp susade vi dit. Döm om min förvåning när Nils Karlsson pysslig, anden aladin och Robin Hood var där på deras årliga pokerturnering. Och för att göra en lång historia kort så slutade det med att anden käkade upp all min mat. Robin Hood spelade av mig alla pengar trots att jag hade jävligt vassa kort. Typ stege så fick han alltid kåk osv. Och aladins mattjävel spöade skiten ur min och sänkte hen vid nybrokajen med nån form utav skorsten och kättingar så hen lär ja aldrig se igen.. Så även en lyckad klockaffär kan svida dagen efter antar jag. /Kapten krok
 
Har aldrig haft något problem med att köpa eller sälja på KS. Men se till att kolla upp användaren lite extra innan du tar något beslut!

Mvh, Albert.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag blev lovad en handgjord flygande ryamatta från Havanna i utbyte mot en breitling och pengar imellan åt mitt håll en gång. Döm om min förvåning när efter vi bestämt tid och plats i baren på ishotellet i Jukkasjärvi han fanimej kommer inflygandes på en jätte sliten gammal trasa med en hög med pengar liggandes i en skattkista där bak. Vi skrockade och delade minnen från första världskriget och fantiserade om att åter igen få återse dessa fantastiska enhörningar vi så glatt red fram på mot fiendens front. Goda tider har ett slut och vi bestämde oss för att skita i taxi då mattan erbjöd sig köra hem oss båda och hen hade bara druckit två rengbågsshots och en svagare variant av päronlikör fast gjord utav en blandning av mandelkubb och buljong tärning. Han körde hem sin förra ägare först och sen tog både jag mattan och kistan full med pengar en enkelresa hem till Carlsson på taket för jag tänkte att imorgon ska jag fan utmana honom på ett flygrace mellan skorstarna på söder.. Antog att han skulle vara vaken då jag hört att han fastnat i The walking dead och mig veterligen så knarkar han serierna tills dom är slut så efter en drive in på McDonalds med plusmeny och dubbeldipp susade vi dit. Döm om min förvåning när Nils Karlsson pysslig, anden aladin och Robin Hood var där på deras årliga pokerturnering. Och för att göra en lång historia kort så slutade det med att anden käkade upp all min mat. Robin Hood spelade av mig alla pengar trots att jag hade jävligt vassa kort. Typ stege så fick han alltid kåk osv. Och aladins mattjävel spöade skiten ur min och sänkte hen vid nybrokajen med nån form utav skorsten och kättingar så hen lär ja aldrig se igen.. Så även en lyckad klockaffär kan svida dagen efter antar jag. /Kapten krok
Hörrö du Jimpa, du bör inte gå ensam i skogen då du plockar svamp!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hur är era erfarenheter att sälja här på KS, är folk i allmänhet seriösa? Har försökt sälja nga klockor på Blocket, men man blir mörkrädd av alla förslag och skumma erbjudanden man får:woot:. Allt från flygande mattor, till hundar, fruar osv. Man har inte riktigt den tiden och lusten att messa med dessa människor.
Fungerar hur bra som helst.
Brukar dock få en del bytes/inbytesförslag även om det står tydligt att man inte vill byta mot annat än det som står i annonsen. Ibland får man trevliga förslag som man själv inte ens tänkt på och ibland får man helt orelevanta bytesförslag. Dock klockrelaterade bytesförslag 99 av 100 gånger.
 

Cryssarn

Rolex
K&S är bra mycket bättre än Blocket, dock har vissa av dessa blocket fuckups hittat hit. Vilket märkts tydligare på senare tid.
märks hur då? Brukar inte hänga så myclet på K&S för jag vill hålla suget nere. Men när jag väl är ute efter något så vore det skoj att veta vad man ska leta efter?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Köpt och sålt några gånger. Bara mött seriöst och trevligt folk. Om man formulerar önskemål svagt får man varierande svar men skulle helt klart rekommendera det.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag blev lovad en handgjord flygande ryamatta från Havanna i utbyte mot en breitling och pengar imellan åt mitt håll en gång. Döm om min förvåning när efter vi bestämt tid och plats i baren på ishotellet i Jukkasjärvi han fanimej kommer inflygandes på en jätte sliten gammal trasa med en hög med pengar liggandes i en skattkista där bak. Vi skrockade och delade minnen från första världskriget och fantiserade om att åter igen få återse dessa fantastiska enhörningar vi så glatt red fram på mot fiendens front. Goda tider har ett slut och vi bestämde oss för att skita i taxi då mattan erbjöd sig köra hem oss båda och hen hade bara druckit två rengbågsshots och en svagare variant av päronlikör fast gjord utav en blandning av mandelkubb och buljong tärning. Han körde hem sin förra ägare först och sen tog både jag mattan och kistan full med pengar en enkelresa hem till Carlsson på taket för jag tänkte att imorgon ska jag fan utmana honom på ett flygrace mellan skorstarna på söder.. Antog att han skulle vara vaken då jag hört att han fastnat i The walking dead och mig veterligen så knarkar han serierna tills dom är slut så efter en drive in på McDonalds med plusmeny och dubbeldipp susade vi dit. Döm om min förvåning när Nils Karlsson pysslig, anden aladin och Robin Hood var där på deras årliga pokerturnering. Och för att göra en lång historia kort så slutade det med att anden käkade upp all min mat. Robin Hood spelade av mig alla pengar trots att jag hade jävligt vassa kort. Typ stege så fick han alltid kåk osv. Och aladins mattjävel spöade skiten ur min och sänkte hen vid nybrokajen med nån form utav skorsten och kättingar så hen lär ja aldrig se igen.. Så även en lyckad klockaffär kan svida dagen efter antar jag. /Kapten krok
Till skillnad från ett par svårt trista surkarter här på forumet så älskar jag sådana här galna och uppfriskande poster :)
 
Topp