Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

KS-skadad?

Diskussion i 'Diskussion' startad av JohnZ, 12 mars 2016.

1. JohnZ
    Trådstartare

JohnZ Biskop

Från:
    Göteborg
    Är det bara jag som allt oftare letar efter "gillaknappen" när Blocket plöjs?
    Så här var det inte innan jag blev medlem så jag skulle vilja hävda att KS gjort mig till en bättre människa:)

Jokkmokkswe, JLW, willbur och 10 andra gillar detta.
  2. Hugii

Hugii Biskop

Du är fortfarande frisk som besöker blocket som vanliga människor.
    Vi andra är så skadade att vi tror inte längre på en värld utanför KS.... :)

Krostiffer, M.U, Jonaz och 10 andra gillar detta.
  3. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    vad är blocket och vart köper man det?

JohnZ och JohnDoe gillar detta.
  4. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    På blocket letar jag ofta efter ogillaknappen. :(

JohnZ och JohnDoe gillar detta.
  5. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    image.jpeg
    Här har du en klocka på blocket att likea.

JLW, jabla, egbert och 5 andra gillar detta.
  6. JohnZ
    Trådstartare

JohnZ Biskop

Från:
    Göteborg
    Du behöver titta på bilar från 30- till 70-tal så kommer du återfå tron på mänskligheten:)
    Bara vetskapen att det finns så många härliga fordon i vårt land från en tid när karossens linjer visade vem tillverkaren var är mycket välgörande för själen!

jabla och Moorflax gillar detta.
  7. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Ja, men det känns verkligen skönt när man hittar något här på sidan som man vill ha. Tittar i good Guy tråden och ser att säljaren har många bra referenser och får till ett köp eller sälj. Kontra upplevelsen när avsändaren på blocket kallar sig för Harald och när man tittar på vem som är reggad på numret så är det någon helt annan.

JohnZ gillar detta.
  8. JohnZ
    Trådstartare

JohnZ Biskop

Från:
    Göteborg
    Om jag skulle få för mig att sälja någon av mina klockor skulle det sannolikt bli annons här på forumet. Samma när det gäller köp, jag har också köpt via CH24 en gång och fick ett bra intryck. Jag gillar ändå att kolla igenom blocket efter både klockor och gammelbilar för att det är estetiskt tilltalande ting. Jag gillar helt enkelt att titta på bilderna på blocket och andra annonssajter:)

9. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Det håller jag helt med om. :) tittade länge efter en fin Fastback att ha som sommarbil.

JohnZ gillar detta.
  10. JohnZ
    Trådstartare

JohnZ Biskop

Från:
    Göteborg
    En annan positiv biverkan med KS är att tiden som läggs på fejan minskat med 95% - minst!

xTZ och Jerico gillar detta.
  11. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Ja. Jag har inte fejan eller annat så jag är fortfarande chockerad över hur mycket tid jag lägger här :)

JohnZ gillar detta.
  12. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Blocket är som öl.
    KS är som E.

SimonJE och JohnZ gillar detta.
  13. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Nja... Inte som centralstimulerande eller opiatbaserat. Där ligger det snarare till så att den första kicken är den bästa någonsin och ju längre man utsätter sig själv för den desto svårare blir det att komma upp på samma nivå igen. Den första kicken blir med andra ord alltid bättre än allt efterkommande. Tycker KS påverkar/triggar belöningssystemet i hjärnan tvärtom.

Först lite lagom intressant. Man reggar sig och blir förfärad över vad folk lägger på en klocka. Tycker AP och Panerai är skitfula. Sedan köper man en skx009 och tycker att det är häftigt. Sedan träffar man en likasinnad och får klämma på den där Pannan tex och då är det kört.

JohnZ och sherwan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield