• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-natoband

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Idag fick jag hem ett KS-nyckelband. Jag har ställt frågan till ledningen om hur brett detta band är men aldrig fått något riktigt svar. Tanken var att göra ett natoband av det, så jag köpte ett då pengarna gick till en bra sak! Bandet kom idag och det var 20mm brett, perfekt.

Skärmavbild 2017-07-16 kl. 10.55.51.png
 
Senast ändrad:

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Skitsnygg! Kan jag skicka ett nyckelband till dig så kan du fixa ett nato? :)
Jag är inte helt nöjd med resultatet än. Om du kollar där KS-loggan är så ser du att den har blivit lite utsmetad, detta är på grund utav det starka limmet. I veckan ska jag testa att sy bandet istället för att limma, så får vi se hur resultatet blir. Ett nyckelband räcker till två natoband.
apZ3Leb.jpg


Snyggt jobbat Vintage92 kan du inte göra hål med en glödgad spik?
Det kan fungera. Jag testade att trycka ''pinnen'' igenom bandet och det verkar fungera riktigt bra. Får bära det i någon timme och se om det töjer sig eller inte.
G2U1SnA.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Jag är inte helt nöjd med resultatet än. Om du kollar där KS-loggan är så ser du att den har blivit lite utsmetad, detta är på grund utav det starka limmet. I veckan ska jag testa att sy bandet istället för att limma, så får vi se hur resultatet blir. Ett nyckelband räcker till två natoband.
apZ3Leb.jpg



Det kan fungera. Jag testade att trycka ''pinnen'' igenom bandet och det verkar fungera riktigt bra. Får bära det i någon timme och se om det töjer sig eller inte.
G2U1SnA.jpg
När du känner att du har tid och få det att funka, mejla mig så kan vi gå igenom detaljer såsom pris etc. :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Jag är inte helt nöjd med resultatet än. Om du kollar där KS-loggan är så ser du att den har blivit lite utsmetad, detta är på grund utav det starka limmet. I veckan ska jag testa att sy bandet istället för att limma, så får vi se hur resultatet blir. Ett nyckelband räcker till två natoband.
apZ3Leb.jpg



Det kan fungera. Jag testade att trycka ''pinnen'' igenom bandet och det verkar fungera riktigt bra. Får bära det i någon timme och se om det töjer sig eller inte.
G2U1SnA.jpg

Undrar ifall det inte går att slå hål med en liten hålpipa och smälta franset med en lödkolv i hålet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Idag fick jag hem ett KS-nyckelband. Jag har ställt frågan till ledningen om hur brett detta band är men aldrig fått något riktigt svar. Tanken var att göra ett natoband av det, så jag köpte ett då pengarna gick till en bra sak! Bandet kom idag och det var 20mm brett, perfekt.

Resultatet:

Yjg0XFf.jpg

QncTzUk.jpg

4zQET1B.jpg



Som ni ser är det inga hål för att kunna spänna fast den runt handleden, vet inte riktigt hur jag ska göra hålen. En idé kan vara att man sätter dit öljetter. Får klura lite på det.



Uppdatera med 5 nya bilder när Speedyn sitter på natot:

ULRP0EM.jpg

oxEtPXe.jpg

cxxLMZr.jpg

G2U1SnA.jpg

31DKpvj.jpg

Är det sant? Grymt coolt då!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Allt är sant. Ska jag vara riktigt ärlig så ser det bättre ut än vad det är. Bandet är ganska "halt" och tunt. Jag ska gör ett nytt när jag får tid över. Då ska jag sy med symaskin. 1 nyckelband blir 2 natoband.

Återkommer med resultat när jag är klar med det andra.

Sy ihop dom för faaaan!
Fixa se'n schyssta hål. L
åt oss icke-händiga skicka nyckelbanden till dig...

Succé!!!!
 
Topp