• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS klocka

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tillbaka till ämnet, är det någon som äger en KS-Klocka och villig att lägga upp några bilder? Hade varit schysst!

image.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vill ha en Pin, och hämtar gärna upp den FTF, om det åtföljs en trevlig pratstund över en öl...som jag gärna bjuder på.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
images(2).jpeg
images(3).jpeg

Är troligen oxå med om det blir verklighet. Spanska forumet Clubokies verkar ha 2 ännu så länge lyckade projekt. Har inte brytt mig om att kolla om ngt har blivit verklighet ännu. Kanske skulle passa bättre som "officiella Seiko tråden klockan" iofs. Skulle inte tveka en sek att lägga 8k på en klocka som Molle & Yonsson kokat ihop.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Räkna med mig när det gäller KS-klocka! Hade varit spännande att göra något tillsammans med @Sjöö Sandström :) Är det en ide som gillas?

PS! Något som kan förklara för mig hur man "pingar"?

Låter som en roligt idé med en KS klocka. Hade varit väldigt häftigt om Sjöö Sandström ville göra en klockan åt KS.
Resultatet av Timezone projektet är ju magiskt. Fatta nu om man skulle kunna få Sjöö Sandström eller varför inte något annat svenskt märke? Kanske Corniche? Att göra en klocka åt KS. Leker lite med tankarna nu, en Corniche blir kanske billigare och på så sätt vill kanske fler ha en sån istället? Hur som helst skulle det vara väldigt häftigt om man fick Sjöö Sandström (eller Corniche) att göra en KS-klocka i samma anda som Timezone projektet. Hade verkligen inte bangat på en sådan då :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Sjöö Sandström... Really ????? Något mer realistiskt kanske vore bättre att sikta mot.
Jag röstar för Knut Gadd om det tvunget måste vara en Quartz klocka. Designen kan till exempel vara att det står graverat KLOCKSNACK KLOCKSNACK KLOCKSNACK .... osv på insidan av boetten a la Rolex nya boetter där det står ROLEX ROLEX ROLEX....
 
Senast ändrad:

Oddset

Cartier
Sjöö Sandström... Really ????? Något mer realistiskt kanske vore bättre att sikta mot.
Jag röstar för Knut Gadd om det tvunget måste vara en Quartz klocka. Designen kan till exempel vara att det står graverat KLOCKSNACK KLOCKSNACK KLOCKSNACK .... osv på insidan av boetten a la Rolex nya boetter där det står ROLEX ROLEX ROLEX....

Högst realistiskt! Se projektet från Timezone ovan.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi håller som sagt på med ett par konkreta idéer för en andra batch med KS-klockor. Den springande punkten, just nu, är i vilken prisklass vi ska placera det. Vi har kört polls kring det tidigare, men det är nog läge att köra ytterligare en poll för att se hur intresset ser ut. :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vi håller som sagt på med ett par konkreta idéer för en andra batch med KS-klockor. Den springande punkten, just nu, är i vilken prisklass vi ska placera det. Vi har kört polls kring det tidigare, men det är nog läge att köra ytterligare en poll för att se hur intresset ser ut. :)

Go big or go home!

Kör fundraisingen som startkapital, engagera Sjöö Sandström och peta ihop en redigt isad KS-klocka i solitt rodium och med inhouse med platinabryggor.

Prislapp? Behöver du fråga har du inte råd...
 
Topp