• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS klockan, "guld varning"

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Botaniserade hemma hos mamma. Hittade farfars gamla klocka. (Har sedan tidigare morfars gamla zenith i 18k) .

Farfars klocka var väl ingen kioskvältare, en certina som betingar ett hisnande värde av ett par hundralappar och med tanke på att farfar eg inte var min farfar och jag hade ingen relation till honom så betingar den inte heller något speciellt känslomässigt värde.

Men

Den har en sak som talar för den, nämligen flexlänk! För visst är det så att flexlänk är på väg tillbaka? Flexlänk i slitet guldtonat stål är väl det hårdaste en stor pojke kan ha?

image.jpg


Men! Den stora överraskningen kom när jag vände på klockan!

image.jpg


"KS" inskrivet på baklocket! Farfar var alltså the original KS räv?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    148.9 KB · Visningar: 100

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det här pratar vi inte om. Det leder bara till spekulationer om att KS har funnits betydligt längre än sedan 2012. Som om KS skulle vara typ lluminati.

Jog on, nothing to see here.

Det är nu konspirationsteorierna börjar. KS 1930-1978, hemliga möten och tecken. Världsomspännande? Är Vatikanen inblandat?
 
Flexlänken har aldrig förlorat sin popularitet bland oss "invigda".
Själv ser jag den som en sommarlänk.
Har du flexlänk så slipper du justera länkar och svära över värmesvällande handleder.
Samma upplevelse kan fås med Universal Geneve-länkar, men det är inte många som hajar det.
Vintertid användes,med fördel, originallänkar.
Armsvullnad är ovanligt och flexlänken kan få rengöring inför nästa säsong
 
Topp