• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-owners club. Troligen den finaste tråden på Kobra Kai.

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blev så nöjd med nya länken, så jag måste bara lägga upp en bild här :)

IMG_20160804_094053.jpg

Bild när den sitter på handleden? Den länken ser riktigt go ut!
 

Måberg

Panerai
Stiger in i denna klubb också med mitt nyförvärv, en 5246-5000. Var rejält smutsig (både länk och boett) men fick bort det mesta! Länken ser fortfarande skitig ut men nu är det liksom bara missfärgningarna i själva metallen kvar som gör det. Gjorde sig dock bättre på svart perlon i mitt tycke :) Slänger in en bonusfråga när jag ändå är igång, någon som vet vart man hittar böjda bandstift..?

DSC_1476.JPG
received_10153937017335197.jpeg
 

Psykel

Patek
Stiger in i denna klubb också med mitt nyförvärv, en 5246-5000. Var rejält smutsig (både länk och boett) men fick bort det mesta! Länken ser fortfarande skitig ut men nu är det liksom bara missfärgningarna i själva metallen kvar som gör det. Gjorde sig dock bättre på svart perlon i mitt tycke :) Slänger in en bonusfråga när jag ändå är igång, någon som vet vart man hittar böjda bandstift..?

DSC_1476.JPG
received_10153937017335197.jpeg
Knep du den på Tradera?
 

Rdm

Friends of KS
"Grammar of design" FTW. Älskar de skarpa kanterna. Ingen som ska utomlands och dyka i höst/vinter och vill byta sin mot en Suunto D6?:D
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

JesperO

Rolex
Jag har aldrig sett en sådan här tavla med tryck förut. Är det någon annan här som vet om KS tillverkades med "custom" tavlor liknande den i länken? Skulle bli väldigt förvånad.
https://www.instagram.com/p/BbPOVKKHt2h/
Ägaren hävdar att det finns exemplar att hitta...jag tror det är en mod. Men man har ju haft fel många gånger förr.
@Molle @yonsson @JesperO

Nja, heller aldrig sett den och är ens boetten kosher??
Är det 70-tal så borde det väl vara GS56, men de boetterna ser väl inte ut så - saknas ju ”ribban” mellan bandhornen...
Men jag är långt ifrån någon expert...
Hade ju nästan varit lite kul om den var ok...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har aldrig sett en sådan här tavla med tryck förut. Är det någon annan här som vet om KS tillverkades med "custom" tavlor liknande den i länken? Skulle bli väldigt förvånad.
https://www.instagram.com/p/BbPOVKKHt2h/
Ägaren hävdar att det finns exemplar att hitta...jag tror det är en mod. Men man har ju haft fel många gånger förr.
@Molle @yonsson @JesperO
Klart den är redial. Finns ju varken Suwa-logo eller dial code.
Edit: Och jag har någorlunda koll på seikos kataloger under den eran, den finns inte mer där.
 
Senast ändrad:

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Topp